ADHD pga manglende voksenkontakt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2009

Rasmine

Anna-jonas skriver:

Det var da ellers lige en SUPER besked at få.............hva'?? Hvis ikke din lære har evidensbaseret grundlag for at sige som han/hun gør, så synes jeg godt nok at det er utilladeligt at sige det til en mor, der har problematikken så tæt inde på livet.

Der er lavet et engelsk studie i, at fostre der er blevet scannet under graviditeten, har højere risioko for at udvikle ADHD.................især drenge.

Lad være med at gi' dig selv skylden, for at din søn lider af ADHD..................lov mig det.

Knus Mette

Give hvem skylden for hvad, hvornår?

Hvor står det med at drenge som er blevet scannet har større risiko for ADHD? -Synes da det lyder ENDNU mere som en and, end den med manglende voksenkontakt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

anna-jonas

Mebach skriver:

Hvor står det med at drenge som er blevet scannet har større risiko for ADHD? -Synes da det lyder ENDNU mere som en and, end den med manglende voksenkontakt...

Rolig nu...........er ikke ude på at fornærme nogle, okay???

Anmeld

30. oktober 2009

Rasmine

Anna-jonas skriver:

Rolig nu...........er ikke ude på at fornærme nogle, okay???

Det er simple spørgsmål!

Anmeld

30. oktober 2009

anna-jonas

Mebach skriver:

Det er simple spørgsmål!

Jamen, skal da prøve at svare på dine simple spørgsmål.............Det er i et studie fra Edingburgh.......................så et tv program for et stykke tid siden, hvor den påstand blev fremsat..........men der findes vel lige så mange svar på det spørgsmål, som der findes mennesker.

Anmeld

30. oktober 2009

anna-jonas

Mebach skriver:

Det er simple spørgsmål!

Hov, og ang. SKYLD........................når man siger til et andet menneske, der har et sygt barn..................at tilstanden kan skyldes at barnet ikke har haft nok voksenkontakt som spæd...................så påføre man vel det menneske en form for skyld, synes du ikke?? Og det mener jeg IKKE at man kan tillade sig.

M.v.h Mette

Anmeld

30. oktober 2009

mor_sabina

qp skriver:

Min lærer sagde meget kort i dag noget om, at man havde fundet frem til, at ADHD opstår hos børn der ikke har fået den voksne kontakt de skal have i løbet af de første leveår.

ADHD er altså ikke noget man fødes med men som udvikles i løbet af de første leveår.

Hun hævdede, at hvis barnets hjernestammer og nerveceller ikke bliver stimuleret og udviklet via den voksne kontakt i form af omsorg og anerkendelse så skete der en kognitiv forvrængning i hjernen der kunne udvikle ADHD.

Som sagt var det meget kort og jeg har derfor slet ikke fået spurgt ind til det - men er dette forskningsresultater i ander kender noget til????

Jeg vil godt tro at det kan være årsag til nogle tilfælde af ADHD men det er så vidt jeg er orienteret og så bevist at være arveligt.

Anmeld

30. oktober 2009

qp

Anna-jonas skriver:

Det var da ellers lige en SUPER besked at få.............hva'?? Hvis ikke din lære har evidensbaseret grundlag for at sige som han/hun gør, så synes jeg godt nok at det er utilladeligt at sige det til en mor, der har problematikken så tæt inde på livet.

Der er lavet et engelsk studie i, at fostre der er blevet scannet under graviditeten, har højere risioko for at udvikle ADHD.................især drenge.

Lad være med at gi' dig selv skylden, for at din søn lider af ADHD..................lov mig det.

Knus Mette

Anmeld

30. oktober 2009

qp

dorthemus skriver:

passe på, at man ikke prøver (med magt) at få barnet til at passe til diagnosen fremfor at diagnosen passer til barnet!

Helt enig med dig i det du skriver her!

Anmeld

30. oktober 2009

qp

Mor.sander skriver:

Jeg kan kun give Karen Vibeke Mortensen, professor i klinisk børnepsykologi, ret i at man bør fokucsere på familiene og måske grave lidt dyber når diagnosen er stillet.

Min søn har jo lige fået stillet diagnosen, men snakket kom først hen på en udredning, da efter i ca. 1½ år havde haft støtte på i børnehaven med en fantastisk udvikling til følge... Hans støtte pædagog, lagde dog mærke til nogle af hans problematiker som hun hverken kunne hugge eller stikke i, påtrods af at hun prøvede forskellige metoder.. PPR var også inde over og efter at have gennemgået 2 psykolog teste med 1 års mellemrum, samt at flere tilfælde af ADHD i den nærmeste familie.. Blev der anbefalet en udredning... Men det er desværre ikke mange der har været så heldige at have fået så god hjælp som fik har fået gennem årene.

Dejligt at høre får den hjælp i har behov for.

Det må være hårdt for barnet såvel som dem omkring barnet.

Anmeld

30. oktober 2009

qp

Mebach skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.