BAE skriver:
Der er jo også forskel på alm besøg og så specielle ting. Og når du har været væk fra to ting, så tænker jeg at hun reagere som hun gør. Var det en god måde? Nok ikke, men sådan kom det ud.
Og jeg vil sige der er forskel på at tage på søster besøg og så tage op og besøge svigerfamilien(jeg har læst SÅÅÅ mange opslag fra svigermødre omkring forholdet mellem dem og deres svigerdøtre, at de føler sig valgt fra, eller mindre vigtige end mormor, fordi det jo er mors mor. Måske er det den følelse hun har, af du fravælger dem, fordi du gerne vil lave masser af ting med din egen familie.) Ja datteren er med, men hun vil jo nok også gerne se dig.
Tænker som en anden siger, hvorfor skal det med arbejde laves lige den dag, hvorfor kan far ikke tage på tur med datteren dagen efter og du kan arbejde der(så får de også far og datter tid bare de to)
Hvad med at besøge hende en anden dag?
Tag din datter med og tag på farmor, mor og datter tur.
Og det med at hun ikke kommer hvis hun ikke bliver hentet og afleveret, tja sådan er det for nogen, ikke alle bryder sig om toget. Men snak dog med hende om det med besøg hos jer.
Din reaktion var nok lidt voldsom, men sådan var den og det er i nødt til at få snakket ud om. Lyt til hinanden.
Og som en anden siger: forklar farmor hvorfor du nogle gange ikke er med, at det INTET har med hende at gøre.
Ja, jeg var væk fra to ting. Det var uheldigt at jeg blev syg både til hendes fødselsdag og til jul. Men det var jo da heller ikke lige min ønske jul - at sidde alene og ikke være sammen med min mand og min datter. Især derfor rammer det mig at blive kaldt løgner lige op i mit ansigt.
Som skrevet er jeg sammen med min egen familie uden min mand er med. Det er den måde vi har aftalt det på. Ville ønske svigermor havde sagt det til mig eller min mand for længe siden, at hun synes det er et problem.
Det med arbejde er bevidst planlagt efter, at jeg ikke tager med. Så er jeg sammen med min datter eksempelvis lørdag og laver et eller andet med hende og så tager far og datter ned til farmor søndag. På den måde har vi begge lidt rum til at få ordnet andre ting.