Hvad fik I, i konfirmationsgave af Jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.255 visninger
64 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Honningblomst

Jeg har en søn der skal konfirmeres om et år og ja, det tænker vi jo lidt på allerede nu..

Jeg har tænkt mig at give min søn en rejse, bare ham og jeg....synes jeg vi trænger til, er jo ikke meget alenetid vi får...nogle gode idéer til hvor man kan tage hen? Han er til museer og ud og opleve noget, ikke så meget strand og sport osv.

Jeg kan få cirka 3500kr fra hans far som han ikke har set siden han var lille, men søger altså stadig de penge, måske han kunne tage dem med som lommepenge, eller skal jeg også betale dem selv...

Men hvad fik I selv og hvad tænker I omkring min gave til min søn..kan man godt det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Koen.

Eva skriver:

Jeg har en søn der skal konfirmeres om et år og ja, det tænker vi jo lidt på allerede nu..

Jeg har tænkt mig at give min søn en rejse, bare ham og jeg....synes jeg vi trænger til, er jo ikke meget alenetid vi får...nogle gode idéer til hvor man kan tage hen? Han er til museer og ud og opleve noget, ikke så meget strand og sport osv.

Jeg kan få cirka 3500kr fra hans far som han ikke har set siden han var lille, men søger altså stadig de penge, måske han kunne tage dem med som lommepenge, eller skal jeg også betale dem selv...

Men hvad fik I selv og hvad tænker I omkring min gave til min søn..kan man godt det?

Jeg fik en hest og jeg fik faktisk en rejse til spanien med min mor, og synes det var en kanon oplevelse

Tanja 29 + 3

Anmeld

2. februar 2010

Maja_4000

Da jeg blev konfirmeret fik jeg et stereoanlæg og en rejse af mine forældre .. Vi rejste alle fire til Fillippinerne .. Som helt klart kan anbefales ! Men der er nu altså meget strand :b Men også en masse at se ..

Ellers tænker jeg "storbyferie" .. Der kan man i hvert fald altid opleve en masse og gå på museer .. New York er fedt .. Og hvis det skal være tættere på er der jo f.eks. Rom, Paris, Barcelona eller Prag .. Det er i hvert fald steder jeg er glad for (:

Anmeld

2. februar 2010

oo

jeg fik festen og kjolen og alt hvad der hørte til konfirmationen. min mor var jo alene med fire børn, så der var ikke økonomi til ekstravagance. hun lavede desuden al mad, borddækning, blomsterarrangementer, kage osv selv, derhjemme. det var en fantastisk fest

i konfirmationsgave har vi desuden hver især fået et fotoalbum med billeder fra vi blev født og til den dag vi blev konfirmeret, og det syntes jeg er en rigtig dejlig gave, som jeg ofte kigger i og glæder mig over at have.

når vi selv står og skal fejre vores børns overgang, så bliver det højst sandsynlig også med en fest og et fotoalbum i en eller anden form som gave. en rejse er i mine øjne alt for ekstravagant.

Anmeld

2. februar 2010

Mira0911

Eva skriver:

Jeg fik en cykel...

Anmeld

2. februar 2010

Riwe

Jeg fik et skrivebord - altså et flot et  Og så festen med alt hvad der dertil hører.

Mine forældre udsmykkede lokalet med plancher hvor de satte tegninger jeg havde lavet gennem tiden, små fjollede breve fra mig til dem og fotos i A4 størrelse  - det var en super ide og alle synes det var sjovt at gå rundt og se på. (Jeg ynes selvfølgelig selv noget af det var MEGA pinligt )

fterfølgende samlede min mor alle de ting + ting fra festen som invitation, gæsteliste, liste over hvilke gaver jeg fik og af hvem samt fotos fra festen - en dejlig mappe at have jeg nyder at kigge i den af og til

Anmeld

2. februar 2010

Ranarupta

Jeg fik festen og en alliancering i hvidguld (specielt fra min mor, der havde gemt denne til mig, da hun var guldsmed og alene med mig).

Mine forældre (mor og stedfar) har 4 piger (jeg er den ældste) og var begge studerende, så pengene var små.

En rejse el.lign. er en stor gave, synes jeg. Men jeg forstå også behovet og ønsket om alenetid - det er i hvert fald en gave, der bliver husket for altid.

/Karina

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Tak for svar...

Tror måske det bliver en uge i Rom og der er jo også dejligt varm. Vi har aldrig haft råd til rigtig at rejse på ferie, så han vil blive så lykkelig og ikke mindst for tid alene sammen, han taler stadig om da vi boede i lejlighed alene, ham og mig....

Så nu sparer jeg på festen og bruger pengene på en gave i stedet

knus..

Nå, skolen kalder, mon man tør at køre ud eller skulle jeg blive hjemme??

Anmeld

2. februar 2010

lonemus

Jeg fik festen, samt et fjernsyn og video - var jo et meget stort hit og dyrt den gang.

Stereoanlægget købte jeg selv på 2. dagen

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Riwe skriver:

Jeg fik et skrivebord - altså et flot et  Og så festen med alt hvad der dertil hører.

Mine forældre udsmykkede lokalet med plancher hvor de satte tegninger jeg havde lavet gennem tiden, små fjollede breve fra mig til dem og fotos i A4 størrelse  - det var en super ide og alle synes det var sjovt at gå rundt og se på. (Jeg ynes selvfølgelig selv noget af det var MEGA pinligt )

fterfølgende samlede min mor alle de ting + ting fra festen som invitation, gæsteliste, liste over hvilke gaver jeg fik og af hvem samt fotos fra festen - en dejlig mappe at have jeg nyder at kigge i den af og til

Ej, en god idé.....det vil jeg også gøre med jeppe...men mon også han bliver pinlig...det er næsten synd, men det lyder da virkelig hyggeligt og gjort med kærlighed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.