Kan ikke slippe det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2022

ettol3

Anonym skriver:

Jeg skal under ingen omstændigheder have flere børn. Jeg kan bare ikke slippe tankerne om det. 

Har du overvejet at tale med en psykolog om det? Der er ingen skam i at få lidt professionel hjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Har du overvejet at blive steriliseret? Når du ikke skal have flere børn, så slipper du for at tænke “hvis nu...” hver måned eller der sker en upser, som ikke virker til at ville gavne hverken dig eller dine nuværende børn. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Har du overvejet at blive steriliseret? Når du ikke skal have flere børn, så slipper du for at tænke “hvis nu...” hver måned eller der sker en upser, som ikke virker til at ville gavne hverken dig eller dine nuværende børn. 

Jeg kan ikke blive gravid, så det er ikke problemet. Og nej jeg tror ikke det ville hjælpe. Det er psykisk.. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym

Hej.

Jeg forstår dig så godt. Jeg har godt nok ikke fået aborter - jeg har to dejlige drenge på 3 og 5, så umiddelbart har jeg jo slet ikke noget at klage over.

Men ved begge fødslet var det kejsersnit, kolik og fødselsdepressioner. Og derfor skal jeg ikke have flere, for det har været for hårdt!

Men hvor er jeg ked af det over det. Jeg troede altid, jeg skulle have 3-4 børn - men jeg vil næppe kunne holde. Det er en kæmpe sorg. Jeg kan græde over den baby, jeg aldrig får. Jeg er lige så skruk som før, jeg overhovedet fik børn.

Det er så hårdt. Og jeg har da hobbyer og nyder den tid, jeg nu har, fordi børnene er større... men alligevel "sørger" jeg over den baby, jeg aldrig får.

Jeg ville så gerne gøre det en sidste gang, hvor alt var rigtigt, men det kan man jo aldrig vide.

Anmeld Citér

4. marts 2022

grinny

ettol3 skriver:

Accepter at du ikke skal have flere og vær taknemmelig over dem du har. Og så overvej at få dig en hobby så du har noget andet at gå op i

Hvis det bare var så nemt havde TS nok ikke oprettet en tråd om emnet

Anmeld Citér

4. marts 2022

ettol3

Hvis det bare var så nemt havde TS nok ikke oprettet en tråd om emnet

Jeg har ikke sagt at det var nemt men den eneste måde at komme videre på er gennem accept. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym trådstarter

ettol3 skriver:

Jeg har ikke sagt at det var nemt men den eneste måde at komme videre på er gennem accept. 

Har du da stået i samme situation? 

Jeg er helt afklaret med jeg ikke skal have flere børn. Jeg hverken vil eller kan. Så jeg søger råd til hvorfor de her tanker kommer op. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Jeg skal under ingen omstændigheder have flere børn. Jeg kan bare ikke slippe tankerne om det. 

Undskyld. Så har jeg misforstået. 
det må være hårdt at skal erkende at man ikke skal ha flere børn og dermed ikke kommer til at opleve den drøm du har. 
men som en anden skrev, så er det et sorg du skal igennem, og der er ikke en nem vej dertil hvor du til kommer til sidst dertil hvor du acceptere at det er sådan det er. Jeg ønsker dig alt godt frem over. Og håber du kommer igennem det sorg hurtigst muligt.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym

Det er super hårdt at have det sådan og ja man er nød til at bruge tid på sorgprocessen og sætte lidt tid af en gang imellem til at være ked af det, sådan at man ikke bare skupper det væk. For min veninde hjalp det desuden at købe en hundehvalp, så får man lidt tankerne over på noget andet

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej.

Jeg forstår dig så godt. Jeg har godt nok ikke fået aborter - jeg har to dejlige drenge på 3 og 5, så umiddelbart har jeg jo slet ikke noget at klage over.

Men ved begge fødslet var det kejsersnit, kolik og fødselsdepressioner. Og derfor skal jeg ikke have flere, for det har været for hårdt!

Men hvor er jeg ked af det over det. Jeg troede altid, jeg skulle have 3-4 børn - men jeg vil næppe kunne holde. Det er en kæmpe sorg. Jeg kan græde over den baby, jeg aldrig får. Jeg er lige så skruk som før, jeg overhovedet fik børn.

Det er så hårdt. Og jeg har da hobbyer og nyder den tid, jeg nu har, fordi børnene er større... men alligevel "sørger" jeg over den baby, jeg aldrig får.

Jeg ville så gerne gøre det en sidste gang, hvor alt var rigtigt, men det kan man jo aldrig vide.

De var spontane aborter var hårde. Miste et barn var grusomt

Jeg sidder bare fast i håbet om noget jeg ikke ønsker jeg forstår det ikke engang selv. 

Er ked af at høre din historie, det må være hårdt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.