Jeg tror roligt at jeg kan sige, at min svigermor tager kagen hjem......................for hun er det mest intrigante og halv-ondskabsfulde menneske jeg endnu har mødt. Så jeg kontakter hende aldrig....................men min mand taler jævnligt med hendes nye mand (han kan ikke holde ud at tale med hende).
Eksemplerne er mange, men kan lige nævne et par stykker:
Vi var til fødselsdag hos min mands niece. Anna var ca. 3 mdr. gammel, og Jonas (10 år, og min søn fra tidligere forhold), gik rundt med hende i armene. Pludselig skulle der tages billeder af Sviger og børnebørn. Hun sætter sig i sofa'en, og tager de to andre børnebørn på skødet, og kalder på Jonas, fordi hun vil have Anna i armene. Han kommer lidt kejtet hen, og aflevere Anna..............og står og jokker sig lidt over tæerne, fordi han ikke ved hvad han lige skal. Hun skubber ham så væk med den frie hånd, og hvæser.........."gå væk med dig, du er ikke en af mine".
Der gik jeg ud og tudede på toilettet.
Da vi fortalte at vi ventede Ida ( vi var 39 år begge to), fnyste hun, vendte sig om, kastede med hovedet...............og hvislende ud gennem tænderne kom der et " Det bli'r sgu' da en mongol, med sådan nogle gamle forældre"
Tjaaaa.......................jeg kunne blive ved, for det sker næsten hver gang vi er sammen. Jeg har holdt flere pauser fra deres selskab......................fordi hun formår at såre mig gang på gana. Jan har talt med hende 100 gange.................men det siver ikke ind, hvordan hun sårer andre, ved hendes kommentarer.
Mette
Anmeld