Jeg forstår jeres behov for at skiftes! Vi gør det selv herhjemme. Vil tro min mand kun er med ved mine forældre hver 2. Gang, jeg er oftere med ved hans forældre, men vi ses også sjældnere end med min famile. Det er sgu helt fair. Og når min familie har rynket på næsen har jeg bare sagt jamen han har ikke lyst i dag/han har brug for lidt alenetid. De må gerne synes det er fjollet, men det er hans bejov. Og selvfølgelig kan man have brug for at være alene også når man er forældre..
Det er da møg uheldigt at du var syg -du kender sandheden, hvil i det. Jeg har også engang meldt afbud 3x efter hinanden, netop pga sygdom. Ja den ene gang var det "bare" fordi jeg var højgravid og ikke kunne overskue 40 minutter i bil, men det er jo stadig en fair grund for mig, andre ville sikkert have bidt det i sig
Svigermor har gjort sig nogle forestillinger i jeres situation. Ikke alle mennesker evner for alvor at sætte sig ind i at ting kan være anderledes end de lige tror. Jeg forstår at du er såret, men det lyder til at du har de bredseste skuldre. Hvis jeg var dig ville jeg sige en gang for alle "jeg ved det var uheldigt at jeg var syg, men sådan var det nu engang.jeg kunne aldrig drømme om at lyve mig syg for ikke at ses -hvis jeg af en eller anden grund ikke havde lyst en dag, fordi jeg havde sovet dårligt eller af andre "dumme undskyldninger" (med et glimt i øjet), ville jeg sige det ærligt. Det håber jeg du kan tro på" og så lad den ligge der. Bær over med hende og opfør dig som du plejer
Så skal hun nok se at alt er ok og hun vil ikke blive bekræftet i at du ikke kan lide dem eller fravælger dem aktivt, fordi du netop bliver i relationen og ikke trækker dig mere.
Og så kan det godt være din mand ikke ønsker konflikt, men han er nød til at bakke dig op. Sig gerne ovenstående mens han er inden for ørenvidde så han kan bryde ind og sige "mor jeg tror bare vi skal lade den ligge her. Hun var syg, og så er den ikke længere"
Jeg vil i øvrig sige at jeg har haft en konflikt med min svigerfamilie (om et helt andrt emne) der var en my fra at jeg 100% brød kontakten med dem (og det sagde jeg også til svigermor). Men selv det kom vi videre fra, det tog et par år eller 3 før tilliden var genoprettet, men det kan godt lade sig gøre, og vores forhold er ikke mærket af det i dag
Anmeld
Citér