Hjemme-tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.944 visninger
53 svar
94 synes godt om
22. oktober 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hej alle sammen 

Herhjemme har vi en pre-teenager dreng på 11 år, der virkelig syntes mor her er total nederen. 
Han vil rigtig gerne hænge ud med hans kammerater her i vores lille by, om aftenen. 
Men efter mørket nu indfinder sig tidligt, siger jeg han SKAL være hjemme til spisetid som er kl 18 og så ikke flere aftaler med kammerater. Efter mad er det altså "hjemmetid"

Han syntes jeg er totalt uretfærdig og forstår ikke han ikke må, når alle andre (tilsyneladende) må.

Hvad siger I med-mødre? Er jeg total nederen eller hvad mener I en 11 årig må og hvordan skal jeg forklare ham det? 
Endvidere er soveaftaler også kommet på banen og dette har jeg det lidt stramt med, da sidst han skulle sove sammen med en, fortrød han alligevel. Plus at mor her slet ikke er klar til sove aftaler ude. 

nå hvad tænker I andre om hele smøren 

god lørdag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2022

Mrs.

Min dreng på 11 skal være hjemme til aftensmad kl 18. 
han render ikke ude når det er mørkt men må gerne ha en ven hjemme eller være hos en ven. I hverdage til kl 19, fredag og lørdag til senest 21. 
han har haft venner sovende og sovet ude siden han var 9 og de har det fedt. Vi har haft et par sodavandsfester, Lan og film aftener også gennem de sidste år hvor de er 5-7 drenge. 
nogen gange har de Lan hver for sig hvor han så spiller med sine venner online (fredag eller lørdag) og der er det en aftale mellem os alle at de slukker kl 23. 
de bliver jo større, og selvom man helst vil ha dem hjemme skal de jo udvikle sig og have lov til ting og vise de kan magte det.. jeg bruger meget frihed under ansvar..

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Min 12-årige skal være hjemme senest 18 hvis hun skal spise hjemme. Hvis hun spiser hos en veninde (sker kun meget sjældent), så ved 19-tiden. En dag i ugen er hun i fritidsklubben til kl 21, men så skal hun også direkte hjem i seng. Soveaftaler har hun haft siden 1. klasse, men selvfølgelig kun i weekenden. 

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Lad endelig soveaftaler blive indført! Det vil nok være sundt for både dreng og mor

Det havde jeg siden 1. klasse og elskede det!

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman
Savanna skriver:

Lad endelig soveaftaler blive indført! Det vil nok være sundt for både dreng og mor

Det havde jeg siden 1. klasse og elskede det!

Enig!! Hér har der også været sove aftaler siden 1. Kl

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Kastanje

Hej alle sammen 

Herhjemme har vi en pre-teenager dreng på 11 år, der virkelig syntes mor her er total nederen. 
Han vil rigtig gerne hænge ud med hans kammerater her i vores lille by, om aftenen. 
Men efter mørket nu indfinder sig tidligt, siger jeg han SKAL være hjemme til spisetid som er kl 18 og så ikke flere aftaler med kammerater. Efter mad er det altså "hjemmetid"

Han syntes jeg er totalt uretfærdig og forstår ikke han ikke må, når alle andre (tilsyneladende) må.

Hvad siger I med-mødre? Er jeg total nederen eller hvad mener I en 11 årig må og hvordan skal jeg forklare ham det? 
Endvidere er soveaftaler også kommet på banen og dette har jeg det lidt stramt med, da sidst han skulle sove sammen med en, fortrød han alligevel. Plus at mor her slet ikke er klar til sove aftaler ude. 

nå hvad tænker I andre om hele smøren 

god lørdag 

Øh hvad..? Mener du seriøst, at du har det stramt med soveaftaler ude for er barn på 11?

Mine børn har haft soveaftaler siden børnehaven og elsker det. De “sene” børn mht. soveaftaler i mine sønners klasser var i slutningen af 1. klasse. Det er virkelig en bjørnetjeneste du gør dit barn hvis du ikke lære Hamar kumme sove andre steder end hjemme. Hvad med lejrture osv..? Hvad gør at du ikke er klar til det? Hvis min mor havde sagt nej til det, ville jeg bestemt også have kategoriseret hende som nederen

Mht hjemmetid synes jeg efter aftensmad når det er mørkt virker rimeligt. 

Anmeld Citér

22. oktober 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Soveaftaler synes jeg er vildt han ikke har haft endnu?! 
mine må lege ude på vejen med de andre til 19.30…. Og i sommerferien og i ferien nu må de lege ude til 20-21 stykker - det er da det fedeste med lommelygter  de er iøvrigt 9 og 12 mine to ældste

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju
Kastanje skriver:

Øh hvad..? Mener du seriøst, at du har det stramt med soveaftaler ude for er barn på 11?

Mine børn har haft soveaftaler siden børnehaven og elsker det. De “sene” børn mht. soveaftaler i mine sønners klasser var i slutningen af 1. klasse. Det er virkelig en bjørnetjeneste du gør dit barn hvis du ikke lære Hamar kumme sove andre steder end hjemme. Hvad med lejrture osv..? Hvad gør at du ikke er klar til det? Hvis min mor havde sagt nej til det, ville jeg bestemt også have kategoriseret hende som nederen

Mht hjemmetid synes jeg efter aftensmad når det er mørkt virker rimeligt. 

Øh ja det mener jeg seriøst jeg har. Man har det jo forskelligt med sådan noget.  Lejrtur har han været på og for øvrigt sovet hos bedsteforældre og det var okay.

Anmeld Citér

22. oktober 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Meheju skriver:

Øh ja det mener jeg seriøst jeg har. Man har det jo forskelligt med sådan noget.  Lejrtur har han været på og for øvrigt sovet hos bedsteforældre og det var okay.

Hvad er så det svære ved at lade ham sove hos en ven? (ja undre mig bare) 

Hvad med at spise hos venner eller være der til noget om aften? 

Hvad med at have venner sovende?

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg kan virkelig heller ikke se problemet med soveaftaler, hvis det er det han vil. Hvad er det værste der kan ske? Han er jo i trygge hænder hos andre forældre, og hvis der sker noget eller han fortryder, kan de jo bare ringe efter dig/jer.

Min dreng på snart 7 må løbe rundt med de andre børn på vejen til ca 19 nu når det er mørkt. Om sommeren kan den blive 20-20.30 i weekender/ferie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.