Hvad fik I, i konfirmationsgave af Jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2010

NaFe

Jeg fik en sprogrejse til malta i 2 måneder vor jeg gik i skole der for a lære engelsk...det var så fantastisk, gik i klasse med unge fra hele verden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Vidunderligeunger

jeg synes din gaveidé er suveræn!! dét vil han blive rigtig glad for er jeg sikker på

jeg fik:

En skirejse kun min far og mig incl. lommepenge og leje af ski og det hele (mine forældre er/var sammen, men min far synes vi skulle have en far-datter tur). ja så fik jeg festen og en guitar - som jeg aldrig har brugt haha.. Fik en cykel 2 mdr. efter, det med guitaren var vidst et påfund fordi jeg er meget Umusikalsk

Anmeld

22. marts 2010

E.T

Jeg fik en hest :-)

Men synes en rejse lyder som en god ide :-)

Anmeld

22. marts 2010

Bare mig..

Jeg fik en kæmpe stor fest.. Den bedste jeg nogensinde har haft.. -mine forældre er skilt, og havde på det tidspunkt været uvenner i mange mange år, og det var første gang de rigtig skulle være sammen efter skilsmissen 6 år tidligere, og det var det allerstørste der for mig var sket. - At jeg kunne se de ikke skændtes.. Det var den bedste gave.

Festen kostede i sig selv rigtig meget, men fik også et flot flot ur af min mor som betød meget for mig + penge, og min far fik jeg penge, til en bærbar efter eget ønske og et lille træ til at plante i haven som så kunne vokse op med mig.. Der skulle alle gæsterne så skrive en hilsen på en seddle og hænge på, så jeg kunne læse alle de flotte hilsner.  

Det var de bedste gaver, og så fra dem !

Anmeld

22. marts 2010

Laulund87

Jeg fik festen og tøjet. Det synes jeg er rigeligt, man er gået alt for meget over gevind synes jeg efterhånden. Minder næsten om et bryllup for pigernes vedkommende

Anmeld

23. marts 2010

FruEllingsen

Synes det med en rejse lyder som en rigtig god ide. Min kæreste fik også en rejse af hans mor i konfirmationsgave. Og det betød rigtig meget for ham, og er en tur de tit snakker om

Selv fik jeg en cykel

Anmeld

23. marts 2010

MariaJ

Fin gave du fik..

Jeg fik 1000kr af mine forældre og så feste jo.. men de havde heller ikke mange penge og så havde de inden for 1½ år to konfirmationer, et kobberbryllup og to 40 års fødselsdage....jow jow, planlægning.

Ja, en ferie vil være dyr, men det jeg tænkte var om det var for kedeligt, altså mennesker tager jo rask væk på ferie med deres børn op til flere gange om året og det har jeg bare ikke kunne...men måske en ferie bare er noget man giver og ikke som gave? giver det mening....

Tænker at en uge i Rom kan gøres rimeligt billigt og så kan han have de penge fra sin far som lommepenge...men altså, tiden med ham ville jeg nyde, det er jo sidste udkald med så stor en dreng

Knus..

Min mand fik en rejse med sine forældre da han var færdig med skolen, og den snakker han altså om endnu, selvom han var nogle år ældre på det tidspunkt end din søn er næste år. Hans to ældre søskende har også fået rejser af og med forældrene, da de blev færdige, og jeg har indtryk af at det har været en succes. Der var ideen også at det var noget bare de tre skulle gøre sammen.

Jeg har aldrig rigtig haft alenetid med mine forældre før jeg blev voksen (og egentlig også sjældent nu, da familien næsten altid er samlet, når vi ses og fem børn med partnere, egne børn osv bliver jo til en del folk).  Jeg tror jeg ville have elsket ren aleneferie med min mor da jeg var fjorten, også selvom vi tog på ferie hvert år som familie.

Jeg fik i øvrigt selv 80'er gaven  et stereoanlæg med CD spiller. Wow, hvor var jeg glad for det. 

Maria

Anmeld

23. marts 2010

MariaJ

qp skriver:

Det behøver da ikke, at være en mega dyr rejse til de varme lande. I kan jo eks rejse til Prag for ingen penge og tage med på alt muligt sightseeing - så længe i to får nogle oplevelser sammen skal han nok blive glad og hvor i verden det ender med, at blive er jo fuldstændig underordnet

Du kunne eks finde nogle billige steder, at rejse hen - printe billeder ud af stederne og spørge ham hvilket et af stederne han synes bedst om

Det tror jeg er en rigtig god ide. Som jeg skrev ovenfor, så fik min mand og hans søskende hver især en rejse alene med forældrene, da de var færdige med skolen. Det var netop til et selvvalgt rejsemål, så rejsen derved blev et personligt valg for hver af dem. Hvordan de valgte ved jeg ikke lige. Jeg går ud fra at der ikke var frit valg på alle hylder, men de valgte i hvert fald alle tre steder der passede specielt til lige præcis det "barns" interesser.

Maria

Anmeld

23. marts 2010

TbCp

Min mor, stedfar, min stedfars forældre + min storesøster og hendes kæreste havde lagt sammen til et stort anlæg, men kæmpe højtalere... der var CD-afspiller i!!!! Vildt for det havde jeg aldrig haft før
Der var 2 afspillere til bånd, radio og en pladespiller og så var der microfon med til Jeg blev SÅ glad

Jeg har det endnu

Jeg synes det lyder som en fantastisk gave til din søn!!!

Anmeld

23. marts 2010

Pige2009

Eva skriver:

Jeg har en søn der skal konfirmeres om et år og ja, det tænker vi jo lidt på allerede nu..

Jeg har tænkt mig at give min søn en rejse, bare ham og jeg....synes jeg vi trænger til, er jo ikke meget alenetid vi får...nogle gode idéer til hvor man kan tage hen? Han er til museer og ud og opleve noget, ikke så meget strand og sport osv.

Jeg kan få cirka 3500kr fra hans far som han ikke har set siden han var lille, men søger altså stadig de penge, måske han kunne tage dem med som lommepenge, eller skal jeg også betale dem selv...

Men hvad fik I selv og hvad tænker I omkring min gave til min søn..kan man godt det?

Jeg fik et fantastisk Sony stereoanlæg med dobbelt kassettebåndoptager og cd-afspiller Yeah!

En rejse lyder bare super lækkert, for så kan I sammen få nogle oplevelser I kan mindes. Jeg kender flere, der har gjort det på samme måde, og de har absolut ikke fortrudt det.

Hvornår er det Jeppe skal konfirmeres?

Knus Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.