helora skriver:
Det er selvfølgelig svært at vide, hvad man går ind til, når man skal have det første barn, uanset om man er 20 eller 30. Men jeg tror nu som oftest (ikke altid, I know), at en kvinde på 30+ har nogle ressourcer og noget ballast ift. det at blive mor, som en ung pige på 17-18 år ikke har.
Jeg er dog overbevist om, at hvis viljen til at blive en god mor er til stede, så bliver man det, uanset alder
.
Ja måske for nogle er dette tilfældet. Men nogle unge har været igennem meget på sine 18-20 år, som en på 30+ ikke har... Det er meget forskelligt, så derfor synes jeg ikke man kan sætte det sådan op.
Jeg har en masse erfaringer, derfor min familie er så støttene og har ingen tvivl på mine evner som mor what so ever, som nogle på 20-30-40 år ikke har! Og ja, så er der nok nogle der sidder og tænker at det ikke kan passe, men man skal også kende en og ens fortid, liv mm., inden man virkelig kan sætte sig ind i det

Nu bliver det lidt langt :
Så derfor kommer det fuldstændig an på lige præcis denne unge mor... Hvor langt hun er med livet, hvor meget hun synes hun skal nå, hvor moden hun er, har hun styr på de forskellige ting mm. Det er den individuelle person man bliver nødt til at se på ! Man kan ikke sammenligne alle unge mødre og alle "ældre" mødre og sætte dem op mod hinanden...
Jeg kender flere ældre mødre som ikke just har været den bedste mor, men jeg ved da fx mange af mine bekendte på min alder overhovedet ikke er klar, til at være mor endnu! Det er SÅ forskelligt fra person til person... Og I kender ikke mig, I kender ikke de andre unge mødre/gravide, som skriver i denne debat, så I kan IKKE bedømme om vi bliver en dårlig forældre eller en god forældre... 
Ja, man har måske et mere afslappet forhold til nr.2 , 3 osv, men tror I ikke det har ligeså meget at gøre med at man har prøvet det før? 
Jeg synes det er meget træls at få nedstirrende blikke af folk som ikke kender mig! Dem der kender mig er bare glade på mine vegne og ved jeg sagtens kan klare det... 
Og nej, jeg har ikke en uddannelse, jeg har derfor ikke den bedste økonomi, men jeg er sammen med mit barns far, som er uddannet kok og derfor stadig har en stabil økonomi! Jeg har tænkt mig at få en uddannelse efter min barsel, for at være sikker på jeg kan forsørge mit barn uden en mand der hjælper (For ingen ved hvordan tingene er om 5-10 år!)
Jeg har tænkt over tingene og jeg har overvejet konsekvenserne, men jeg synes at man viser sin modenhed, først og fremmest, ved at tage det ansvar man nu har fået, ved at få dette skønne barn og ikke bare at få det fjernet! Jo længere man er gravid, jo mere vokser man med opgaven og man bliver ved med at vokse med opgaven, når man også har fået barnet, uanset alderen på forældrene 
Sabrina