ErDuHerIkkeSnart skriver:
Det er sjovt - jeg forbinder også synligt brug af mærketøj med usikkerhed og sådan lidt “krampagtigt” forsøg på at vise noget til omgivelserne. Jeg forbinder det også med lidt dårlig smag på én eller anden måde… selvom det ikke er fair.
Så kommer jeg også ofte til at dømme (nej, kategorisere!) forældre som klæder deres (især pigebørn) stereotypt på og kalder dem prinsesser. Dels synes jeg ikke det er pænt - men mest af alt kommer jeg til at tænke at forældrene er blinde overfor betydningen af de stærke kønsnormer, som de signalerer. Det er ikke spor retfærdigt af mig - men det er faktisk sådan jeg tænker.
Det er lidt en svær snak alt det her, for hvor lyder man dog hurtigt ulideligt fordomsfuld. Men sandheden er jo at vi alle gør det i det små - og at det vigtig er at vi ikke holder fast i fordommene men hele tiden lader os nuancere.
Folk ville helt afgjort også kunne komme til at dømme mig og min indre-by livsstil med øko-to-go-kaffe, affaldssortering, genbrug, kønsneutralitet, venstreorienterede holdninger, hang til kunst og kultur, osv… mest af alt synes folk nok hurtigt, at det er pokkers politisk korrekt det hele … og det er det sgu nok også lidt til tider … 
Jeg ved, at jeg vækker fordomme - og folk glor helt vildt, når jeg fortæller alt vores brød absolut ikke er hjemmebagt og vi streamer Disney plus. Det passer ikke ind i folks billede af mig sjovt nok lidt ligesom de famøse fodboldbluser ikke passer ind i mit eget selvbillede (eller for den sags skyld at min anden søn spiller i en bygarde i uniform).
Og det er jo det der er så skønt, at vi passer ind i stereotyper i det store billede, og så er der alt det som ikke passer ind.
Jeg stemmer på det folk regner med, jeg har en uddannelse de regner med sådan cirka, jeg er storforbruger af teater og opera som også passer ind, syr og strikker og kører med offentlige og på cykel, men så hedder min ene dreng Liam og går i uniform hver onsdag, og den anden taler kun om manchester city og går i fodboldbluser, jeg selv elsker faxe kondi free og har set luksusfælden