ADHD pga manglende voksenkontakt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2009

Klumpe-dumpe

Mebach skriver:

Give hvem skylden for hvad, hvornår?

Hvor står det med at drenge som er blevet scannet har større risiko for ADHD? -Synes da det lyder ENDNU mere som en and, end den med manglende voksenkontakt...

Nu er jeg blevet scannet 2 gange om ugen under min gravditet. Der fortalte min overlæge om denne undersøgelse. Så inden du kalder ting for en and, (ud fra den blå luft???) så synes jeg du skal undersøge tingene lidt nærmere.

-Og jo ftf har også større tendens til at udvikle ADHD. I hvert fald ifølge Overlægen på Aalborg Neonatalafd.

Vh. Trine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Klumpe-dumpe

Mebach skriver:

Give hvem skylden for hvad, hvornår?

Hvor står det med at drenge som er blevet scannet har større risiko for ADHD? -Synes da det lyder ENDNU mere som en and, end den med manglende voksenkontakt...

Hov og Mette henvister jo slet ikke til den artikel, men til et studie fortaget i England.

: ) Trine

Anmeld

30. oktober 2009

qp

Det var da ellers lige en SUPER besked at få.............hva'?? Hvis ikke din lære har evidensbaseret grundlag for at sige som han/hun gør, så synes jeg godt nok at det er utilladeligt at sige det til en mor, der har problematikken så tæt inde på livet.

Der er lavet et engelsk studie i, at fostre der er blevet scannet under graviditeten, har højere risioko for at udvikle ADHD.................især drenge.

Lad være med at gi' dig selv skylden, for at din søn lider af ADHD..................lov mig det.

Knus Mette

Ok lad os nu få udredet en ting her. Min lærer har da ikke fortalt nogen mor, at hun er skyld i at hendes søn lider af ADHD - hvor har du dog det fra?

Det næste du skriver der lyder interessant dog har jeg aldrig hørt om det. Men det vil jeg da gerne høre mere om....

Og ehm... min søn lider altså ikke af ADHD! (Måske du har læst indlægget forkert.... )

Anmeld

30. oktober 2009

qp

Nu er jeg blevet scannet 2 gange om ugen under min gravditet. Der fortalte min overlæge om denne undersøgelse. Så inden du kalder ting for en and, (ud fra den blå luft???) så synes jeg du skal undersøge tingene lidt nærmere.

-Og jo ftf har også større tendens til at udvikle ADHD. I hvert fald ifølge Overlægen på Aalborg Neonatalafd.

Vh. Trine.

Tror sgu ikke du selv havde kunne finde et bedre begreb end "and" hvis du ikke havde talt med din overlæge .....

Anmeld

30. oktober 2009

Klumpe-dumpe

qp skriver:

Tror sgu ikke du selv havde kunne finde et bedre begreb end "and" hvis du ikke havde talt med din overlæge .....

Hov hov ikke bande frk.

Mente ikke ordet AND, men  mente selve indslaget. at undersøgelsen skulle være en and

og jo tror at Mette har citeret i det forkerte.

Anmeld

30. oktober 2009

qp

malucca09 skriver:

Hov hov ikke bande frk.

Mente ikke ordet AND, men  mente selve indslaget. at undersøgelsen skulle være en and

og jo tror at Mette har citeret i det forkerte.

Det tror jeg faktisk ikke for det indlæg kan godt virke en anelse rodet og malplaceret lige når man læser det!

Anmeld

31. oktober 2009

anna-jonas

qp skriver:

Ok lad os nu få udredet en ting her. Min lærer har da ikke fortalt nogen mor, at hun er skyld i at hendes søn lider af ADHD - hvor har du dog det fra?

Det næste du skriver der lyder interessant dog har jeg aldrig hørt om det. Men det vil jeg da gerne høre mere om....

Og ehm... min søn lider altså ikke af ADHD! (Måske du har læst indlægget forkert.... )

Undskylder mange gange for min misforståelse....................det var bestemt ikke ond vilje. Havde vist bare læst dit indlæg forkert.................sorry. Håber at du kan bærer over med det....................men har nok mit hoved lidt et andet sted for tiden. Skal nok lade være med at blande mig i mere.....

Ha' en god weekend.

Anmeld

31. oktober 2009

qp

Anna-jonas skriver:

Undskylder mange gange for min misforståelse....................det var bestemt ikke ond vilje. Havde vist bare læst dit indlæg forkert.................sorry. Håber at du kan bærer over med det....................men har nok mit hoved lidt et andet sted for tiden. Skal nok lade være med at blande mig i mere.....

Ha' en god weekend.

Du er skam sååååh velkommen til, at blande dig ... skulle bare være sikker på, at vi forstod hinanden

Anmeld

1. november 2009

Hjaltesmor

qp skriver:

Min lærer sagde meget kort i dag noget om, at man havde fundet frem til, at ADHD opstår hos børn der ikke har fået den voksne kontakt de skal have i løbet af de første leveår.

ADHD er altså ikke noget man fødes med men som udvikles i løbet af de første leveår.

Hun hævdede, at hvis barnets hjernestammer og nerveceller ikke bliver stimuleret og udviklet via den voksne kontakt i form af omsorg og anerkendelse så skete der en kognitiv forvrængning i hjernen der kunne udvikle ADHD.

Som sagt var det meget kort og jeg har derfor slet ikke fået spurgt ind til det - men er dette forskningsresultater i ander kender noget til????

Ja, min svigermor arbejder med ADHD børn ud fra næsten samme tese.

I den institution, hun arbejder i, mener man, at børn kan cære prædisponeret via en hjernefejl, men at det udløser sig via miljøet - at forældrene ikke er opmærksomme på spædbørn - og større børns - kommunikation til deres forældre, hvilket udvikler ADHD.

Det er altså ikke forældrenes skyld. Det er, fordi man ikke opdager, at de har den hjernefejl og dermed behandler dem som alle andre børn (hvilket vel er naturligt), når de i virkeligheden har brug for at blive behandlet anderledes for at undgå, at de udviklet ADHD.

De arbejder altså med en tese om, at det er en blanding af noget medfødt og miljø.

Men hun siger, at det ikke er noget, der er enighed om i videnskaben. Nogle mener, det er 100 % medfødt, nogle (som din udnerviser) at det er 100 % miljø og andre (som min svigermor) at det er en kombination.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.