Meheju skriver:
For at skrive et svar til alle, der undrer sig over, at jeg/vi ikke lader vores søn sove ude. Hans kammerat er ikke en fra klassen men han går i 3. klasse hvor vores går i 5. klasse, så derfor er relationen ikke så stor til disse forældre. Plus ham fra 3. kl mange gange har givet grund til uoverensstemmelser mellem de 2.
Som sagt, har jeg ikke noget imod at sønnike overnatter hos bedsteforældre eller lejrskole, men igen måske er man lidt en nederen mor fordi man kun har ham. Og hvad skal vi forældre dog lave alene sammen 
Men igen som mange skriver herinde i diverse tråde bliver man hurtigt dømt herinde, hvis man ikke lige er enig med andre omkring ens tråd. Selfølgelig tager jeg da jeres argumenter op til efterretning, men jeg føler alligevel man er dømt.
Men hvad føler du dig helt konkret dømt for - eller dømt som? Du spørger, hvad andre mener. Det svarer de på. Du spørger endda, om du er “total nederen”, og det er der ingen, der kalder dig.
Hvis du ikke ønskede at høre andres holdninger til, at din søn ikke må have soveaftaler, så havde det da været den letteste sag i verden at undgå ved bare at lade være med at skrive det.
Og nu fortsætter du selv i samme tone med at fortælle, at du måske er en lidt nederen mor, fordi du kun har ham - det vælger du igen helt selv at fortælle, og hvordan skal/må andre så reagere på det? For jeg tænker da, at det er en skam, hvis han er mere begrænset og får lov til mindre, fordi han åbenbart er enebarn - og at du tilmed selv er opmærksom på, at det måske også handler om dét. Men i og med, at du samtidig beklager, at du “føler dig dømt”, er det som om, du ikke ønsker at modtage reaktioner på den oplysning. Hvad er det så, du vil med det?
Jeg tror ikke, du er mere nederen end de fleste andre mødre - ingen af os er fejlfri. Men jeg synes, det er “nederen” at stille åbne spørgsmål herinde og så blive harm over, at andre svarer oprigtigt på dem. Hvad kunne du have ønsket dig, at andre herinde svarede, og kunne du måske have spurgt anderledes, hvis du mener, du får “forkerte” svar?