Svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Der er jo også forskel på alm besøg og så specielle ting. Og når du har været væk fra to ting, så tænker jeg at hun reagere som hun gør. Var det en god måde? Nok ikke, men sådan kom det ud.

Og jeg vil sige der er forskel på at tage på søster besøg og så tage op og besøge svigerfamilien(jeg har læst SÅÅÅ mange opslag fra svigermødre omkring forholdet mellem dem og deres svigerdøtre, at de føler sig valgt fra, eller mindre vigtige end mormor, fordi det jo er mors mor. Måske er det den følelse hun har, af  du fravælger dem, fordi du gerne vil lave masser af ting med din egen familie.) Ja datteren er med, men hun vil jo nok også gerne se dig. 

Tænker som en anden siger, hvorfor skal det med arbejde laves lige den dag, hvorfor kan far ikke tage på tur med datteren dagen efter og du kan arbejde der(så får de også far og datter tid bare de to) 

Hvad med at besøge hende en anden dag?

Tag din datter med og tag på farmor, mor og datter tur. 

Og det med at hun ikke kommer hvis hun ikke bliver hentet og afleveret, tja sådan er det for nogen, ikke alle bryder sig om toget. Men snak dog med hende om det med besøg hos jer.

Din reaktion var nok lidt voldsom, men sådan var den og det er i nødt til at få snakket ud om. Lyt til hinanden.

Og som en anden siger: forklar farmor hvorfor du nogle gange ikke er med, at det INTET har med hende at gøre. 

Ja, jeg var væk fra to ting. Det var uheldigt at jeg blev syg både til hendes fødselsdag og til jul. Men det var jo da heller ikke lige min ønske jul - at sidde alene og ikke være sammen med min mand og min datter. Især derfor rammer det mig at blive kaldt løgner lige op i mit ansigt. 

Som skrevet er jeg sammen med min egen familie uden min mand er med. Det er den måde vi har aftalt det på. Ville ønske svigermor havde sagt det til mig eller min mand for længe siden, at hun synes det er et problem. 

Det med arbejde er bevidst planlagt efter, at jeg ikke tager med. Så er jeg sammen med min datter eksempelvis lørdag og laver et eller andet med hende og så tager far og datter ned til farmor søndag. På den måde har vi begge lidt rum til at få ordnet andre ting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja, jeg var væk fra to ting. Det var uheldigt at jeg blev syg både til hendes fødselsdag og til jul. Men det var jo da heller ikke lige min ønske jul - at sidde alene og ikke være sammen med min mand og min datter. Især derfor rammer det mig at blive kaldt løgner lige op i mit ansigt. 

Som skrevet er jeg sammen med min egen familie uden min mand er med. Det er den måde vi har aftalt det på. Ville ønske svigermor havde sagt det til mig eller min mand for længe siden, at hun synes det er et problem. 

Det med arbejde er bevidst planlagt efter, at jeg ikke tager med. Så er jeg sammen med min datter eksempelvis lørdag og laver et eller andet med hende og så tager far og datter ned til farmor søndag. På den måde har vi begge lidt rum til at få ordnet andre ting. 

Men du siger du tager til din søster for af give ham frirum, ligesom han tager til sine forældre, og det er hvad jeg siger jeg ikke synes er der samme, og at farmor kan føle sig fravalgt, hvis du ofte bliver væk.

Måske har hun ikke synes det var et problem, før du var væk fra både en fødselsdag og jul indenfor kort tid.

Forestil dig at være din svigermor, og at svigerdatteren hellere vil arbejde end at se dig. 

Men DIN familie har det så fint med det, men det betyder jo ikke farmor har det på samme måde.. Altså nu(hun kunne jo have haft det fint med det i starten)

Som sagt snak med hende, lyt til hende.

Anmeld Citér

28. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Synes ikk du skal forsvare dine valg mere. Der er nogle der synes det er katastrofalt at man tager tid til sig selv fordi at nu er man mor og så mener flertallet kommer alle andre kommer  i første række. Mommy shaming på bedste vis. Mænd er ofte, i rigtig mange forhold, meget gode og dygtige til at vælge sig selv til og få tid og plads til sig selv, og når en kvinde så gør det, er hun et dårligt menneske. 

Du er god nok! du besøger din svigermor, bare ikke hvergang, du tænker på din familie og dig selv, virker meget rolig og velafbalanceret og du har en gensidig aftale med din mand om hvordan I giver hinanden plads til at være den bedste version af jer selv så I også kan være  noget for andre.  

Bli du blot gode venner med svigermor, og så går det hele. Kram 

Anmeld Citér

28. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Minime2018 skriver:

Synes ikk du skal forsvare dine valg mere. Der er nogle der synes det er katastrofalt at man tager tid til sig selv fordi at nu er man mor og så mener flertallet kommer alle andre kommer  i første række. Mommy shaming på bedste vis. Mænd er ofte, i rigtig mange forhold, meget gode og dygtige til at vælge sig selv til og få tid og plads til sig selv, og når en kvinde så gør det, er hun et dårligt menneske. 

Du er god nok! du besøger din svigermor, bare ikke hvergang, du tænker på din familie og dig selv, virker meget rolig og velafbalanceret og du har en gensidig aftale med din mand om hvordan I giver hinanden plads til at være den bedste version af jer selv så I også kan være  noget for andre.  

Bli du blot gode venner med svigermor, og så går det hele. Kram 

Hvem siger hun ikke må have alene tid? Kan man kun have alene tid når manden besøger sin familie? 

Anmeld Citér

28. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
BAE skriver:

Hvem siger hun ikke må have alene tid? Kan man kun have alene tid når manden besøger sin familie? 

Men der er ingen der siger hun kun har alenetid når de er hos hans mor. Eller at hun aldrig tager med til den kære svigerfamilie.

Men whats not to like hvis det var tilfældet: far ser sin mor, barn ser sin farmor, mor kan lave det hun har behov for.

Nu synes jeg der er kogt nok suppe på den her debat og melder mig ud. 

Anmeld Citér

28. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Minime2018 skriver:

Men der er ingen der siger hun kun har alenetid når de er hos hans mor. Eller at hun aldrig tager med til den kære svigerfamilie.

Men whats not to like hvis det var tilfældet: far ser sin mor, barn ser sin farmor, mor kan lave det hun har behov for.

Nu synes jeg der er kogt nok suppe på den her debat og melder mig ud. 

Jeg spurgte hvorfor far ikke tog datteren med på far /datter tur, det fik jeg ikke svar på. Men hun nævner jo KUN at det er der hun laver ting eller arbejds ting(hvad jeg har læst) og det er jo det folk svarer ud fra. 

Folk ser det også bare fra farmors side.  

Hvorfor farmor reagere. 

Anmeld Citér

1. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg spurgte hvorfor far ikke tog datteren med på far /datter tur, det fik jeg ikke svar på. Men hun nævner jo KUN at det er der hun laver ting eller arbejds ting(hvad jeg har læst) og det er jo det folk svarer ud fra. 

Folk ser det også bare fra farmors side.  

Hvorfor farmor reagere. 

Jo, det har jeg svaret på. Vi ordner det sådan, at eksempelvis lørdag tager jeg min datter med på tur eller til min søster. Så har han lidt fri. Og så søndag tager min mand vores datter med til sine forældre.

Og det er skam helt fint, at folk ser det fra svigermors side også.

Anmeld Citér

1. marts 2023

RB90

Det med at dele sig op en gang i mellem synes jeg er rigtig fint. Men som andre skriver synes jeg det er mærkeligt når man er inviteret i byen eller på anden måde skal være sammen med familien   Jeg ville også synes det var mærkeligt hvis nogle ikke dukkede op her pga de skulle lave praktiske opgaver. Det synes jeg at man finde andre tidspunkter til selv at få passet ind  kan godt forstå svigermor et skuffet.

Anmeld Citér

1. marts 2023

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Det med at dele sig op en gang i mellem synes jeg er rigtig fint. Men som andre skriver synes jeg det er mærkeligt når man er inviteret i byen eller på anden måde skal være sammen med familien   Jeg ville også synes det var mærkeligt hvis nogle ikke dukkede op her pga de skulle lave praktiske opgaver. Det synes jeg at man finde andre tidspunkter til selv at få passet ind  kan godt forstå svigermor et skuffet.

Som jeg har skrevet mange gange efterhånden blev jeg kun væk fra fester og særlige lejligheder fordi jeg var syg. Hvis jeg er inviteret kommer jeg altid. De gange hvor jeg bliver væk er der, hvor min mand ‘inviterer sig selv’ og vores datter på besøg på sin mor. Netop med det formål at give mig tid til andre ting. 

Anmeld Citér

1. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jo, det har jeg svaret på. Vi ordner det sådan, at eksempelvis lørdag tager jeg min datter med på tur eller til min søster. Så har han lidt fri. Og så søndag tager min mand vores datter med til sine forældre.

Og det er skam helt fint, at folk ser det fra svigermors side også.

Men du forstår ikke hvad jeg siger. 

JEG mener ikke at søster besøg og svigerfamilie er det samme.

Og jeg kan godt se fra farmors side at DU vælger hende fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.