Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.050 visninger
71 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Unalisa

Hvor meget kontakt har I til jeres mænd/kærestes forældre? er der nogensinde dukket diskutioner mellem jer og jeres mænd om, hvor dårlig/god du er til at kontakte hans forældre og omvendt. 

Jeg synes ikke selv jeg er god til at holde kontakten mellem mig og svigerforældrene, og der har været en del diskutioner og uenigheder mellem mig og manden.. men jeg synes at svigerforældrene skal holde kontakten mellem os, og at det ikke skal være kun mig der skal holde kontakten. der er en god kontakt mellem manden og mine forældre, men ikke nær så godt mellem mig og hans forældre..

ved ikke hvor jeg vil hen med det, men er lidt nysgerrig om hvor gode I er til at holde kontakten:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Mira0911

Limya skriver:

Hvor meget kontakt har I til jeres mænd/kærestes forældre? er der nogensinde dukket diskutioner mellem jer og jeres mænd om, hvor dårlig/god du er til at kontakte hans forældre og omvendt. 

Jeg synes ikke selv jeg er god til at holde kontakten mellem mig og svigerforældrene, og der har været en del diskutioner og uenigheder mellem mig og manden.. men jeg synes at svigerforældrene skal holde kontakten mellem os, og at det ikke skal være kun mig der skal holde kontakten. der er en god kontakt mellem manden og mine forældre, men ikke nær så godt mellem mig og hans forældre..

ved ikke hvor jeg vil hen med det, men er lidt nysgerrig om hvor gode I er til at holde kontakten:

Ja her har der været end del diskussioner.. Snakker faktisk kun med dem, når de er ude og få en kop kaffe, hvilket de er meget sjældent...

Moderen har selv lagt op til at det er blevet så sjældent...

Jeg gør ikke noget for at holde kontakten, da moderen, faktisk sviner mig til og siger alt muligt andet...

Da jeg var gravid, sagde hun til min kæreste, "Hun er jo ikke gravid, hun tager pis på os allesammen"

Der blev vi pænt sure, og min kæreste sagde også, at han troede slet ikke hans mor var sådan... Det fandt vi så ud af...

Anmeld

25. november 2009

Tina2

Har nul kontakt til min svigermor. Hun meldte fra vores bryllup for 3½ år siden grundet bordplanen og har ikke snakket med hende siden....

Havde det egentlig ok med hende før, men hun er MEGET speciel.... Var til barnedåb hos min mands niece en måned før vores bryllup, hvor vores datter blev TOTALT ignoreret af hende (og vi anede ikke hvorfor på det tidspunkt) men hun snakkede løs med de andre børnebørn....

Så derfor kommer vi ikke hos min mands bror idag, hvis hun er der... For ingen af os vil ha hun ignorerer hende, hun kan jo sagtens huske sin farmor.... Så den oplevelse skal hun sgu ikke ha.....

Min svigerfar ser vi jævnligt, han går ikke skide meget op i ungerne, men hygger med dem, når han er her. Han er dog ikke en jeg ville lade passe ungerne, for han har som sagt ikke så meget interesse i dem og ringer fx ikke og spørger hvordan det går med dem. Men min mand snakker med ham hver dag.....

Anmeld

25. november 2009

Unalisa

MoarJ skriver:

Ja her har der været end del diskussioner.. Snakker faktisk kun med dem, når de er ude og få en kop kaffe, hvilket de er meget sjældent...

Moderen har selv lagt op til at det er blevet så sjældent...

Jeg gør ikke noget for at holde kontakten, da moderen, faktisk sviner mig til og siger alt muligt andet...

Da jeg var gravid, sagde hun til min kæreste, "Hun er jo ikke gravid, hun tager pis på os allesammen"

Der blev vi pænt sure, og min kæreste sagde også, at han troede slet ikke hans mor var sådan... Det fandt vi så ud af...

ja mænd finder ud af mange ting om deres forældre når de bliver kæreste/gifte med nogen. hvordan kan hun dog sige at du ikke var gravid og skulle tage pis på dem.. tjaa man bliver ikke kloge på svigermødre, især

Anmeld

25. november 2009

oo

begge mine svigerforældre er døde. Sørens far døde af kræft da han var 16 og hans mor døde for snart to år siden. Jeg nåede at kende hende i to år, og efter et voldsomt opstart havde vi et godt forhold. men jeg har kun set hende live to gange. hun boede i nordjylland, hvor Søren kommer fra, jeg boede i københavn, og hun var bundet til kørestol efter et biluheld. men jeg skrev mange breve til hende, så hun kunne følge med i vores liv, selvom vi var langt væk og jeg ved at hun tillod sig selv at dø, fordi hun vidste Søren var lykkelig. Jeg syntes det er utrolig trist for Søren, at han har mistet begge sine forældre så tidligt, og så er hans 3 søskende desuden allesammen 20 år eller mere ældre end ham, så det er svært at have et ligeså nært forhold til dem som vi har til mine 3 søskende. heldigvis har min familie taget imod ham med åbne arme og giver altid udtryk for hvor meget de holder af ham jeg gør rigtig meget ud af at mindes hans forældre ved at spørge ham om dem og have billeder stående fremme, og ja, altid bare inddrage dem i de vigtige ting i vores liv, fordi de er vigtige.

Anmeld

25. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi ser begges forældre lige meget Jeg kan godt lide mine svigere, med de ting og sager der nu ligger der og Tom kan godt lide mine forældre, selvom der er 2 svigermødre der (gyyyys) hehe

Men det tog nogen år, før min mor åd Tom... Men da vi blev gift var hun også igennem en stor krise og havde ikke rigtig overskud til andet. men nu går det bedre

Anmeld

25. november 2009

Unalisa

Tina2 skriver:

Har nul kontakt til min svigermor. Hun meldte fra vores bryllup for 3½ år siden grundet bordplanen og har ikke snakket med hende siden....

Havde det egentlig ok med hende før, men hun er MEGET speciel.... Var til barnedåb hos min mands niece en måned før vores bryllup, hvor vores datter blev TOTALT ignoreret af hende (og vi anede ikke hvorfor på det tidspunkt) men hun snakkede løs med de andre børnebørn....

Så derfor kommer vi ikke hos min mands bror idag, hvis hun er der... For ingen af os vil ha hun ignorerer hende, hun kan jo sagtens huske sin farmor.... Så den oplevelse skal hun sgu ikke ha.....

Min svigerfar ser vi jævnligt, han går ikke skide meget op i ungerne, men hygger med dem, når han er her. Han er dog ikke en jeg ville lade passe ungerne, for han har som sagt ikke så meget interesse i dem og ringer fx ikke og spørger hvordan det går med dem. Men min mand snakker med ham hver dag.....

ja det er jo godt du ikke lade svigerfaderen passer dine unger når han ikke bryder sig meget om dem.  det er bare synd for din lille datter og bliver udsat for det, af sin egen morfar.(at bliver ignoret)

nogle svigerforældre er faktisk til at prække sig over,

her var det også min forlovelsesfest det gik galt mellem mig og svigerforældrene, hvor de ville bestemme alt(også hvad tøj jeg skulle have) en af grundene til jeg ikke kontakte dem meget

Anmeld

25. november 2009

Ox.

Jeg snakker med mine svigerforældre næsten dagligt, de er rigtig skønne mennesker, så det er kun dejligt der er så meget kontakt.

Men det er også ufatteligt vigtigt for mig at Lilje kan mærke der er god kemi imellem min svigerfamilie og jeg, og imellem min mand og min familie.

Vi er gode til at kontakte hinanden så det ikke kun er den ene part .. vi er også sammen med dem min. 1 gang i ugen så meget som muligt. (De bor i Esbjerg, og vi i Kolding) ..

Anmeld

25. november 2009

Mira0911

Limya skriver:

ja mænd finder ud af mange ting om deres forældre når de bliver kæreste/gifte med nogen. hvordan kan hun dog sige at du ikke var gravid og skulle tage pis på dem.. tjaa man bliver ikke kloge på svigermødre, især

Jeg blev også pænt sur og irriteret på hende... Min kæreste, siger af og til, at han ikke bryder sig om sin mor mere, hun siger end masse mærkeligt til os...

Anmeld

25. november 2009

Tina2

Limya skriver:

ja det er jo godt du ikke lade svigerfaderen passer dine unger når han ikke bryder sig meget om dem.  det er bare synd for din lille datter og bliver udsat for det, af sin egen morfar.(at bliver ignoret)

nogle svigerforældre er faktisk til at prække sig over,

her var det også min forlovelsesfest det gik galt mellem mig og svigerforældrene, hvor de ville bestemme alt(også hvad tøj jeg skulle have) en af grundene til jeg ikke kontakte dem meget

Det er ikke hendes morfar:-) Mine forældre forguder vores unger og er SÅ meget for dem:-) Hendes farfar ignorerer hende heller ikke, og han bryder sig bestemt om dem, men han er ikke sådan børneinteresseret.... Mine forældre ringer tit og siger godnat osv:-)

Det er farmoren der har ignoreret hende.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.