Hvad fik I, i konfirmationsgave af Jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

kiroo

MoarJ skriver:

Jeg fik en cykel...

jeg fik også en cykel af min mor, og festen..

og af min far fik jeg 2000 til hjælp til et fjernsyn og endnu en fest..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Janep

jeg fik en rejse til paris, sammen med en veninde og min mor og mormor.

der var i i disneyland og så selv rundt i Paris.

Anmeld

2. februar 2010

Mira0911

kiroo skriver:

jeg fik også en cykel af min mor, og festen..

og af min far fik jeg 2000 til hjælp til et fjernsyn og endnu en fest..

Hvor skønt...

Jeg fik så også festen af mine forældre...

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Fin gave du fik..

Jeg fik 1000kr af mine forældre og så feste jo.. men de havde heller ikke mange penge og så havde de inden for 1½ år to konfirmationer, et kobberbryllup og to 40 års fødselsdage....jow jow, planlægning.

Ja, en ferie vil være dyr, men det jeg tænkte var om det var for kedeligt, altså mennesker tager jo rask væk på ferie med deres børn op til flere gange om året og det har jeg bare ikke kunne...men måske en ferie bare er noget man giver og ikke som gave? giver det mening....

Tænker at en uge i Rom kan gøres rimeligt billigt og så kan han have de penge fra sin far som lommepenge...men altså, tiden med ham ville jeg nyde, det er jo sidste udkald med så stor en dreng

Knus..

Ranarupta skriver:

Jeg fik festen og en alliancering i hvidguld (specielt fra min mor, der havde gemt denne til mig, da hun var guldsmed og alene med mig).

Mine forældre (mor og stedfar) har 4 piger (jeg er den ældste) og var begge studerende, så pengene var små.

En rejse el.lign. er en stor gave, synes jeg. Men jeg forstå også behovet og ønsket om alenetid - det er i hvert fald en gave, der bliver husket for altid.

/Karina

Anmeld

2. februar 2010

Malene84

Eva skriver:

Jeg har en søn der skal konfirmeres om et år og ja, det tænker vi jo lidt på allerede nu..

Jeg har tænkt mig at give min søn en rejse, bare ham og jeg....synes jeg vi trænger til, er jo ikke meget alenetid vi får...nogle gode idéer til hvor man kan tage hen? Han er til museer og ud og opleve noget, ikke så meget strand og sport osv.

Jeg kan få cirka 3500kr fra hans far som han ikke har set siden han var lille, men søger altså stadig de penge, måske han kunne tage dem med som lommepenge, eller skal jeg også betale dem selv...

Men hvad fik I selv og hvad tænker I omkring min gave til min søn..kan man godt det?

Jeg fik en cykel jeg længe havde ønsket mig, det endte med alle de fulde mænd til festen fes rundt på den. hehe. Så fik jeg til min og mine forældres store fortrydelse min børneopsparring udbetalt... aarrrghhhh.... man kan ikke styre penge, når man kun er 14  (iøvrigt heller ikke 11 år senere). hahaha

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Malene84 skriver:

Jeg fik en cykel jeg længe havde ønsket mig, det endte med alle de fulde mænd til festen fes rundt på den. hehe. Så fik jeg til min og mine forældres store fortrydelse min børneopsparring udbetalt... aarrrghhhh.... man kan ikke styre penge, når man kun er 14  (iøvrigt heller ikke 11 år senere). hahaha

hehe...jeg fik først min som 18 årig....og mine sønner får først deres når de er 21 år og kunne jeg vente til de blev 30 år, så gjorde jeg det...

Knus..

Anmeld

2. februar 2010

Ranarupta

Ja, det var en dejlig gave.

Som du skriver, så tager mange mennesker rask væk på ferie - det er bare ikke i alle familier, det kan lade sig gøre. Og netop derfor tror jeg sagtens, at din søn også kan se det ekstraordinære i gaven. 

Det er en rigtigt god gave - og hvis Rom ikke lige kan lade sig gøre, så er Prag, Paris og Berlin også dejlige steder. 

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Ranarupta skriver:

Ja, det var en dejlig gave.

Som du skriver, så tager mange mennesker rask væk på ferie - det er bare ikke i alle familier, det kan lade sig gøre. Og netop derfor tror jeg sagtens, at din søn også kan se det ekstraordinære i gaven. 

Det er en rigtigt god gave - og hvis Rom ikke lige kan lade sig gøre, så er Prag, Paris og Berlin også dejlige steder. 

ja, nemlig også det jeg tænkte... det er bestemt ikke for at give en kæmpe gave, alternativet havde nok maks været noget for et par tusind, men altså, det her er noget vi sammen kan gøre, men jeg kan ikke finde penge til både og...og så synes jeg jo bare tiden er en luksus også, bare at have tid sammen..

Knus

Anmeld

2. februar 2010

Riwe

Eva skriver:

Tænker at en uge i Rom kan gøres rimeligt billigt og så kan han have de penge fra sin far som lommepenge...men altså, tiden med ham ville jeg nyde, det er jo sidste udkald med så stor en dreng

Synes de er en super fin ide med en rejse - et fik jeg vidst ikke skrevet før.

Men Rom er en rimelig dyr by  - ikke at det derofr er en dårlig ide, men du skrev det kunne gøres rimeligt billigt.

Et forslag her fra er Lissabon - Portugal, det er nmlig stadig en rimelig billig hovedstad og super, der er meget at e f.eks. et MEGA stort våbenmuseum, borge og inden for ½-1 time med tog er der flotte fæstninger og strand - bare til lidt inspiration . Du skal selvfølgelig tage derhen hvor du har mest lyst til!

Anmeld

2. februar 2010

Ranarupta

Eva skriver:

ja, nemlig også det jeg tænkte... det er bestemt ikke for at give en kæmpe gave, alternativet havde nok maks været noget for et par tusind, men altså, det her er noget vi sammen kan gøre, men jeg kan ikke finde penge til både og...og så synes jeg jo bare tiden er en luksus også, bare at have tid sammen..

Knus

Ja, og den tid kommer nok ikke igen. Det varer ikke længe, før han får travlt med at blive voksen og så bliver det svært at rive tid ud af kalenderen...

(Gud, hvor lød det egentlig negativt, det var slet ikke meningen! Er helt enig med dig!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.