qp skriver:
Så vidt jeg kan forstå er ADHD en neuropsykiatrisk lidelse der opstår i de første leveår. Og det stemmer ellers meget godt over ens med det min lærer nævnte.
MEN jeg læser også, at det kan opstå i forbindelse med rygning og/ eller indtagelse af alkohol under graviditeten. Man mener endvidere også både, at det kan være arveligt og også kan forekomme hos for tidligt fødte spædbørn.
ADHD er en neuropsykiatrisk lidelse som man er født med og i op til 80% af tilfældene er det arveligt, hvilket er tilfældet i min famile...
Min yngste bror har det, min anden bror er uder udredning for det, jeg skal selv starte i udredning i feb. 2010 og min søn er lige blevet udredt med samme resultat.
Nyere undersøgelser viser også at hvis den ene af forældrene har ADHD er der 40% chance for at et kommene barn også har ADHD.
ADHD har intet med svigt i de første måneder af et barns liv at gøre, men symptomerne ligner meget hinanden. Og det var det man mente var grundet til at ADHD før i tiden, før man viste hvad man ved i dag, altså at det er en neuropsykiatrisk lidelse.
I kender formentlig dokumentaren "Er du mor lille dreng " (historien om Jørn), han blev masivt sviget både af forældrene men også af systemet, hvilket har gjort at han ikke har udviklet sig rigtigt og udviser de samme tegn som ved ADHD men her skyldes det omsogssvigt.
Mange i det offenlige system har desværre meget lidt eller ingen viden omkring ADHD og derfor forkommer det desværre alt alt for tit, at ADHD tegn bliver set på som omsogsvigt fra forældrnes side.. Hvilket er meget meget trist.
Men heldigvis lære verden mere og mere omkring ADHD for hver dag der går! Men jeg syntes da helt klart at du skulle opfodre dig lære til at gå ind og læse om hvad der er på ADHD foreningens hjemmeside.. Så hun ikke lukker sådan engang bræk ud en anden gang!
Anmeld