Hvad dømmer vi på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2022

fehår

Anonym skriver:

Jeg har nogle få ting hvor jeg dømmer en smule. Fx dem hvor børneværelserne er top tjekket med fine dyre møbler og det hele er holdt i sarte natur toner. Så tænker jeg at det er MEGET vigtigt for dem at fremstå tjekket på sociale medier. Jeg ved dog også af erfaring at det aldrig holder stik, kender jo nogen som har de børneværelser og de er så søde.
Dømmer også lidt kvinder med tatoveringer hvilket også er skørt, for dem kender jeg også en del af og de er jo slet ikke sådan som mit hoved gerne vil have de skal være.
Sidst men ikke mindst dømmer når jeg ser folk med den der mundble på. Tænker at de må se rigtig meget fjernsyn. Dem som oprigtig er bange helt ind i sjælen har jeg ondt af, de andre tænker jeg er lemminger som bare gør hvad de får besked på. Hvis de blev bedt om at have den på mandag og onsdag men ikke resten af ugens dage så ville de gøre det. Ligemeget hvor ulogisk og dumt det er. Dem har jeg ikke taget fejl af endnu desværre.

Yikes. 

Jeg har fordomme over for folk, der bruger ord som "Lemminger" om andre mennesker og ovenikøbet samtidig gemmer sig bag anonymitet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2022

Mrs.

Husk nu det er en debat hvor vi kan dele hvad vi dømmer for og reflektere over det samt more os lidt over hvilke tossede fordomme vi egentlig kan have - det fantastiske ved fordomme er jo de kan afkræftes igen og igen  

ingen svar/meninger/holdninger er rigtige/forkerte. 

Har gjort det muligt at være anonym, netop for ingen skulle føle de var nød til at stå frem i en sårbar position og dele noget som jo egentlig er meget personligt og en del af vores inderste tanker, uden nogen skal hænges ud som værende dårlige mennesker.  
vi skal kunne rumme alle og som minimum respektere vi alle har forskellige syn

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det var mig der kom med det indlæg om at rydde op efter sig, kan se jeg fik formuleret mig uklart. Hvis der er bakker til at sætte sine ting på som fx på espressohouse, eller stationer til affald, så mener jeg det er det rigtige at gøre at rydde op hvor man har siddet 

Selvfølgelig ikke på almindelige restauranter eller caféer hvor det ikke er muligt selv at rydde af

Når på den måde. Så er jeg med

Tak for opklaringen

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Jeg dømmer folk der går i klip klapper, specielt hvis der også er sokker i dem. Tager pt. En uddannelse og der går en i min klasse der altid har H20 på og jogging tøj. Der kan jeg godt mærke jeg dømmer på. 

Eller typen der altid skal være i afslappet tøj. Jo jo bevares, man behøver ikke være utilpas men en pæn bluse til 60 års fødselsdag er vel ikke alt for meget forlangt? 

Anmeld Citér

24. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Jeg dømmer folk der går i klip klapper, specielt hvis der også er sokker i dem. Tager pt. En uddannelse og der går en i min klasse der altid har H20 på og jogging tøj. Der kan jeg godt mærke jeg dømmer på. 

Eller typen der altid skal være i afslappet tøj. Jo jo bevares, man behøver ikke være utilpas men en pæn bluse til 60 års fødselsdag er vel ikke alt for meget forlangt? 

Sjovt for det er jo så individuelt! 
Min mands familie er meget praktiske mennesker - tøjet skal være komfortabelt, man skal kunne arbejde i det (gerne i haven) og klipklappere er noget de alle har. Jeg har først fået et par efter mange år med min mand og er begyndt at tage det mere afslappede look til mig i hverdagen (medmindre jeg skal ud). 
i min familie er det nemlig lige modsat! Der er man altid pæn i tøjet, og har et sæt tøj til havearbejde, sko til havearbejde osv. har ALDRIG set min mor i et par klipklappere eller joggingbukser uden for hjemmet  Nyder at have tilegnet mig svigerfamiliens lidt mere afslappede stil og tilgang til hverdagen  men holder dog stadig fast på at skal vi ud skifter jeg tøj. Men kan da køre på tanken nu i klipklappere, gjorde jeg aldrig før hen

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Sjovt for det er jo så individuelt! 
Min mands familie er meget praktiske mennesker - tøjet skal være komfortabelt, man skal kunne arbejde i det (gerne i haven) og klipklappere er noget de alle har. Jeg har først fået et par efter mange år med min mand og er begyndt at tage det mere afslappede look til mig i hverdagen (medmindre jeg skal ud). 
i min familie er det nemlig lige modsat! Der er man altid pæn i tøjet, og har et sæt tøj til havearbejde, sko til havearbejde osv. har ALDRIG set min mor i et par klipklappere eller joggingbukser uden for hjemmet  Nyder at have tilegnet mig svigerfamiliens lidt mere afslappede stil og tilgang til hverdagen  men holder dog stadig fast på at skal vi ud skifter jeg tøj. Men kan da køre på tanken nu i klipklappere, gjorde jeg aldrig før hen

En tur på tanken er helt fint, det har jeg da også gjort og i nat bukser. 

Men på job/uddannelse er en helt anden snak. 

Synes det ser så sjusket ud, som om man bare har givet op. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

En tur på tanken er helt fint, det har jeg da også gjort og i nat bukser. 

Men på job/uddannelse er en helt anden snak. 

Synes det ser så sjusket ud, som om man bare har givet op. 

Ja og det er jo egentlig fjollet for hvad tænker dem i joggingtøj ikke om hende der altid kommer i en fin kjole, osv  

er sjovt at tøj kan gøre så stort et indtryk på os

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Ja og det er jo egentlig fjollet for hvad tænker dem i joggingtøj ikke om hende der altid kommer i en fin kjole, osv  

er sjovt at tøj kan gøre så stort et indtryk på os

Tøj gør utrolig meget. 

Den fine kjole kommer nok an på hvor henne, i hvilken kontekst OSV. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg har nogle få ting hvor jeg dømmer en smule. Fx dem hvor børneværelserne er top tjekket med fine dyre møbler og det hele er holdt i sarte natur toner. Så tænker jeg at det er MEGET vigtigt for dem at fremstå tjekket på sociale medier. Jeg ved dog også af erfaring at det aldrig holder stik, kender jo nogen som har de børneværelser og de er så søde.
Dømmer også lidt kvinder med tatoveringer hvilket også er skørt, for dem kender jeg også en del af og de er jo slet ikke sådan som mit hoved gerne vil have de skal være.
Sidst men ikke mindst dømmer når jeg ser folk med den der mundble på. Tænker at de må se rigtig meget fjernsyn. Dem som oprigtig er bange helt ind i sjælen har jeg ondt af, de andre tænker jeg er lemminger som bare gør hvad de får besked på. Hvis de blev bedt om at have den på mandag og onsdag men ikke resten af ugens dage så ville de gøre det. Ligemeget hvor ulogisk og dumt det er. Dem har jeg ikke taget fejl af endnu desværre.

Sjovt for jeg har en fordom om dem, der siger mundble og lemming eller får om andre.. At de er konspirationsteoretikere eller trodsige mennesker, der ikke er særlig modne i deres valg i livet.. For folk må selv bestemme, om de bruger mundbind eller ej, men ordene "mundble", "lemming", "får" tyder for mig ikke om en særlig moden person.. Men ja om det kun er en fordom eller hvad, det ved jeg ikke.. Men indtil videre holder den også stik.. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg har en fordom overfor mænd og kvinder, der kører motorcykel iført læderveste - uanset om der er rygmærke eller ej.. For mig er det mennesker, der prøver at skabe problemer eller er ude i kriminalitet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.