Wauw - jeg lægger mig seriøst fladt ned. 
Man får virkelig lov at mærke hvor dømmende man til tider kan være. Og netop den pointe med at fordommene ikke særlig ofte har noget på sig.
Jeg dømmer for det meste i mit hoved/indre eller sammen med min mand. Ikke overfor børnene eller siger noget højt et upassende sted. - Så meget pli har jeg da trods alt 
Jeg dømmer mænd der kommer kørende i en rigtig familiebil(læs: belingo, partner eller lignende). Jeg tænker altid de har en "bestemmerkone" der absolut har ville have en bil hvor barnevognen nærmest kan stå i uden at skulle klappes sammen. 
KUN fordi jeg selv er en bilsnob.(Jeps - det er godt med lidt selvindsigt). Jeg er sikker på andre vil synes jeg er golddiggertype fordi jeg altid kører rundt i en stor lækker bil, altid har højhælede sko på og pænt klædt. Lange negle og pæn make-up(hvis jeg jo selv skal beskrive mig).
Jeg dømmer også kvinder på deres tøj og udseende. Jeg tænker altid at ingen make-up og lidt kedeligt tøj = mortræt, ingen sex og "sat" i sit forhold - altså nu fået mand og børn og så behøver man ikke at gøre noget ud af sig selv mere.
Jeg ved jo det ikke holder stik - jeg har mødt mange som er som ovenstående hvor de slet ikke er som jeg har dømt dem til at være. Og det irriterer mig også at jeg kan dømme nogen.
Dog er jeg heldigvis rimelig positiv af natur og god til at tale med andre, så jeg undgår ikke nogle typer mennesker.
Jeg bliver også dømt - og det hører jeg også hvis jeg møder nye bekendtskaber. Ingen forestiller sig at jeg er mor med stort M. Laver alt mad fra bunden, bager alt vores brød selv, ejer ikke et TV og køber IKEA-møbler. 
Anmeld
Citér