Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2009

TbCp

TbCp skriver:

Jeg synes jeg er ret god til det, mest med min svigermor.
Det sker dog mest over mail.

Skal der ringes til dem er det oftest min mand der gør det.

Da min mands famlie er ret stor er der ofte fødslesdage så vi ser dem faktisk rigtig tit. Jeg synes altid det er hyggeligt at være sammen med svigerfamilien

Lige en tilføjelse.
Når vi ser mine svigerforældre er det ofte meget koncentreret (kan man kalde det det?) en hel dag. Mine forældre ser vi oftere, men tit bare lige 1 time eller 2 til en kop kaffe.

Jeg kan også sagtens besøge mine svigerforældre alene, fornylig skulle jeg køre Liva ned til dem og der havde svigermor dækket middagsbordet klar til vi kom Hyggeligt lige med en times sludder inden jeg skulle hjem igen.

Og så er de sådan nogle rigtige hyggelige bedsteforældre. De har ofte en masse børnebørn på besøg, så pakker svigermor madkurven og så går de på stranden og spiser, leger osv.... de bor i deres sommerhus lige ned til vandet. Og da Liva havde været der sidst havde de været ude og klatre i træer
Min svigerfar er mere sådan en "teknisk nørd" dom gerne vil forklare... det er Liva ikke helt gammel nok til endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Tvilling

Hej.

Jeg har de mest fantastiske svigerforældre. De er så imøde kommende - lyttende og jeg besøger dem tit uden min mand. Og det har de været alle 13 år. Og som tilføjelse i forbindelse med nylige operation har svigermor været i 2 dage og gøre vores hus rent, fordi hun ved hvor meget det betyder for mig, inden julepynten kommer op. Og det skal den jo være til 1 søndag i advent.

Knuz Tvilling 11+4

Anmeld

26. november 2009

Unalisa

hold da op,det ser ud til at de fleste af jer faktisk har et dejligt forhold til svigerforældrenefor jer

Anmeld

26. november 2009

smokin

Limya skriver:

Hvor meget kontakt har I til jeres mænd/kærestes forældre? er der nogensinde dukket diskutioner mellem jer og jeres mænd om, hvor dårlig/god du er til at kontakte hans forældre og omvendt. 

Jeg synes ikke selv jeg er god til at holde kontakten mellem mig og svigerforældrene, og der har været en del diskutioner og uenigheder mellem mig og manden.. men jeg synes at svigerforældrene skal holde kontakten mellem os, og at det ikke skal være kun mig der skal holde kontakten. der er en god kontakt mellem manden og mine forældre, men ikke nær så godt mellem mig og hans forældre..

ved ikke hvor jeg vil hen med det, men er lidt nysgerrig om hvor gode I er til at holde kontakten:

Min svigermor har aldrig rigtig brudt sig om mig, så efter 3 år hvor vi så hende i ny og næ, fik jeg endelig "sparket" fordi min kæreste valgte at holde jul med min familie istedet for hendes. Det giver nogle gnidninger i forholdet, men vi har klaret det rigtig godt.

Efter jeg er blevet gravid, har hun besluttet at hun vil se mig for min kærestes skyld. (JA HURRA!...) Så det bliver bare rigtig spændende, hvad hun så finder på.

Anmeld

26. november 2009

Vingummien

Limya skriver:

Hvor meget kontakt har I til jeres mænd/kærestes forældre? er der nogensinde dukket diskutioner mellem jer og jeres mænd om, hvor dårlig/god du er til at kontakte hans forældre og omvendt. 

Jeg synes ikke selv jeg er god til at holde kontakten mellem mig og svigerforældrene, og der har været en del diskutioner og uenigheder mellem mig og manden.. men jeg synes at svigerforældrene skal holde kontakten mellem os, og at det ikke skal være kun mig der skal holde kontakten. der er en god kontakt mellem manden og mine forældre, men ikke nær så godt mellem mig og hans forældre..

ved ikke hvor jeg vil hen med det, men er lidt nysgerrig om hvor gode I er til at holde kontakten:

Skal man det, det vidste jeg ikke, er jo ikke mine forældre men hans forældre nu kan jeg så generalt pga nogle små ting ikke så godt lide hans forældre, men hvis hans mor skriver en sms eller ringer så skriver jeg eller tager selvfølgelig tlf, men jeg skriver da aldrig først, jeg har mine egne forældre og de er vigtigere for mig. Franks forældre bor lidt væk og han snakker da også mere med mine end med hans egne.

Altså da hans mor fandt ud af at jeg på min tlf kalder hendes Franks mor blev hun fornærmet for der skulle da stå svigermor og det er slet ikek mig aat skrive sådan noget.

Så her der der nok ikke så meget kontakt, men de er så også selvv lidt skyld i det.

Anmeld

26. november 2009

Berg

Jeg kommer fint ud af det med mine svigerforældre. Min mands familie er meget anderledes end min, men vi respekterer hinanden og snakker fint sammen. Vi snakker mest med mine forældre da de bor tæt på os men ses også jævnligt med svigerforældrene til en kop kaffe og til at vi hjælper med renovering af hinandens huse.

Vi bliver aldrig perlevenner dertil er vi alt for forskellige og har modsatrettede meninger angående alt fra politik til børneopdragelse, men derfor kan man jo godt holde af hinanden alligevel. Det er mest mine svigerforældre der tager initaitiv til samværd.

Anmeld

26. november 2009

mor-til-vanessa

Limya skriver:

min kærestes forældre bor i usa. så dem for første gang i sommers hvor jeg boede hos dem i en måned. før det har jeg kun talt i tlf med dem.

de var rigtig søde og gjorde alt for at jeg skulle føle mig godt tilpas og behandlede mig som en prinsesse. nu efter mig og min kæreste igen er i danmark snakker jeg mere med hans forældre og søster end han selv gør. hans mor skriver også flere mails til mig end min kæreste. de er super rara mennesker og savner dem og glæder mig til at se dem.

jeg synes det er begge partner der burde holde kontak, ikke kun svigerforældre. 

Anmeld

26. november 2009

Kloster

Limya skriver:

Hej.

Jeg er heldig. Jeg har verdens dejligste svigermor. Jeg elsker hende lige så højt, som min egen mor. Jeg holder kontakt til hende og omvendt. Hun vil altid være der for mig... Og min mand. Hun tager nemlig ikke parti på een side, men er realistisk i hvad netop hun mener, hvis der er tvivl osv om noget.

Min svigermor er ikke gift med min rigtige svigerfar. Men min rigtige svigerfar er vi ikke gode til at holde kontakt med. De har nemlig nok i sig selv. Så vi nyder min svigermor og hendes mand (som jeg også kalder min svigerfar). De er bare fantastiske.

Min svigermor har nemlig kun min mand som barn. Og tænk hvis jeg bare "tog" ham fra hende...

Kloster

Anmeld

26. november 2009

Unalisa

suanne85 skriver:

Skal man det, det vidste jeg ikke, er jo ikke mine forældre men hans forældre nu kan jeg så generalt pga nogle små ting ikke så godt lide hans forældre, men hvis hans mor skriver en sms eller ringer så skriver jeg eller tager selvfølgelig tlf, men jeg skriver da aldrig først, jeg har mine egne forældre og de er vigtigere for mig. Franks forældre bor lidt væk og han snakker da også mere med mine end med hans egne.

Altså da hans mor fandt ud af at jeg på min tlf kalder hendes Franks mor blev hun fornærmet for der skulle da stå svigermor og det er slet ikek mig aat skrive sådan noget.

Så her der der nok ikke så meget kontakt, men de er så også selvv lidt skyld i det.

hehe nej det skal man ikke- men nu hvor de er din mands forældre, er det vel dine svigerforældre, så tænkte at der er da mange der har kontakt med deres svigerforældre. jeg ser mine svigerforældre som en slags forældre for mig også,(selvom vi ikke har meget kontakt).. jeg vil i hvert fald ikke ecceptere at min mand ikke ville snakke(besøge mine forældre overhoved,. synes det er sådan lidt"tage du en mand, tage du også hans forældre"agtig.

er jeg galt på den så

Anmeld

26. november 2009

Kloster

Lige et tillæg...

Husk lige på, at jer med drengebørn, selv bliver den "skrappe" svigermor en dag...

Nu har jeg 3 drenge og jeg ved næsten på forhånd, hvad nr jeg bliver i rækken over de mest besøgte. Jeg vil give mine drenge et syn på, at der altså ikke er forskel på, om man er farmor ell mormor. Det er personen i sig selv. Men jeg tror ofte at man som pige søger mere til ens mor. Og det kan gøre mig lidt ked af det. Derfor er det vigtigt at mine drenge ser, at farmor også er et fantastisk mennesker... Med de særheder vi faktisk alle mennesker har!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.