Hvad fik I, i konfirmationsgave af Jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Honningblomst

Riwe skriver:

Synes de er en super fin ide med en rejse - et fik jeg vidst ikke skrevet før.

Men Rom er en rimelig dyr by  - ikke at det derofr er en dårlig ide, men du skrev det kunne gøres rimeligt billigt.

Et forslag her fra er Lissabon - Portugal, det er nmlig stadig en rimelig billig hovedstad og super, der er meget at e f.eks. et MEGA stort våbenmuseum, borge og inden for ½-1 time med tog er der flotte fæstninger og strand - bare til lidt inspiration . Du skal selvfølgelig tage derhen hvor du har mest lyst til!

Dét var da en super idé... der har jeg heller aldrig været, så der er vi lige nye i det, Jeppe og jeg.

det jeg mente med ikke at gøre det dyrt, var at vi ikke skulle bo i den store luksus osv...

Men tak for idéen, det tror jeg da at vi gør...og nu sidder jeg så og bliver helt nervøs ved at skulle rejse selv..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

RikkeR

Eva skriver:

Jeg har en søn der skal konfirmeres om et år og ja, det tænker vi jo lidt på allerede nu..

Jeg har tænkt mig at give min søn en rejse, bare ham og jeg....synes jeg vi trænger til, er jo ikke meget alenetid vi får...nogle gode idéer til hvor man kan tage hen? Han er til museer og ud og opleve noget, ikke så meget strand og sport osv.

Jeg kan få cirka 3500kr fra hans far som han ikke har set siden han var lille, men søger altså stadig de penge, måske han kunne tage dem med som lommepenge, eller skal jeg også betale dem selv...

Men hvad fik I selv og hvad tænker I omkring min gave til min søn..kan man godt det?

Hehe, jeg fik en morgenkåbe, men den går jo nok ikke idag , og så naturligvis festen.

Men synes din gave er god, det ville jo være super god kvalitetstid for dig og ham.

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Ranarupta skriver:

Ja, og den tid kommer nok ikke igen. Det varer ikke længe, før han får travlt med at blive voksen og så bliver det svært at rive tid ud af kalenderen...

(Gud, hvor lød det egentlig negativt, det var slet ikke meningen! Er helt enig med dig!)

Du har helt ret...og nej, det lød ikke negativt, bare sådan helt sandt og lidt "åh, hvor bliver de hurtigt store-agtigt.."

Knus..

Anmeld

2. februar 2010

Riwe

Det bliver da alletiders at reje selv med din søn - han bliver halt sikkert glad!

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

RikkeR skriver:

Hehe, jeg fik en morgenkåbe, men den går jo nok ikke idag , og så naturligvis festen.

Men synes din gave er god, det ville jo være super god kvalitetstid for dig og ham.

hehe....kunne lige se ham få en morgenkåbe.. men altså, egentlig burde festen jo være gaven, ikke? men ville aldrig give ham de penge en rejse kostede, det er mere den der med at være samme alene, bare have tiden og opleve noget sammen...for det er ikke så let med to yngre brødre, som konstant snakker og driller...

Knus..

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Riwe skriver:

Det bliver da alletiders at reje selv med din søn - han bliver halt sikkert glad!

Ja, ikke... det er det jeg tænker og så er det en gave man altid vil have med i sig, ikke..

Anmeld

2. februar 2010

qp

Jeg fik et stereoanlæg af mine forældre - det fik man dengang Og jeg var absolut glad, helt vildt endda!

Men tiderne har jo ændret sig siden dengang, i dag har de unge mange andre interesser ifht dengang. Dengang var det jo uhørt, at en pige på 14 ønskede sig en Louis Vuitton taske til et pr 1000 kr meeen det er nu meget normalt i dag. Og så er der computere osv osv... jamen gaverne er blevet meget dyrere end de var dengang og ungdommen med

Måske du kunne spørge din søn hvad han ønsker sig?

Anmeld

2. februar 2010

Helle30

Jeg fik den sorte Raleigh-cykel med racerstyr, som man skulle have i 80'erne. Derudover fik jeg en fantastisk fest holdt i en skovrestaurant med musiker og det hele.

Lige nu kan jeg kun forestille mig, at den bedste gave, jeg kunne give Sofie om... 9 år er netop noget tid alene med mor - eller far. I den alder vil det nok være passende at vælge noget mere eksotisk end Lalandia.

Prag, Rom, Paris - eller en anden storby, hvor man kan hygge og få lidt kulturelt indput samtidigt. Det ville jeg vælge, og det kan godt gøres for rimelige penge.

Jeg er helt overbevist om, at børn i dag ønsker sig tid og oplevelser med deres forældre, som vi andre ønskede os stereoanlæg, tv og smart tøj. Det er dét, jeg ofte hører fra mine "unger"/elever - at de vile ønske, de havde mere tid sammen med deres forældre. Så følg du bare det spor!

- Helle - der arbejder på snart at have to timer alene i svømmeren med Sofie. Hun er 2,5 år - men hun fatter og nyder at have mouar for sig selv.

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

qp skriver:

Jeg fik et stereoanlæg af mine forældre - det fik man dengang Og jeg var absolut glad, helt vildt endda!

Men tiderne har jo ændret sig siden dengang, i dag har de unge mange andre interesser ifht dengang. Dengang var det jo uhørt, at en pige på 14 ønskede sig en Louis Vuitton taske til et pr 1000 kr meeen det er nu meget normalt i dag. Og så er der computere osv osv... jamen gaverne er blevet meget dyrere end de var dengang og ungdommen med

Måske du kunne spørge din søn hvad han ønsker sig?

Ja, det har du ret i at de har..

jamen, jeg har sådan et barn der intet ønsker sig....hverken til fødselsdage eller jul. Jeg tænker han får rigtig, rigtig mange penge. Men han er så også sådan en der sparer op, så det er jo helt fint. Men ønsker det har han bare ikke...men at rejse vil han meget gerne, men ved også at det ikke er muligt..

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Helle30 skriver:

Jeg fik den sorte Raleigh-cykel med racerstyr, som man skulle have i 80'erne. Derudover fik jeg en fantastisk fest holdt i en skovrestaurant med musiker og det hele.

Lige nu kan jeg kun forestille mig, at den bedste gave, jeg kunne give Sofie om... 9 år er netop noget tid alene med mor - eller far. I den alder vil det nok være passende at vælge noget mere eksotisk end Lalandia.

Prag, Rom, Paris - eller en anden storby, hvor man kan hygge og få lidt kulturelt indput samtidigt. Det ville jeg vælge, og det kan godt gøres for rimelige penge.

Jeg er helt overbevist om, at børn i dag ønsker sig tid og oplevelser med deres forældre, som vi andre ønskede os stereoanlæg, tv og smart tøj. Det er dét, jeg ofte hører fra mine "unger"/elever - at de vile ønske, de havde mere tid sammen med deres forældre. Så følg du bare det spor!

- Helle - der arbejder på snart at have to timer alene i svømmeren med Sofie. Hun er 2,5 år - men hun fatter og nyder at have mouar for sig selv.

Tak for svar....

ja, det er netop også min oplevelse, selvom jeg vægter at have tid med ham hver aften når de små er lagt, men altså der er jo altid alt muligt andet der også skal laves og jeppe indordner sig altid, han er sgu en god dreng og fortjener noget alene opmærksomhes tid.. tror det er derfor han tit er hos mine forældre og min søster, der er han nemlig lillebror med fuld fokus på

Men tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.