ADHD pga manglende voksenkontakt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

N&J

Uhh jeg glæder mig altså til at høre hvad hun siger.. hun burde jo egentlig have styr på det, men syntes den med ADHD lignende adfærd lød meget mere sandsynlig, jeg har så heller ikke hørt om det.. men tror på at manglende omsorg kan gøre mange ting ved et barn, dog tror jeg overhovedet ikke på at det kan være tilfældet i de fleste tilfælde..

Knuz fra Cuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

qp

dorthemus skriver:

Okay..du må endelig spørge hende så  Gad godt læse det selv...ADHD er en rigtig kompliceret diagnose at stille og jeg tror desværre, at mange børn (og nu voksne) gennem årene er blevet groft misforstået og ikke har fået den støtte og hjælp de skulle have haft.

Det lover jeg i kommer til, at høre nærmere om ....

Dog er det ikke kun "syge" børn der bliver misforstået i dag men også "de normale". Vi voksne tror vi kan lave aftaler med børn i eks børnehavealderen og stiller dem til ansvar hvis de ikke har overholdt aftalen - men sandheden er jo, at børn handler før de tænker op til 7 års alderen.... Det synes jeg da giver stof til eftertanke!

Anmeld

29. oktober 2009

qp

NikitasMoar skriver:

Uhh jeg glæder mig altså til at høre hvad hun siger.. hun burde jo egentlig have styr på det, men syntes den med ADHD lignende adfærd lød meget mere sandsynlig, jeg har så heller ikke hørt om det.. men tror på at manglende omsorg kan gøre mange ting ved et barn, dog tror jeg overhovedet ikke på at det kan være tilfældet i de fleste tilfælde..

Knuz fra Cuz

Ihh det er lige før jeg har lyst til, at sende hende en mail... hehe

Men når jeg tænker mig om var der også en anden lektor der for et stk tid siden sagde noget om, at hans kone arbejdede med børn med ADHD - hun havde netop læst en el anden bog som bare gav hende følelsen af, at hun havde handlet helt forkert i forhold til de børn....  hmmm

Hugz

Anmeld

29. oktober 2009

dorthemus

qp skriver:

Det lover jeg i kommer til, at høre nærmere om ....

Dog er det ikke kun "syge" børn der bliver misforstået i dag men også "de normale". Vi voksne tror vi kan lave aftaler med børn i eks børnehavealderen og stiller dem til ansvar hvis de ikke har overholdt aftalen - men sandheden er jo, at børn handler før de tænker op til 7 års alderen.... Det synes jeg da giver stof til eftertanke!

Meget enig

Anmeld

29. oktober 2009

Rasmine

qp skriver:

Der står jo manglende VOKSENkontakt....

Oooops ja, selvfølgelig.

(Havde lige en anden tråd i hovedet)

Anmeld

29. oktober 2009

Mor.sander

qp skriver:

Så vidt jeg kan forstå er ADHD en neuropsykiatrisk lidelse der opstår i de første leveår. Og det stemmer ellers meget godt over ens med det min lærer nævnte.

MEN jeg læser også, at det kan opstå i forbindelse med rygning og/ eller indtagelse af alkohol under graviditeten. Man mener endvidere også både, at det kan være arveligt og også kan forekomme hos for tidligt fødte spædbørn.

ADHD er en neuropsykiatrisk lidelse som man er født med og i op til 80% af tilfældene er det arveligt, hvilket er tilfældet i min famile...

Min yngste bror har det, min anden bror er uder udredning for det, jeg skal selv starte i udredning i feb. 2010 og min søn er lige blevet udredt med samme resultat.

Nyere undersøgelser viser også at hvis den ene af forældrene har ADHD er der 40% chance for at et kommene barn også har ADHD.

ADHD har intet med svigt i de første måneder af et barns liv at gøre, men symptomerne ligner meget hinanden. Og det var det man mente var grundet til at ADHD før i tiden, før man viste hvad man ved i dag, altså at det er en neuropsykiatrisk lidelse.
I kender formentlig dokumentaren "Er du mor lille dreng " (historien om Jørn), han blev masivt sviget både af forældrene men også af systemet, hvilket har gjort at han ikke har udviklet sig rigtigt og udviser de samme tegn som ved ADHD men her skyldes det omsogssvigt.

Mange i det offenlige system har desværre meget lidt eller ingen viden omkring ADHD og derfor forkommer det desværre alt alt for tit, at ADHD tegn bliver set på som omsogsvigt fra forældrnes side.. Hvilket er meget meget trist.

Men heldigvis lære verden mere og mere omkring ADHD for hver dag der går! Men jeg syntes da helt klart at du skulle opfodre dig lære til at gå ind og læse om hvad der er på ADHD foreningens hjemmeside.. Så hun ikke lukker sådan engang bræk ud en anden gang!

Anmeld

29. oktober 2009

Nemesis

ved ikke hvilken NY research din lærer har men se her:

http://www.psychiatrictimes.com/display/article/10 168/1371372?verify=0

Der ER altså belæg for at det er arveligt.

Men jeg vil da rigtig gerne høre hvorfra din lærer har sine oplysninger.
Mon det er herfra??
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/20/221235 .htm

:-) Sisse

Anmeld

29. oktober 2009

N&J

ladydan1 skriver:

Mon det er herfra??

Altså når hun er lektor på dpu så tror jeg ikke at dr kan være en kilde, men hvis det er så kan det være qp skulle lære hende noget om ordentlig kildekritik.. 

Anmeld

29. oktober 2009

qp

ladydan1 skriver:

Mon det er herfra??

Det KUNNE jo godt tyde på, at være det sidste link... men jeg må lige spørge så jeg er helt sikker.

Anmeld

29. oktober 2009

qp

NikitasMoar skriver:

Altså når hun er lektor på dpu så tror jeg ikke at dr kan være en kilde, men hvis det er så kan det være qp skulle lære hende noget om ordentlig kildekritik.. 

Hehe du har ret.... men DR henviser til en professor i børnepsykologi ved Aalborg Universitet. Kunne være interessant, at google hende....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.