ADHD pga manglende voksenkontakt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

Rasmine

Mener du ikke at barnet kan få ADHD LIGNENDE adfærd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

qp

Nej hun sagde da ADHD, det er jeg 100% sikker på - hun talte om, at det skulle være noget nyt man havde fundet frem til...

Men jeg kan da se, at der ik er nogen her inde der kender til de forskningsresultater...

Skal nok lige høre hende når jeg ser hende igen.

Anmeld

29. oktober 2009

Rasmine

qp skriver:

Nej hun sagde da ADHD, det er jeg 100% sikker på - hun talte om, at det skulle være noget nyt man havde fundet frem til...

Men jeg kan da se, at der ik er nogen her inde der kender til de forskningsresultater...

Skal nok lige høre hende når jeg ser hende igen.

Det jeg tror forarger folk, er at manglende øjenkontakt ikke er den ENESTE grund til ADHD.

Anmeld

29. oktober 2009

qp

Så vidt jeg kan forstå er ADHD en neuropsykiatrisk lidelse der opstår i de første leveår. Og det stemmer ellers meget godt over ens med det min lærer nævnte.

MEN jeg læser også, at det kan opstå i forbindelse med rygning og/ eller indtagelse af alkohol under graviditeten. Man mener endvidere også både, at det kan være arveligt og også kan forekomme hos for tidligt fødte spædbørn.

Well....  Jeg ved ikke mere end hvad jeg lige kan læse mig frem til - jeg kan hellere ikke se nogle nyere forskningsresultater nogle steder - så jeg ser da frem til, at tale med hende igen...

Anmeld

29. oktober 2009

qp

Mebach skriver:

Det jeg tror forarger folk, er at manglende øjenkontakt ikke er den ENESTE grund til ADHD.

Der står jo manglende VOKSENkontakt....

Anmeld

29. oktober 2009

hc=k

Altså jeg har ADHD og jeg har da aldrig hørt at det er på grund af manglende voksen kontakt. Jeg har derimod fået afvide at jeg har arvet det fra min far som også har det.

Og jeg har fået afvide at min søn muligvis også kan have det.

Det er ikke for at være en kælling eller noget, men jeg kan da egentlig godt blive lidt ked af det som bliver skrevet. Jeg synes lidt det er det samme som at sige at Dem med ADHD eller med børn der har ADHD er forsømt eller forsømmer. Det kan godt være det bare er mig, men det rammer hårdt.

Anmeld

29. oktober 2009

qp

Altså jeg har ADHD og jeg har da aldrig hørt at det er på grund af manglende voksen kontakt. Jeg har derimod fået afvide at jeg har arvet det fra min far som også har det.

Og jeg har fået afvide at min søn muligvis også kan have det.

Det er ikke for at være en kælling eller noget, men jeg kan da egentlig godt blive lidt ked af det som bliver skrevet. Jeg synes lidt det er det samme som at sige at Dem med ADHD eller med børn der har ADHD er forsømt eller forsømmer. Det kan godt være det bare er mig, men det rammer hårdt.

Der står jo også i et af mine andre indlæg, at det kan være arveligt. Det er egentlig ikke andet end en undring over det min lærer sagde.... jeg selv har ikke vildt meget forstand på det.

Jeg syntes det kunne være interessant hvis andre kendte til nyere forskningsresultater.

Endvidere må jeg tilføje, at man alle steder på nettet kan læse, at ADHD også kan være en neuropsykisk lidelse som er opstået i de første leveår. Og det stemmer jo egentlig godt med det min lærer sagde....

Hvis du forestiller dig, at mennesket fødes som en computer fyldt med hardware - så er det moderens opgave, at lægge et styresysteme som jo danner grundlag for, at alt muligt andet software kan hentes andre steder fra.

Min lærer mener så, at der er en fejl i styresystemet som skyldes moderen....  hehe....

Og jo jeg kan sagtens forstå dig .... jeg kommer nu heller ik med nogle påstande om noget

Anmeld

29. oktober 2009

dorthemus

Det har jeg ikke hørt noget om...virker lidt mærkeligt på mig..hmmm

Hvor har han det fra??

Anmeld

29. oktober 2009

qp

dorthemus skriver:

Det har jeg ikke hørt noget om...virker lidt mærkeligt på mig..hmmm

Hvor har han det fra??

Jeg aner det ikke - hun sagde det liiige som lektionen var ved, at slutte.... derfor jeg oprettede tråden.

Anmeld

29. oktober 2009

dorthemus

qp skriver:

Jeg aner det ikke - hun sagde det liiige som lektionen var ved, at slutte.... derfor jeg oprettede tråden.

Okay..du må endelig spørge hende så  Gad godt læse det selv...ADHD er en rigtig kompliceret diagnose at stille og jeg tror desværre, at mange børn (og nu voksne) gennem årene er blevet groft misforstået og ikke har fået den støtte og hjælp de skulle have haft.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.