hvad syntes i om dette navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Eva skriver:

Hihi....ja, gør lige det... selvom silver måske vil føle sig som nummer to i forhold til gold...og helt skidt hvis der kommer en nummer tre...bronze er sgu nederen....griner

hahah. griner.. ja det må jeg lige .. så blir hun sgu nok ikke så glad haha..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Honningblomst

Malou Vilma Nørgaard skriver:

hahah. griner.. ja det må jeg lige .. så blir hun sgu nok ikke så glad haha..

Nej, lad være med det...men du kan jo pakke alt ind i sølv når hun får en gave og give den lille et sølvsmykke... smag og behag er jo forskelligt og de navne børn får ender jo med at passe helt perfekt til barnet...

Anmeld

22. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Eva skriver:

Nej, lad være med det...men du kan jo pakke alt ind i sølv når hun får en gave og give den lille et sølvsmykke... smag og behag er jo forskelligt og de navne børn får ender jo med at passe helt perfekt til barnet...

hahah ja det sgu rigtig nok, god ide. hhihi

ja, det rigtig nok, men kommer sgu nok til at kalde hende for naomi i stedet.. men nu må vi se..

Anmeld

22. januar 2010

Muffinmus

synes det er et drengenavn desværre...så kan ikke lide det til en pige...

Anmeld

22. januar 2010

Loggidut

undskyld mig Malou...er du ikke veninde til hende der vil give hendes datter de her navne?

jeg er glad for du ikke er min veninde, håber ikke hun ser den her tråd, og hvor meget du griner af hendes valg.

well, Silver...meget sødt, men ikke et navn jeg selv har lyst til at bruge, og det andet...naaaa, passer heller ikke ind i mit kram.

Men måske er det flotte navne for den pågældende.

Anmeld

22. januar 2010

Tynen

Årh, jeg synes det er svært.
Selvfølgelig behøver man ikke kunne lide andres navnevalg, men jeg tror man skal passe på med fordommene.
I de fleste tilfælde er det bare et spørgsmål om tilvænning, før at det lyder sødt og at barnet bare ikke kan hedde andet.

Det skærer mig lidt i hjertet når folk skriver at det lyder som en stripper osv. netop fordi jeg selv har været ude for at få smidt en lignende kommentar om Stellas navn - Bare at det lød som en prostitueret.
Det gør ondt helt ind i hjertet for vi synes jo det var det perfekte navn til hende.
Så som Loggi skriver, håber jeg ikke at hun falder over denne tråd.

Egentlig synes jeg man skal respektere at vi ikke er ens.
I sidste ende er det din veninde der skal leve med navnevalget, så hvis hun er glad for navnet ville jeg ikke kommentere det ydeligere.
(Måske ville jeg nævne for hende at det ikke er et godkendt pigenavn)
Synes det er fedt at hedde noget som "alle de andre" ikke gør - Det er kun de døde fisk der flyder med strømmen

Jeg skal ikke være hellig - Jeg har da også hørt navne hvor jeg bare har tænkt: Ehh what?! Men kan slet ikke se hvad forældrene skal stille op med en kritisk kommentar når de nu har valgt.

God weekend herfra

/Trine

Anmeld

22. januar 2010

MiMa

Malou Vilma Nørgaard skriver:

Silver?

min veninde har lige ringet og sagt hvad deres 3dage gamle datter skal hedde.. og det blev til Silver naomi.. hmm naomi er da meget sødt.. men silver ej, syntes ikke det er det fedeste navn, hun ville avde et navn andre ikke hed, og ja det må man give hende , har aldrig hørt om andre der hedder det?

når i dejlige baby mennersker havd sys i?

knus cille. der har en datter der hedder malou, (som ifølge hende er ALT for normalt )

Jeg synes at det er et fint navn. Ikke et jeg selv ville vælge, da jeg er mere til nordiske navne, men det navn min ældste søn har er også ret specielt og lillebror får også et ualmindeligt navn, når han kommer.

Uanset hvad så synes jeg at man må respektere forældrenes valg af navn, og de fortæller jo ikke hvad barnet skal hedde for at høre Jeres mening positiv/negativ, men for at fortælle Jer at de efter grundige overvejelser har besluttet sig for et navn til deres barn (en stor beslutning for de fleste forældre).

Så uanset hvad du synes om navnet må du holde de negative kommentarer for dig selv og så vænner du dig jo til navnet efterhånden. Det eneste du vil opnå er at støde din veninde og de vælger jo nok alligevel ikke et andet navn bare fordi du ikke lige kan lide det, så mit råd vil være at du ikke skal kommentere det for din veninde, men i stedet glæde dig på hendes vegne over den dejlige datter hun har fået.

Anmeld

23. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

- skriver:

Det ikke godkendt pigenavn..

http://www.familiestyrelsen.dk/navne/1/listevisning/?no_cache=1

Syntes ikke om navnet... Siger jeg der heller ikke er til Helle og Bo navne

arh må jeg lige fortælle hende.. så hun ved at det navn kan man ikke give uden tilladelse.. tak for oplysningen..

Anmeld

23. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Loggidut skriver:

undskyld mig Malou...er du ikke veninde til hende der vil give hendes datter de her navne?

jeg er glad for du ikke er min veninde, håber ikke hun ser den her tråd, og hvor meget du griner af hendes valg.

well, Silver...meget sødt, men ikke et navn jeg selv har lyst til at bruge, og det andet...naaaa, passer heller ikke ind i mit kram.

Men måske er det flotte navne for den pågældende.

hej for det første hedder jeg cille og min datter malou , bare lige for at få det på det rene

og jo er veninde med hende, og jo jeg syntes ikke det er pænt (og det ved hun), alle har værd sin mening.

men nu har jeg læst hele tråden igennem og syntes nu ike jeg griner af hende, men af det er navne fra 90210 begge af dem, og det syntes jeg er lidt sjovt når hun siger hun HADER tøsse serier.. så jo det var det jeg grinte lidt af... og jo hun ved jeg har oprettet denne tråd, og det var fint for hende.. og hun måtte jo så også indrømme at det var der fra.. så hun har intet problem med det..

og ja hun syntes det er fantastisk navn, og det er jo så bare det..

knus CILLE  .. god weekend ..

Anmeld

23. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

håber også det har givet lidt svar på jeres mima og tynen.. da jeg fandt ud af da jeg skulle skrive til jer, at det ville blive det samme næsten

altså for en god ordens skyld, self skal man respektere andres anvne, og jeg kunne ikke drømme om at sige sådan hvis det ikke var lige PRÆCIS denne veninde!! da hun ka klare det, og sagde nøjagtig det samme om vilma "ej det kan man da ikke hedde, da det er hende fra flintstones" osv.. og ja vi tager det med en grant salt, og så vi vidre.. så ingen sure minder fra hendes side..

er ked af det skær i dit hjerte når jeg og flere syntes det lyder som et stripper navn, og det jeg ked af.. men det syntes jeg altså det gør, eller en tegnefilms hund.. meeen men det er ikke noget med om man har fordomme, for det er ligesom fx vilma, der tænker også straks på noget, fx hende fra flintstones, så tror bare når man har hørt det på et tidspunkt tænker man automatisk på denne ting eller person, ja har set en film hvor der var en stripper der hed silver, ergo derfor

men håber det gav svar.. god weekend alle samen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.