Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2009

MaleneG

Herhjemme har vi stortset daglig kontakt med kæresten's forældre.

De bor 2 km væk fra os.

så her er der er et ganske fint forhold til dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

TbCp

Hvor meget kontakt har I til jeres mænd/kærestes forældre? er der nogensinde dukket diskutioner mellem jer og jeres mænd om, hvor dårlig/god du er til at kontakte hans forældre og omvendt. 

Jeg synes ikke selv jeg er god til at holde kontakten mellem mig og svigerforældrene, og der har været en del diskutioner og uenigheder mellem mig og manden.. men jeg synes at svigerforældrene skal holde kontakten mellem os, og at det ikke skal være kun mig der skal holde kontakten. der er en god kontakt mellem manden og mine forældre, men ikke nær så godt mellem mig og hans forældre..

ved ikke hvor jeg vil hen med det, men er lidt nysgerrig om hvor gode I er til at holde kontakten:

Jeg synes jeg er ret god til det, mest med min svigermor.
Det sker dog mest over mail.

Skal der ringes til dem er det oftest min mand der gør det.

Da min mands famlie er ret stor er der ofte fødslesdage så vi ser dem faktisk rigtig tit. Jeg synes altid det er hyggeligt at være sammen med svigerfamilien

Anmeld

26. november 2009

TbCp

Tina2 skriver:

Har nul kontakt til min svigermor. Hun meldte fra vores bryllup for 3½ år siden grundet bordplanen og har ikke snakket med hende siden....

Havde det egentlig ok med hende før, men hun er MEGET speciel.... Var til barnedåb hos min mands niece en måned før vores bryllup, hvor vores datter blev TOTALT ignoreret af hende (og vi anede ikke hvorfor på det tidspunkt) men hun snakkede løs med de andre børnebørn....

Så derfor kommer vi ikke hos min mands bror idag, hvis hun er der... For ingen af os vil ha hun ignorerer hende, hun kan jo sagtens huske sin farmor.... Så den oplevelse skal hun sgu ikke ha.....

Min svigerfar ser vi jævnligt, han går ikke skide meget op i ungerne, men hygger med dem, når han er her. Han er dog ikke en jeg ville lade passe ungerne, for han har som sagt ikke så meget interesse i dem og ringer fx ikke og spørger hvordan det går med dem. Men min mand snakker med ham hver dag.....

Åhhh hvor vildt! At man kan blive så sur over en bordplan

Lyder som min fars familie!

Anmeld

26. november 2009

wamse

Nu er det jo så lige blevet min eks-svigerforældre, men havde til sidste ingen kontakt overhovedet, og d. 21 dec, er det 1 år siden de har set Lærke. Det har så været deres valg, da de ikke kunne holde ud, at jeg er hendes mor

Jeg forsøgte at række dem en hånd i marts, ved at sende 4 billeder af Lærke, men de ignorede det. Jeg tilbød dem, at de kunne komme og være sammen med Lærke, og jeg bare tog væk imens, men det ville de heller ikke. Lærke og hendes far, var der oppe d. 21 dec sidste år, men bkev til sidst smidt ud, fordi hans mor ikke slap af sted med at give Lærke en stor julegave med hjem, hvor hun intet ville give til mine drenge, selvom hun havde givet dem de sidste 5 år. Vi havde sagt på forhånd, at så skulle hun ikke give Lærke, og alligevel var hun gået ud og have købt en stor gave. Hun valgte så efterfølgende at ignorere mine drenge og jeg som en del af hendes søns liv.

Anmeld

26. november 2009

frk andreasen

ser/hører næsten aldrig fra hende mere, det er mig der kontakter. martins far døde da han var 9.

vi ser mine forældre jævnlig

tanja 23+4

Anmeld

26. november 2009

DK

Vi ser nok mine forældre en smule mere end Mikkels forældre. Svigermekanikken ringer og inviterer os, ofte/næsten kun når Mikkels øvrige søstre er hjemme på besøg. Så er vi til familie middag. Det er hyggeligt! De bor ca. 30 min væk, og vi kører ikke lige forbi og siger hej. Men det har også noget at gøre med at de arbejder på forskellige tidspunkter, og det er svært at fange dem hjemme.

Jeg er ofte sammen med min mor. Kirstine og jeg kører derud om eftermiddagen, eller til Ikea, eller vi er sammen med min mor oppe i sommerhuset i et par dage i træk!

Herhjemme er det ikke noget vi diskuterer, mere noget vi begge har lidt dårlig samvittighed over, at det er så sjældent vi ser dem (en gang hver 2. mdr. vil jeg tro) Det er bare fordi vores hverdag går så HURTIGT!! Jeg har ikke så dårlig samvittighed overfor mine forældre, men det er jo så også fordi jeg besøger dem selv, da jeg læser og har mange fridag m.m.

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

herhjemme.. er det som regel min mor som ringer til min kæreste hvis de snakker, men så snakker de også. Det er dejligt.. men kræver ikke ligefrem han ringer til hende. Min stedfar snakker vi lidt mindre med. Og min far bor i Australien så det er ikke lige hverdag man snakker med ham, men som regel er det mig som gør det, og så er det på msn. 

Min svigerfar døde da min kæreste var 6 år, og min svigermor døde i sommers , savner hende! Men før i tiden snakkede jeg med min svigermor flere gange om ugen vi havde altid masser og snakke om, men vi havde også en del til fælles.

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

wamse skriver:

Nu er det jo så lige blevet min eks-svigerforældre, men havde til sidste ingen kontakt overhovedet, og d. 21 dec, er det 1 år siden de har set Lærke. Det har så været deres valg, da de ikke kunne holde ud, at jeg er hendes mor

Jeg forsøgte at række dem en hånd i marts, ved at sende 4 billeder af Lærke, men de ignorede det. Jeg tilbød dem, at de kunne komme og være sammen med Lærke, og jeg bare tog væk imens, men det ville de heller ikke. Lærke og hendes far, var der oppe d. 21 dec sidste år, men bkev til sidst smidt ud, fordi hans mor ikke slap af sted med at give Lærke en stor julegave med hjem, hvor hun intet ville give til mine drenge, selvom hun havde givet dem de sidste 5 år. Vi havde sagt på forhånd, at så skulle hun ikke give Lærke, og alligevel var hun gået ud og have købt en stor gave. Hun valgte så efterfølgende at ignorere mine drenge og jeg som en del af hendes søns liv.

ej ok.. hun lød sku ikke særligt flink..!

Anmeld

26. november 2009

Lone Jakobsen

her er det mine svigerforældre vi ser mere til end mine forældre.

mine svigerforældre bor tættest på os, så skal vi bruge en barnepige, eller får vi lyst til en kop kaffe i hyggeligt selskab, så er det ofte dem vi ringer til.

men men men....selv om jeg holder meget af mine svigerforældre....så har jeg meget svært ved at forstå deres måde at leve på, og min svigermors totalt mangel på interesse for børnene....så det er ikke et sted jeg ofte besøger.

jeg holder meget af mine egne forældre.....men de bor langt væk, og selv om turen derned af, ville være til at overkomme....ja så er det ikke noget jeg gør med min gode vilje.

Anmeld

26. november 2009

Na-Wi

Jeg bor hos mine svigerforældre så snakker selvfølgelig med dem hver dag .. Her er aldrig problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.