"semi-veer"!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sussie&Lilje skriver:

Ja, men søde, tænk nu hvis du tager fejl og du ER på vej i fødsel, det er jo ikke godt for hverken dig eller lille Laura ..

det tror jeg simpelthen ikke på at jeg er... ikke når jeg har det "så nemt"... Har slet ikke nok, eller kraftige nok veer til at det her er starten på en fødsel! så ville andre ikke brokke sig sådan

(og nu har jeg så lige fornærmet ALLE de har født, hvis jeg er i fødsel.. hæhæ)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Vingummien

Caroline86 skriver:

nej, er slet ikke nervøs, for ved præcis hvad de vil sige

Grunden til jeg tvivler er at jeg ikke har talt med lægen endnu om hvornår jeg skal henvende mig... Min intuition siger mig at jeg ikke skal ringe på nuværende tidspunkt - men jeg har jo ikke prøvet det før, og har ikke sat mig ind i det med ks ordentligt endnu..

Skulle jeg føde normalt ville jeg IKKE ringe.. og det er vel det jeg skal gå efter!? eller hvad?

Nej det skal du ikke gå efter. Du skal gå efter at du ikke skal føde selv og at alt kan ske lige pt. Og med de smerter du har så vil jeg sige at du skal ringe for at få en snak med dem så der er styr på hvordan du skal forholde dig også så der bliver taget hånd om det inden du går i fødsels, for kommer du først der til kan det bare gå så stærkt med det hele.

Tag røret og fortæl hvordan du har det ned til mindste detajle og så forklar at du ikke rigtig har fået snakket med lægen om hvad det er du skal reagere på da det er dit første barn.

Anmeld

2. februar 2010

Ox.

Caroline86 skriver:

det tror jeg simpelthen ikke på at jeg er... ikke når jeg har det "så nemt"... Har slet ikke nok, eller kraftige nok veer til at det her er starten på en fødsel! så ville andre ikke brokke sig sådan

Min frisørs veninde har lige født, hun var sammen med hende hele dagen og til fødslen, hun sagde hun bare havde lidt ondt i maven så hun ville da ikke på sygehuset, det var ingenting, og min frisør sagde at hun bare vimsede rundt som hun plejer indtil hun tvang hende derop, da de kom derop var hun 10cm åben, og havde født 30 min senere ...

Anmeld

2. februar 2010

Vingummien

Caroline86 skriver:

Hehe ja Ej vil sige at det er presse veerne der er de værste. Og er jo forskelligt fra person til person.

Men mit startede sådan som du beskriver og endte meget træls.

Men har en anden ide. Ring for alle os andres skyld :p så vi kan få nerverne ned

Anmeld

2. februar 2010

iln

Caroline86 skriver:

hej kloge koner.

Nu har jeg siddet med de her forbandende sammentrækninger det meste af dagen og hyppigheden farer op og ned... Der er ingen regelmæssighed og de er ikke lige kraftige.

Nogle af dem vil jeg kategorisere som alm. plukkeveer, nogle lidt værre og så er der nogen som jeg ikke er i tvivl om er VEER. Men hvordan skal jeg forholde mig til det?

Jeg er jo under ingen omstændigheder i fødsel, men det skal jeg da bestemt helst heller ikke gå!

Jeg har ondt nederst i maven, i siderne og i lænden (går helt op i ryggen når de rigtig bider) og det føles som om livmoderen ikke rigtig slapper HELT af på noget tidspunkt.. gør ikke ondt hele tiden, men den står ligesom og sitrer...

At Laura samtidig leger orm (en STOR orm) inde i mavsen gør det bestemt ikke bedre. Hun møffer absurd meget.

De værste veer gør så ondt at jeg er nødt til at virkelig koncentrere mig om vejrtrækningen og sådan har det bestemt ikke været med mine plukkeveer på noget tidspunkt.

Hvordan synes I jeg skal forholde mig?

Min plan var egentlig at vente og se hvordan dagen skrev frem og se om der skete en ændring, men synes det kører vildt op og ned...

Det blev lidt langt.. sorry!

Knus Caroline 36+4 (pks d.18.)

Sådan som du beskriver det så vil jeg sige som de andre, at du skal ringe til FG og tage turen, hvis de beder dig om det.

Ikke for at sætte tankerne alt for meget i gang hos dig, men jeg havde det på samme måde som dig. Det gjorde da ondt og skulle koncentrere mig når det var værst, men bestemt ikke noget jeg ville betegne som at være fødsel. Det viste sig at jeg var i fødsel og havde åbnet mig 6 cm. da jeg endelig fik taget mig sammen til at ringe til FG og tage derind.

Så gør det for en sikkerheds skyld - og mest fordi hun jo ikke ligger rigtigt og du skal have pks.

Anmeld

2. februar 2010

siw84

Caroline86 skriver:

nej, er slet ikke nervøs, for ved præcis hvad de vil sige

Grunden til jeg tvivler er at jeg ikke har talt med lægen endnu om hvornår jeg skal henvende mig... Min intuition siger mig at jeg ikke skal ringe på nuværende tidspunkt - men jeg har jo ikke prøvet det før, og har ikke sat mig ind i det med ks ordentligt endnu..

Skulle jeg føde normalt ville jeg IKKE ringe.. og det er vel det jeg skal gå efter!? eller hvad?

nej jeg ville ikke mene du skal gå efter at ringe som hvis du skulle føde normalt søde.. for det skal du ikke og mener virkelig ikke du kan tage samme chance som hvis du ikke sku føde ved ks...

nu skal du føde ved ks og så mener jeg at du må tænke ud fra det og ikke som ved normal fødsel... for som de andre skriver som har prøvet det, så kan det pludselig gå rigtig hurtigt og når lilla laura ligger som hun gør kan det jo gå hen og blive en smule "farligt" hvis hun pludselig skal ud... så hellere tilbringe tiden på fg. og vide at der er nogen til at hjælpe hvis det pludselig skal gå stærkt.. så dig og lille pigen klarer jer igennem uden problemer... specielt i det her vejr...

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har lavet en deal nu..

Jeg putter mig i seng, og hvis ikke jeg er faldet i søvn om en time (om det så er smerter eller nerver) så ringer jeg...

Er det ikke "acceptabelt"!? så føler jeg mig heller ikk så hys, hvis jeg lige giver søvnen en chance...

Anmeld

2. februar 2010

Vingummien

Caroline86 skriver:

Jeg putter mig i seng, og hvis ikke jeg er faldet i søvn om en time (om det så er smerter eller nerver) så ringer jeg...

Er det ikke "acceptabelt"!? så føler jeg mig heller ikk så hys, hvis jeg lige giver søvnen en chance...

Acceptabelt, men så er det også i seng nu :p og en update med det samme du vågner i morgen tidlig om det så er med en unge i dine arme eller ej

Anmeld

2. februar 2010

Pia

Caroline86 skriver:

NEJ det er ikke spor acceptabel  Men kan godt forstå din tankegang..

Anmeld

2. februar 2010

Ox.

Caroline86 skriver:

Det er jo ikke at være hys søde, hun har jo også været igennem en del derinde på dte sidste med vendingsforsøget osv, og det kan virkelig virkelig gå stærkt pludseligt .. og som andre har skrevet kan du jo have åbnet dig en del siden tidligere idag ..
Men gør hvad du synes er bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.