At gå ud med børnenes lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
EKAB skriver:

Det har ikke været min hensigt at skræmme TS. 
men jeg er jo tydeligt ikke alene om at have den holdning, at det er forkert, og dét skal TS jo være forberedt på, at hun også vil møde i den virkelige verden, hvis hun indleder et forhold til sit barns lærer.

Det er da det fuldstændigt samme, at du mener, jeg skal være ligeglad, bare det ikke påvirker mig og mine. Der var dine ord, ikke mine. Jeg spørger om det så også gælder spritbilister, bare det ikke rammer mig og mine.

Det er da det fuldstændigt samme, at jeg åbenbart ikke må have en holdning, bare fordi det ikke vedrører mig. 

At de indleder et forhold kan jo sagtens påvirke mit barn, hvis der opstår en eller anden konflikt eller situation omkring det forhold, som påvirker barnet/læreren/klassen.
Må jeg så have en holdning, hvis det sker?

Intet af det du har skrevet har ændret min holdning omkring, at jeg finder det ekstremt uprofessionelt at opsøge single mødre fra skolen på sociale medier, like deres billeder osv. 

Der mener jeg, at man må have en professionel distance.

Det kan du da også have, hvis det er fasteren til et barn der er klasselærer. Så tager man sine voksen bukser på og snakker med læreren/pædagogen. Men du har åbenbart kun noget imod det, fordi det er et forhold der starter mens børnene går der... 

Det er fint at folk synes det er forkert, men ikke ulovligt, som det er at køre spritkørsel eller bryde ind i et hus.. 

Så man må ikke være private venner eller noget med pædagoge/ og lærere eller andre der passer ens børn/unge/voksne... `?

Og hvad gør det ved dig at en mor finder kærligheden, som bare lige nu er pædagog som passer hendes børn og en masse andre, og åbenbart ikke vil kunne være professionel.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

"Din mor er en luder" "Hun knepper med X, så du kan få bedre karakterer" osv osv.

Børn kan altid finde noget at mobbe hinanden med, men man behøver jo ikke ligefrem servere det for dem og den konstellation er nem at mobbe med.

Og så er jeg helt enig i at jeg som forældre også ville miste al respekt for en skolepædagog/lære der pludselig dater og får forhold til en forældre, det er seriøst virkeligt uprofessionelt

Fordi børn i SFO-alderen tænker meget over karakterer? 
Jeg synes, det er en total overvurdering af, hvor stor en rolle den pågældende pædagog har i børnenes (skole)liv - og af 6-9-åriges tankegang. 

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Kir skriver:

Mht at børnene kan blive mobbede, så er det da en risiko. Kan huske der var en på min skole hvis mor var lærer, han blev da mobbet. Men, som en anden skriver, så kan man ikke undlade at gøre ting fordi der så kan ske mobning. Børn behøver ikke en grund til at mobbe, og de kan bruge hvad som helst. Dit navn, hvad dine forældre laver, din hårfarve osv. Så det er den dårligste begrundelse for ikke at date ham

Helt enig. 

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Fortvivlet skriver:

"Din mor er en luder" "Hun knepper med X, så du kan få bedre karakterer" osv osv.

Børn kan altid finde noget at mobbe hinanden med, men man behøver jo ikke ligefrem servere det for dem og den konstellation er nem at mobbe med.

Og så er jeg helt enig i at jeg som forældre også ville miste al respekt for en skolepædagog/lære der pludselig dater og får forhold til en forældre, det er seriøst virkeligt uprofessionelt

Tænker ikke børn i 4 klasse og ned efter tænker på karakter.. 

Men hvorfor tænker på det negative med DET SAMME!!! 

Anmeld Citér

21. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BAE skriver:

Hvorfor skulle børnene flyttes? Og ligger skoler 100 km fra hinanden, siden man mister alt ved at flytte skole? 

Hvis min moster var min lærer, var der da også en dobbelt rolle.. 

Jeg kan ikke se det store problem, nej det er ikke sikkert at børn synes det er fedt, men det kan også være de synes at det er FEDESTE!!! 

Det er fint at have en holdning, men at skræmme TS og få det til at lyde som den største forbrydelse og at få det til at lyde som om hun ikke tænker på børnene. Vi snakker lige pt om at drikke kaffe, og hvis det udvikler sig til mere, så snakker hun nok med sine børn omkring det.. Hun hopper jo nok ind i et forhold, og siger: Så børn, så skal "Lars" bo her og sådan er det bare.. 

Du skriver selv at du kan have børnene til at gå i børnehaven/skole andre steder. Skole/institution er en kæmpe del af et barns liv og nej de mister ikke alt, men det vil de muligvis føle og hvorfor? - Fordi mor/far havde et behov der kom foran børnenes.

Men det var en rolle du ville være vant til, hun ville ikke pludselig gå fra at være din lærer til at være din moster.

Jeg synes faktisk det er en ret stor "forbrydelse", det er selvfølgelig ikke juridisk ulovligt, men det er det er et forhold der burde være professionelt, der pludselig bliver privat 

Anmeld Citér

21. august 2021

Fortvivlet

Mor og meget mere skriver:

Fordi børn i SFO-alderen tænker meget over karakterer? 
Jeg synes, det er en total overvurdering af, hvor stor en rolle den pågældende pædagog har i børnenes (skole)liv - og af 6-9-åriges tankegang. 

Nu var det bare et generelt eksempel på mobning.

Jeg har ikke selv været mobber, så så god er jeg ikke til at finde på noget, men det er der andre børn der er. Børn i skolealderen kan faktisk være ret så modbydelige. (Vi høre meget over hegnet når jeg er på job(vuggestue) over fra skole/SFO)

Jeg vil nu mene at en pædagog (både en man har i SFO og i skolen) har en ret så stor og væsentlig rolle for et barn 

Anmeld Citér

21. august 2021

Fortvivlet

BAE skriver:

Tænker ikke børn i 4 klasse og ned efter tænker på karakter.. 

Men hvorfor tænker på det negative med DET SAMME!!! 

Fordi det er nogle overvejelser man bør have når man tænker på at date en pædagog/lærer

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Fortvivlet skriver:

Du skriver selv at du kan have børnene til at gå i børnehaven/skole andre steder. Skole/institution er en kæmpe del af et barns liv og nej de mister ikke alt, men det vil de muligvis føle og hvorfor? - Fordi mor/far havde et behov der kom foran børnenes.

Men det var en rolle du ville være vant til, hun ville ikke pludselig gå fra at være din lærer til at være din moster.

Jeg synes faktisk det er en ret stor "forbrydelse", det er selvfølgelig ikke juridisk ulovligt, men det er det er et forhold der burde være professionelt, der pludselig bliver privat 

Ja, du kan have dine børn hvor DU selv arbejder.  Ikke at børnene skal flyttes

Ja, og et barn kan få sin faster som klasselærer, skal der så også rykkes rundt, fordi at der kan komme konflikter og fasteren jo vil holde med nevø/niece? 

Jo, hun ville da gå fra at være lærer til at være moster.. lærer i skolen og mosteren hjemme.. ja ikke hver dag, men det vil de jo nok heller ikke i starten af et forhold, og så snakker hun jo nok med sine børn(og de går jo ud af SFO på et tidspunkt, og rykker op... han har dem jo nok ikke til de går ud af skolen)

Elsker at du straks går til at mor bare vil pisse på sine børn og blive i et forhold hvis det påvirker dem.. 

Er der så kun romantiske forhold eller må man overhovedet ikke være private venner med pædagoger/lærere...

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Fortvivlet skriver:

Fordi det er nogle overvejelser man bør have når man tænker på at date en pædagog/lærer

Det er jo også det hun gør.. Men at sige; Det går helt galt, du tænker ikke på dine børn, de vil blive mobbet m.m... Det synes jeg virkelig er voldsomt.. 

Hun flytter jo ikke sammen med ham i morgen, hun tænker på en kop kaffe, lidt snak og se hvad der sker. og så kan de jo se på tingene, manden er JO selv obs på det.. De er jo ikke dumme.. 

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Fortvivlet skriver:

Nu var det bare et generelt eksempel på mobning.

Jeg har ikke selv været mobber, så så god er jeg ikke til at finde på noget, men det er der andre børn der er. Børn i skolealderen kan faktisk være ret så modbydelige. (Vi høre meget over hegnet når jeg er på job(vuggestue) over fra skole/SFO)

Jeg vil nu mene at en pædagog (både en man har i SFO og i skolen) har en ret så stor og væsentlig rolle for et barn 

Og det kan han ikke fordi han dater en enlig mor?? 

Børn lærer rigtig meget fra hinanden, fra spil og sådan noget.. 

Men det betyder jo ikke at de her børn vil blive mobbet fordi deres mor dater en pædagog.. som sagt det kan også være det FEDESTE!! Hvis han nu er den sejeste pædagog, kan de andre måske sige: Ej snyd, så kan I lege hele tiden.. 

Ja, det er fint at sige, der kan være folk der tænker sit.. Men så kan man tage en snak om det. Hvad der gør at de ser så skævt på det.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.