Hvad dømmer vi på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg dømmer folk på hvordan de reagerer på deres børn i offentligheden. Jeg har intet problem med børn der larmer, løber rundt og den slags; sådan er børn bare. Men når børn gør noget sol er til gene for andre, fx sparker bag på et sæde i bussen, kører ind i folk med indkøbsvogne, er meget vilde på en legeplads hvor der er mindre børn osv, så lægger jeg meget mærke til forældrenes reaktion. Jeg dømmer aldrig børnene. Jeg var med min søn på en legeplads (han er 3) hvor der var to ret store drenge på 9-10 år. De spænede op ad rutjebanen igen og igen, og de mindre børn kunne ikke komme til at rutsje ned. De store børns far sagde ingenting, og så bare til. Det har jeg det meget svært med, og jeg dømmer den forældre ret hårdt. 

Når jeg ind imellem er på café eller fast food restaurent lægger jeg også mærke til om folk rydder deres bord efter sig. Det sidder dybt i mig at man rydder op der hvor man har siddet og ikke efterlader sit affald, så det trigger noget i mig når folk bare går fra deres. Specielt hvis de har børn med, for jeg HADER at de børn måske lærer at det da bare er sådan man gør.

Og nårh ja, når jeg ser forældre cykle med børn, hvor kun barnet har hjelm på. Fatter det ikke, og synes det er mega uansvarligt. Min mand gør det og jeg synes det er så latterligt at gøre.

Alle har deres grunde til at agere som de gør, og jeg forsøger ikke at være så negativt dømmende. Men i de nævnte situationer synes jeg der er MEGET svært!

Jeg tager den gerne på mig. 

Når jeg er på restaurant, så rydder jeg ikke op efter mig. Jeg ligger bestik og serviet op på tallerkenen og det er det. Men rydder bordet, gør jeg ikke. Ligsom jeg heller ikke rengøre hotel værelset og lign. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2022

Anonym

Når jeg er på restaurant, så rydder jeg ikke op efter mig. Jeg ligger bestik og serviet op på tallerkenen og det er det. Men rydder bordet, gør jeg ikke. Ligsom jeg heller ikke rengøre hotel værelset og lign. 

Jeg gør heller ikke mere end det, det er jo tjenerens job at rydde af

Anmeld Citér

24. april 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Er der ikke også forskel på at være på café og fast food restaurant? Jeg gør som dig, hvis jeg er på café eller anden “rigtig” restaurant. Jeg synes ikke det er oplagt at rydde af selv, sådan et sted? Hvor skulle man gøre af det? 

på mcD eller lign, er det en helt anden sag. der er jo opsatte affaldsspande til formålet, så der rydder jeg bordet inden vi går. 

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Mor11 skriver:

Er der ikke også forskel på at være på café og fast food restaurant? Jeg gør som dig, hvis jeg er på café eller anden “rigtig” restaurant. Jeg synes ikke det er oplagt at rydde af selv, sådan et sted? Hvor skulle man gøre af det? 

på mcD eller lign, er det en helt anden sag. der er jo opsatte affaldsspande til formålet, så der rydder jeg bordet inden vi går. 

Det ved jeg så ikke, hvis jeg spiser mcd osv. Så er det som take away

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg gør heller ikke mere end det, det er jo tjenerens job at rydde af

Præcis... Synes det er lidt specielt at dømme folk på

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Jeg har nogle få ting hvor jeg dømmer en smule. Fx dem hvor børneværelserne er top tjekket med fine dyre møbler og det hele er holdt i sarte natur toner. Så tænker jeg at det er MEGET vigtigt for dem at fremstå tjekket på sociale medier. Jeg ved dog også af erfaring at det aldrig holder stik, kender jo nogen som har de børneværelser og de er så søde.
Dømmer også lidt kvinder med tatoveringer hvilket også er skørt, for dem kender jeg også en del af og de er jo slet ikke sådan som mit hoved gerne vil have de skal være.
Sidst men ikke mindst dømmer når jeg ser folk med den der mundble på. Tænker at de må se rigtig meget fjernsyn. Dem som oprigtig er bange helt ind i sjælen har jeg ondt af, de andre tænker jeg er lemminger som bare gør hvad de får besked på. Hvis de blev bedt om at have den på mandag og onsdag men ikke resten af ugens dage så ville de gøre det. Ligemeget hvor ulogisk og dumt det er. Dem har jeg ikke taget fejl af endnu desværre.

Anmeld Citér

24. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har nogle få ting hvor jeg dømmer en smule. Fx dem hvor børneværelserne er top tjekket med fine dyre møbler og det hele er holdt i sarte natur toner. Så tænker jeg at det er MEGET vigtigt for dem at fremstå tjekket på sociale medier. Jeg ved dog også af erfaring at det aldrig holder stik, kender jo nogen som har de børneværelser og de er så søde.
Dømmer også lidt kvinder med tatoveringer hvilket også er skørt, for dem kender jeg også en del af og de er jo slet ikke sådan som mit hoved gerne vil have de skal være.
Sidst men ikke mindst dømmer når jeg ser folk med den der mundble på. Tænker at de må se rigtig meget fjernsyn. Dem som oprigtig er bange helt ind i sjælen har jeg ondt af, de andre tænker jeg er lemminger som bare gør hvad de får besked på. Hvis de blev bedt om at have den på mandag og onsdag men ikke resten af ugens dage så ville de gøre det. Ligemeget hvor ulogisk og dumt det er. Dem har jeg ikke taget fejl af endnu desværre.

Min super seje veninde, som har viet sit liv til at arbejde med cancer-ramte børn og deres familier, hun har gået med mundbind og levet isoleret de sidste to år. For andres skyld. For at hjælpe små mennesker i de mest desperate livssituationer. Jeg synes hun er en helt. Men du ville dømme hende i supermarkedet… puha, selvom jeg selv har beskrevet (skøre) fordomme i tråden, så svider dine helt ind under huden på mig … 

Anmeld Citér

24. april 2022

Mrs.

Min super seje veninde, som har viet sit liv til at arbejde med cancer-ramte børn og deres familier, hun har gået med mundbind og levet isoleret de sidste to år. For andres skyld. For at hjælpe små mennesker i de mest desperate livssituationer. Jeg synes hun er en helt. Men du ville dømme hende i supermarkedet… puha, selvom jeg selv har beskrevet (skøre) fordomme i tråden, så svider dine helt ind under huden på mig … 

Men det er jo det det er ved når vi dømmer - og som vi også kan lære af debatten. 
at vi netop dømmer uden at kende personen. 
måske med nogen fordomme er det 1 ud af 100 der gør fordommen til skamme, men de findes og når vi bliver opmærksomme og italesætter vores fordomme så bliver de også mere åbne for at se det ikke altid hænger sådan sammen

må da indrømme jeg også kigger en ekstra gang når folk går med mundbind stadig. Tænker ikke så meget over det længere men de få jeg har rendt på der har råbt mig ind i hovedet nærmest at jeg skal holde afstand (hvor jeg stod fx ved hylden først) der bliver jeg altså lidt bidsk i munden

Anmeld Citér

24. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Præcis... Synes det er lidt specielt at dømme folk på

Det var mig der kom med det indlæg om at rydde op efter sig, kan se jeg fik formuleret mig uklart. Hvis der er bakker til at sætte sine ting på som fx på espressohouse, eller stationer til affald, så mener jeg det er det rigtige at gøre at rydde op hvor man har siddet 

Selvfølgelig ikke på almindelige restauranter eller caféer hvor det ikke er muligt selv at rydde af

Anmeld Citér

24. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Føltes det godt lige at komme af med lidt ekstra galde om mundbind her på falderebet, nu hvor corona ikke fylder så meget mere? Hele anden halvdel af dit indlæg siger desværre langt mere om dig selv end de du har set dig sur på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.