3.gang lykkens gang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

mullesmith2

Riksen skriver:

Hej!

Jeg har læst lidt med i jeres debat her fra sidelinjen, og tænkte så at jeg nu ville melde mig under fanen, som en af dem der går og (ikke) venter på mensen i disse dage. Jeg forventer/"frygter" min mens i løbet af den kommende weekend, så jeg tester på mandag - hvis jeg tør.

Jeg tænkte at vi kunne følges lidt ad.

Knus fra Rikke

Det kan du tror vi kan  jeg forventer først mens omkring den 26 så der er lidt venten endnu.  og velkommen til iøvrigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Riksen

Det lyder godt!

Tak for velkomsten, selvom jeg godt nok ikke er helt ny herinde. Jeg begyndte først sådan rigtigt at deltage i debatterne i efteråret, hvor jeg blev gravid. Men efter en MA i november lagde jeg baby.dk på standby... men nu er jeg heldigvis klar igen

Anmeld

19. januar 2010

Louisiana

Du er selvfølgelig velkommen, Riksen  

Hvad er en MA??

Anmeld

19. januar 2010

Riksen

Louisiana28 skriver:

Du er selvfølgelig velkommen, Riksen  

Hvad er en MA??

Tak

En MA er en Missed Abortion, hvor kroppen forsøger at holde fast på fostret selvom det er gået til grunde. Det var derfor, at jeg først begyndte at pletbløde og kun en lille smule, da jeg var i 11.uge. Til akutscanningen kunne man kun se blommesækken, så udviklingen var gået i stå ret tidligt. Min krop havde bare ikke rigtig opdaget det. Normalt ville man få en spontan abort, hvor kroppen ville bløde fosteret ud.

Det var i hvert fald hvad lægerne forklarede mig, da jeg skulle have foretaget en udskrabning.

Anmeld

19. januar 2010

Lon1976

Riksen skriver:

Tak

En MA er en Missed Abortion, hvor kroppen forsøger at holde fast på fostret selvom det er gået til grunde. Det var derfor, at jeg først begyndte at pletbløde og kun en lille smule, da jeg var i 11.uge. Til akutscanningen kunne man kun se blommesækken, så udviklingen var gået i stå ret tidligt. Min krop havde bare ikke rigtig opdaget det. Normalt ville man få en spontan abort, hvor kroppen ville bløde fosteret ud.

Det var i hvert fald hvad lægerne forklarede mig, da jeg skulle have foretaget en udskrabning.

Ja velkommen tilbage

Det er netop en MA som jeg lige er igennem. Skal til kontrol i morgen - håber virkelig at alt er kommet ud.

Men jeg ser positivt på det og må som andre nævner, bare op på hesten igen.

Anmeld

19. januar 2010

Riksen

Lon1976 skriver:

Ja velkommen tilbage

Det er netop en MA som jeg lige er igennem. Skal til kontrol i morgen - håber virkelig at alt er kommet ud.

Men jeg ser positivt på det og må som andre nævner, bare op på hesten igen.

Tak

Uha, jeg føler med dig. Det er selvfølgelig ikke rart, men det er jo naturens gang og man bliver nødt til at fokusere på, at det er til det bedste.

Og så i øvrigt glæde sig over, at man i det mindste kan blive gravid. Det er da første skridt på vejen.

Jeg fik godt nok både blærebetændelse og underlivsbetændelse et par dage efter indgrebet, så det var ikke sjovt. Men var senere til tjek, og alt var ganske fint. De havde fået det hele med, og som den søde, søde gynækolog sagde til mig på sit gebrokne dansk med russisk accent: "Så du bare glemme det dårlige, og få menstraution igen - og så du gravid!"

Jeg kunne ikke lade være med smile, da hun sagde det. Det var så sødt

Jeg håber også for dig at de har fået det hele ud, og at alt er som det skal være.

Anmeld

19. januar 2010

Lon1976

Riksen skriver:

Tak

Uha, jeg føler med dig. Det er selvfølgelig ikke rart, men det er jo naturens gang og man bliver nødt til at fokusere på, at det er til det bedste.

Og så i øvrigt glæde sig over, at man i det mindste kan blive gravid. Det er da første skridt på vejen.

Jeg fik godt nok både blærebetændelse og underlivsbetændelse et par dage efter indgrebet, så det var ikke sjovt. Men var senere til tjek, og alt var ganske fint. De havde fået det hele med, og som den søde, søde gynækolog sagde til mig på sit gebrokne dansk med russisk accent: "Så du bare glemme det dårlige, og få menstraution igen - og så du gravid!"

Jeg kunne ikke lade være med smile, da hun sagde det. Det var så sødt

Jeg håber også for dig at de har fået det hele ud, og at alt er som det skal være.

Det var da noget af en omgang du var igennem så - pyha.

Ja det rigtigt, glæde sig over at man kan blive gravid og glæder sig over det man har - en dejlig dreng på 10 år og en dejlig mand

Jeg smilede også, da jeg læste din besked - det var da sødt sagt

Hvor længe har I arbejdet på baby-projektet?

Anmeld

19. januar 2010

Riksen

Lon1976 skriver:

Det var da noget af en omgang du var igennem så - pyha.

Ja det rigtigt, glæde sig over at man kan blive gravid og glæder sig over det man har - en dejlig dreng på 10 år og en dejlig mand

Jeg smilede også, da jeg læste din besked - det var da sødt sagt

Hvor længe har I arbejdet på baby-projektet?

Ja, det var ikke sjovt, men min kæreste var og er fantastisk og så længe vi har hinanden kan det ikke gå helt galt.

Jamen, vi begyndte baby-projektet i oktober 2008, så da jeg blev gravid i september var der gået et års tid - var lige begyndt at blive nervøs.

Efter aborten sagde min kæreste, at vi bare var blevet forsinket tre måneder, og at det jo ikke var alt dobbeltarbejde, der var kedeligt Altså, mænd!

Hved med jer? Hvor længe har I prøvet?

Anmeld

19. januar 2010

Lon1976

Riksen skriver:

Ja, det var ikke sjovt, men min kæreste var og er fantastisk og så længe vi har hinanden kan det ikke gå helt galt.

Jamen, vi begyndte baby-projektet i oktober 2008, så da jeg blev gravid i september var der gået et års tid - var lige begyndt at blive nervøs.

Efter aborten sagde min kæreste, at vi bare var blevet forsinket tre måneder, og at det jo ikke var alt dobbeltarbejde, der var kedeligt Altså, mænd!

Hved med jer? Hvor længe har I prøvet?

Ha, ja det er kun mænd der siger sådan noget.

Jamen vi var 1½ år om det og netop som jeg havde været hos lægen og fået talt lidt med ham om, hvorfor der ikke rigtig skete noget, så blev jeg pludselig gravid.

Og vi fortsætter med forsøget så snart det er muligt.

Jeg synes også det er så fantastisk med den opbakning jeg har fået fra min mand (eller det er min kæreste )

Anmeld

20. januar 2010

Bavianis

mullesmith2 skriver:

Nej det er selvfølgelig rigtigt. Men vi har nu også sex ca. hver 2. eller 3. dag uanset.  så der er stor chance for man rammer eller man bliver befrugtet af noget af det sæd der gemmer sig fra sidst, det er noget med at sæden kan holde sig frisk inden i livmoderen i et døgnstid måske lidt længere kan ik huske det. Hvor lang tid tog det for jer at blive gravid?

Vi blev gravide i 2. forsøg. Vi havde dog haft sex som Jer sådan løst og fast, men da vi "rigtigt" prøvede gjorde vi det min. hver 2. dag og ofte hver dag i den uge hvor chancen for undfangelse var der. Jeg var meget nervøs for om "vi kunne", så det var skønt da der var 2 streger:-)

Jeg er sikker på at det lykkes for Jer snart;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.