3.gang lykkens gang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

Louisiana

mullesmith2 skriver:

Kan du godt mærke når du har ægløsning? jeg syntes nemlig ikke jeg har kunne mærke noget denne gang!

Hmm... Det er lidt svært, at svare på. Nogen gange sys jeg godt, at jeg kan mærke det, andre gange ikke. Jeg havde igår ondt i højre side i underlivet, som en 'niven' i æggestokken (går jeg ud fra det var), men hvis det var ægløsning, så er den kommet 1-2 uger senere end forventet... Men nogen gange kan jeg godt mærke det - det føles det bare ikke sådan som igår.

Hvordan kan du mærke, at du har ægløsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Smilendesussi

Vi er på 4. måned og de første to måneder fik jeg virkelig ømme brystvorter og slimagtig udflåd. Men de sidste par gange har det kun været slimagtig udflåd, der har gjort at jeg kan "mærke" ægløsningen. Jeg var lidt bange for at det gik ned af bakke med ægløsningen, men har testet og haft ægløsning. Min cyklus har også været svingende fra 26 til 31 dage. Så jeg er lidt usikker på om man kan kalde et uregelmæssigt.

Jeg  for at det lykkes for os alle her i 2010. Jeg har mens lige nu, så kan først teste engang i feb.

Anmeld

15. januar 2010

Kløver

mullesmith2 skriver:

Nu er det 3. måned efter jeg stoppede med p piller at vi prøver. Folk omkring mig bliver bare gravide hele tiden, sidst var det min veninde der fortalte her i sidste uge at hun skal have nummer to til august. og det værste er at hun sagde det slet ikke var planlagt og hun har faktisk altid sagt hun ikke ville have flere børn. Bare så irriterende at hun bliver gravid og hun så egentlig ikke helt ønsker det, når jeg går her og bare så gerne vil. Et par af vores venner er også lige blevet gravide med nummer to, og igår fik en af min kærestes kammerater et barn. Der er bare gravide og små babyer over alt.... det er ikke til at holde ud. Har ÆL nu her mellem 10 og 14 eller sådan noget. Så vi prøver i vildskab. Hvis ikke den er her denne gang, så tror jeg sku der er noget galt med mig. Jeg regner med at teste omkring d.26 for der er jeg på dag 29 i cyklussen. Min cyklus har været lidt svingende de sidste 3 måneder men det har gennemsnitlig været 29 dage så det regner jeg med nu her

Hey

Vil lige berolige dig til at starte med at det sagtens kan tage 1 år at blive gravid, så tror ikke du endnu skal frygte der noget galt med dig

vi har prøvet ½ år og håber den er her nu, er gået 1 dag over tid, men nu må vi se, den kan jo ha skubbet sig Jeg kan sagtens følge dig for jeg synes også det er vildt frustrerende man hører om børn allevegne og gravide, og de fleste der har heldet med sig i 1-2 forsøg.

man bare prøve og håbe

Anmeld

15. januar 2010

Kløver

mullesmith2 skriver:

Det var godt nok længe, men er der så noget galt siden der er gået så lang tid?? Hvis ikke man fejler noget så burde det jo  bare ske hver eneste gang man har ÆL og har sex selfølgelig. Jeg forstår ikke hvorfor det skal tage så lang tid for nogen. Ønsker jer det bedste og håber det lykkedes for jer her i det nye år

Der er flere fakorer der spiller ind for at blive gravid, det er ikke hver gang der er et æg der løsner sig ved ÆL, dertil kræver det det når at blive befrugtet og derudover at det skal sætte sig fast og blive der, og da man var teenager fik amn jo næsten skældt huden fuld af at bare man næsten kiggede på en fyr kunne man risikere at blive gravid, men nogle har nemmere ved det end andre, også det man brændende ønsker det kan stresse kroppen og gøre lige det modsatte

hvis man også kigger på ens familie er der også gener for det, hvis ens egen mor prøvede i lang tid er sandsynligheden for at man selv klarer den i første hug ikke så stor som hvis ens mor gjorde det på få forsøg.

det er desværre ikke for alle så nemt nogle kan prøve 1½-2 år før det lykkedes uden at der er noget galt med dem, og mener det er mellem 1-1½ år der skal gå før lægen vil henvise til fertilitetsklinik for undersøgelse, men man kan selv på nettet købe en test om man er frugtbar og om mandens sæd er frugtbar

Anmeld

15. januar 2010

mullesmith2

Louisiana28 skriver:

Hmm... Det er lidt svært, at svare på. Nogen gange sys jeg godt, at jeg kan mærke det, andre gange ikke. Jeg havde igår ondt i højre side i underlivet, som en 'niven' i æggestokken (går jeg ud fra det var), men hvis det var ægløsning, så er den kommet 1-2 uger senere end forventet... Men nogen gange kan jeg godt mærke det - det føles det bare ikke sådan som igår.

Hvordan kan du mærke, at du har ægløsning?

jeg plejer at kunne mærke det, det føles bare som lidt ondt i den ene side (æggestok) af underlivet. Men denne gang har jeg ikke kunne mærke noget...

Anmeld

15. januar 2010

Lon1976

Hej - Ikke for at tage pippet fra dig, men jeg har taget p-piller i mange år og der gik godt 1½ før jeg blev gravid. Deværre gik det ikke så godt - jeg har faktisk lige tabt det for 2 dage siden - Det var hårdt og se at den var derinde men ikke levende Øv Øv!!

Men nok om mig . jeg vil bare sige at du skal have tålmodighed og ikke miste håbet.

Jeg gik faktisk op til min læge efter de 1½ år og sagde at der måtte være noget galt. Jeg har allerede et barn fra et tidligere forhold, så det kunne være at der var noget galt med sædkvaliteten på min "nye" fyr. Men vupti - ligesom jeg næsten have lagt ansvaret fra mig, så blev vi gravide.

Vi må op på hesten igen og prøve og tænke positivt. Jeg  for alle der ønsker at blive gravide, bliver det.

Anmeld

15. januar 2010

Louisiana

mullesmith2 skriver:

jeg plejer at kunne mærke det, det føles bare som lidt ondt i den ene side (æggestok) af underlivet. Men denne gang har jeg ikke kunne mærke noget...

Jeg har faktisk heller ikke kunne mærke noget denne gang... Til gengæld havde jeg vanvittig ondt i mine bryster igår aftes og i nat. Der kom også en masse mælk ud af det ene bryst, så jeg måtte skifte bluse... Det har jeg ikke prøvet siden jeg var gravid med min søn (som er 10 år)

Anmeld

15. januar 2010

Louisiana

Lon1976 skriver:

Hej - Ikke for at tage pippet fra dig, men jeg har taget p-piller i mange år og der gik godt 1½ før jeg blev gravid. Deværre gik det ikke så godt - jeg har faktisk lige tabt det for 2 dage siden - Det var hårdt og se at den var derinde men ikke levende Øv Øv!!

Men nok om mig . jeg vil bare sige at du skal have tålmodighed og ikke miste håbet.

Jeg gik faktisk op til min læge efter de 1½ år og sagde at der måtte være noget galt. Jeg har allerede et barn fra et tidligere forhold, så det kunne være at der var noget galt med sædkvaliteten på min "nye" fyr. Men vupti - ligesom jeg næsten have lagt ansvaret fra mig, så blev vi gravide.

Vi må op på hesten igen og prøve og tænke positivt. Jeg  for alle der ønsker at blive gravide, bliver det.

Det gør mig virkelig ondt, at du har mistet dit barn. Det er meget flot, at du kan skrive om det allerede to dage efter!! Du får lige en af mig 

Anmeld

15. januar 2010

mullesmith2

Lon1976 skriver:

Det var dog skrækkeligt  Hvor langt var du henne?? Ja man har tit hørt om at når folk endten har opgivet eller får hjælp så bliver de det helt naturligt alligevel  Håber du får lov at prøve igen. Kram

Anmeld

15. januar 2010

mullesmith2

Louisiana28 skriver:

Jeg har faktisk heller ikke kunne mærke noget denne gang... Til gengæld havde jeg vanvittig ondt i mine bryster igår aftes og i nat. Der kom også en masse mælk ud af det ene bryst, så jeg måtte skifte bluse... Det har jeg ikke prøvet siden jeg var gravid med min søn (som er 10 år)

vildt at der kommer mælk ud bare ligepludselig.  Hmm håber sku der er babyer på vej i både din og min mave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.