Hjemme-tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng på 11 skal være hjemme kl. 19 i hverdage - senere i weekenderne, men bliver så hentet eller afleveret. 
han må ikke rende rundt på gader og stræder - de må tage på en legeplads, kunstbanen for at spille bold og ellers være hjemme hos hinanden.

han sover tit ude og har også tit venner sovende her.

lillebror er 8 år. Han har også soveaftaler ude og hjemme og har haft det siden 0. Klasse. 

Hvis din dreng godt vil have soveaftaler, synes jeg da bare I skal bakke op om det. fortryder han senere på aftenen må I jo så bare hente ham. 
vi har holdt hyggeaftener for drengene for klassen, hvor et par stykker ville hjem, da vi ramte sovetidspunktet og de blev jo så bare hentet - og det er da bare helt okay

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Meheju skriver:

Hvornår laver han/hun så lektier? Her er jeg først hjemme 16.15 og der er han ude og lege indtil kl 18. Hvis man er ude efter aftensmad hvornår laves der så lektier 

Han har (den ældste) kun en matematik aflevering for om ugen. Den laver han søndag, eller mandag eftermiddag. 
og ellers laver han generelt altid lektier og smørre sin madpakke (det gør de begge!) inden de må gå ud og lege 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Mor og meget mere skriver:

Hm. Det kommer vel lidt an på, hvad årsagen er, og om det reelt handler om  familien eller udelukkende om moren. Hvis barnet gerne vil, og mor ikke vil have det, udelukkende grundet egne følelser, er det jo ikke dét, der er rigtigt for familien - men for mor. 
Noget andet er, hvis hun har rationelle og velbegrundede årsager til at sige nej - men hvis det kun handler om, at hun generelt er utryg ved tanken, er det ikke fair eller hensigtsmæssigt, at hun forhindrer sit barn i at gøre noget absolut alderssvarende og godt. 

Så hvis dit barn er ude i noget lort og du slet ikke bryder dig om det, så lader du bare dit barn gøre det, fordi det er dens behov og ikke dit ??? 
det kan godt være at barnet vil det, men hvis mor ikke ønsker det så er det sådan det er. 
Jeg forstår ikke helt at man som mor ikke engang kan sætte sine egne rammer, uden at andre skal blande sig og fortælle hvad der er rigtigt og forkert. Hvem har bestemt at det er godt for børnene at overnatte hos deres venner, som i princippet er fremmede mennesker ? 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Alonebreak skriver:

Så hvis dit barn er ude i noget lort og du slet ikke bryder dig om det, så lader du bare dit barn gøre det, fordi det er dens behov og ikke dit ??? 
det kan godt være at barnet vil det, men hvis mor ikke ønsker det så er det sådan det er. 
Jeg forstår ikke helt at man som mor ikke engang kan sætte sine egne rammer, uden at andre skal blande sig og fortælle hvad der er rigtigt og forkert. Hvem har bestemt at det er godt for børnene at overnatte hos deres venner, som i princippet er fremmede mennesker ? 

Læs, hvad jeg skriver. 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Meheju skriver:

Lige præcis

jeg har ikke noget problem med at han sover ved familie men hos venner hvor der ikke er nogen relation til forældre er det også for mig noget andet 

Og det bestemmer du altså helt selv. 
alle dem som skriver at du er streng og dit barns behov, kan passe sig selv og styre deres egne børn. 
Jeg forstår ikke hvorfor folk altid skal være bedrevidne og sætte regler for andre familie, hvordan de skal fungere

Anmeld Citér

23. oktober 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Alonebreak skriver:

Og det bestemmer du altså helt selv. 
alle dem som skriver at du er streng og dit barns behov, kan passe sig selv og styre deres egne børn. 
Jeg forstår ikke hvorfor folk altid skal være bedrevidne og sætte regler for andre familie, hvordan de skal fungere

TS efterspørger helt konkret om hun er nederen og om folks mening om emnet helt generelt. Så skal folk da ikke passe sig selv?

Så giver nogen deres mening mere diplomatisk i formuleringerne end andre, men sådan er det da på et skriftligt medie.

Til TS - jeg synes jeres politik om at drengen ikke skal cykle rundt på må og få er helt fornuftig. I kan jo forsøge med et kompromis om at det skal være hjemme hos nogen hvis han skal være ude. Så må I jo håbe at ærligheden mellem jer er så stor at han overholder det

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Kastanje

Det er ikke fremmede mennesker for dine børn. …??

og selvfølgelig er det godt for ens barn at opbygge et tæt venskab. Det gør man bl.a. gennem soveaftaler. Selvfølglig skal ens barn ikke have lov til noget snavs/ dumme ting. Men hvis det er ca 99 pct. der har soveaftaler i den alder skulle man måske overveje om udfordringen ikke er hos en selv når barnet ønsker det. Det er alderssvarende - jeg kender ikke nogen som ikke har haft soveaftaler i den alder. Det er jo også en del af at blive mere selvstændig. Og hvis du vitterlig ser forældre til dit barns venner som farlige fremmede skulle du måske lære dem at kende..?

Og du spørger altså selv om du er en nederen mor ved ikke at acceptere soveaftaler..? Og det er der så mange der synes du er (=for streng) inklusiv mig selv. Og hvis du er så nervøs for soveaftaler kan I jo også starte hos jer i første omgang. 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju

Jeg lukker den her og er hermed en streng nederen mor. 
når det så er sagt lader jeg ikke min søn sove hos nogle hvis voksne jeg ikke kender 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Meheju skriver:

Jeg lukker den her og er hermed en streng nederen mor. 
når det så er sagt lader jeg ikke min søn sove hos nogle hvis voksne jeg ikke kender 

Jeg undrer mig over hvad du mon ville med dit indlæg? Tydeligvis ikke reflektere over de svar du fik…

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Alonebreak skriver:

Jeg vender lige tilbage til dit indlæg hér med en dyb undren over, at du ikke forholder dig til det, jeg skriver. Det er jo fuldstændigt spildt at formulere forbehold og nuancer, når du ikke læser dem. Hvorfor reagere så hidsigt på noget, der ikke står? 
Jeg skrev - og bemærk det fremhævede: 

“Hm. Det kommer vel lidt an på, hvad årsagen er, og om det reelt handler om  familien eller udelukkende om moren. Hvis barnet gerne vil, og mor ikke vil have det, udelukkende grundet egne følelser, er det jo ikke dét, der er rigtigt for familien - men for mor. 
Noget andet er, hvis hun har rationelle og velbegrundede årsager til at sige nej - men hvis det kun handler om, at hun generelt er utryg ved tanken, er det ikke fair eller hensigtsmæssigt, at hun forhindrer sit barn i at gøre noget absolut alderssvarende og godt.” 

Hvis barnet er ude i “noget lort” - hvilket ingen har omtalt - hører det jo helt indlysende ind under rationelle og velbegrundede årsager og ikke bare mors følelser og generel utryghed. 

En undren mere: Hvis man ikke ønsker, at andre skal “blande sig”, hvorfor dog så skrive hérinde? Det er jo helt skørt - TS og du kan da gøre tingene præcis, som I vil, uden at en sjæl herinde vil reagere på det eller ane noget om det, men det kræver så lige, at I afholder jer fra at lægge det op til debat. Jøsses, altså. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.