Alonebreak skriver:
Så hvis dit barn er ude i noget lort og du slet ikke bryder dig om det, så lader du bare dit barn gøre det, fordi det er dens behov og ikke dit ???
det kan godt være at barnet vil det, men hvis mor ikke ønsker det så er det sådan det er.
Jeg forstår ikke helt at man som mor ikke engang kan sætte sine egne rammer, uden at andre skal blande sig og fortælle hvad der er rigtigt og forkert. Hvem har bestemt at det er godt for børnene at overnatte hos deres venner, som i princippet er fremmede mennesker ?
Jeg vender lige tilbage til dit indlæg hér med en dyb undren over, at du ikke forholder dig til det, jeg skriver. Det er jo fuldstændigt spildt at formulere forbehold og nuancer, når du ikke læser dem. Hvorfor reagere så hidsigt på noget, der ikke står?
Jeg skrev - og bemærk det fremhævede:
“Hm. Det kommer vel lidt an på, hvad årsagen er, og om det reelt handler om familien eller udelukkende om moren. Hvis barnet gerne vil, og mor ikke vil have det, udelukkende grundet egne følelser, er det jo ikke dét, der er rigtigt for familien - men for mor.
Noget andet er, hvis hun har rationelle og velbegrundede årsager til at sige nej - men hvis det kun handler om, at hun generelt er utryg ved tanken, er det ikke fair eller hensigtsmæssigt, at hun forhindrer sit barn i at gøre noget absolut alderssvarende og godt.”
Hvis barnet er ude i “noget lort” - hvilket ingen har omtalt - hører det jo helt indlysende ind under rationelle og velbegrundede årsager og ikke bare mors følelser og generel utryghed.
En undren mere: Hvis man ikke ønsker, at andre skal “blande sig”, hvorfor dog så skrive hérinde? Det er jo helt skørt - TS og du kan da gøre tingene præcis, som I vil, uden at en sjæl herinde vil reagere på det eller ane noget om det, men det kræver så lige, at I afholder jer fra at lægge det op til debat. Jøsses, altså.