At gå ud med børnenes lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ville ikke bryde mig om at blande mit privatliv ind i mine børns relationer til de fagpersoner, der arbejder med dem. Det er deres frirum, og det rejser i mine øjne potentielt en lang række etisk, faglige og personlige dilemmaer, som jeg ikke synes ville være bøvlet værd, og som jeg ikke ville risikere at mine børn skulle trækkes med. Jeg ville heller ikke blive veninder med en lærer/pædagog, og jeg ville ikke ønske at lade familie/venner være pædagoger eller lærere for mine børn. Jeg ville vægte højt at holde de ting fuldt adskilt, derfor ville jeg skynde mig høfligt at afbryde kontakten til din flirt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2021

Kir

StortOgSmåt skriver:

Jeg ville ikke bryde mig om at blande mit privatliv ind i mine børns relationer til de fagpersoner, der arbejder med dem. Det er deres frirum, og det rejser i mine øjne potentielt en lang række etisk, faglige og personlige dilemmaer, som jeg ikke synes ville være bøvlet værd, og som jeg ikke ville risikere at mine børn skulle trækkes med. Jeg ville heller ikke blive veninder med en lærer/pædagog, og jeg ville ikke ønske at lade familie/venner være pædagoger eller lærere for mine børn. Jeg ville vægte højt at holde de ting fuldt adskilt, derfor ville jeg skynde mig høfligt at afbryde kontakten til din flirt.

Det er jeg faktsik enig i.

Jeg synes så, at hvis nu han stopper med at have det fag med dem, og bare er lærer på skolen, så er der ikke noget i vejen for at begynde at ses. 

Anmeld Citér

22. august 2021

Kir

Fortvivlet skriver:

"Din mor er en luder" "Hun knepper med X, så du kan få bedre karakterer" osv osv.

Børn kan altid finde noget at mobbe hinanden med, men man behøver jo ikke ligefrem servere det for dem og den konstellation er nem at mobbe med.

Og så er jeg helt enig i at jeg som forældre også ville miste al respekt for en skolepædagog/lære der pludselig dater og får forhold til en forældre, det er seriøst virkeligt uprofessionelt

Som en der selv blev mobbet, så kan jeg fortælle at det ikke virker at prøve at minimere ting der er at mobbe med. Jeg endte med at gå fra en udadvendt og glad pige, til at gå i et med tapetet og prøve at holde mig under radaren. Det virkede ikke. Så jeg vil ikke råde til at undlade at gøre ting der kan gøre en glad, for at undgå mobning. Hvis der foregår mobning så må der gøres en indsats fra skolen og forældrenes side. Det kan aldrig være dem der bliver mobbets ansvar at de bliver mobbet.

Anmeld Citér

22. august 2021

Anonym

Efter at have læst tråden så synes jeg der er en mulighed som slet ikke er berørt. Kunne man ikke uden at involvere andre i der se om der kunne være noget i det. Også uden at børnene involveres i det. Hvis det er den store kærlighed kunne manden jo stille og roligt finde job på en anden skole inden forholdet bliver kendt i hele offentligheden 

Anmeld Citér

22. august 2021

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Måske hører den egentlig ikke under her, men kunne ikke placere den andre steder. 

Jeg bliver nød til at høre jeres mening.

Mine børns far og jeg er ikke sammen.

På børnenes skole er der en lære/pædagog, han har altid fanget min opmærksomhed. Der er noget over ham jeg bliver enorm tiltrukket af. Jeg har dog aldrig snakket med ham, andet end “hej og farvel”.

Men nu pludselig ud i det blå, fra den ene dag til den anden, begyndte han at like mine billeder på sociale medier. Pludselig begyndte vi at skrive meget uskyldigt frem og tilbage, om alt og ingen ting.

Han synes åbenbart også jeg er lidt sød.

Og så skrev han at han da gerne vil ses med mig en dag.

Men nu har han børnene (mine børn) i en af lektionerne i skoletiden i løbet af ugen.

Jeg er lidt itvivl om jeg allerede nu skal droppe det pga han har dem i løbet af ugen i lektioner, men han har dem jo også i sfo som sfo pædagog, som alle de andre børn også.

Min eks vil blive tosset hvis han fandt ud af det, men han ville rent faktisk bare blive tosset lige meget hvem jeg endte med at ses med.

Jeg nævnte det for ham. Og spurgte om hans mening. Han sagde at så længe det blev privat mellem os og skole osv holdes adskilt fra hinanden, kunne han ikke se problem i vi snakkede. Men han kunne også forstå mig.  

Hvad ville i gøre?

Forstætte og se hvad der sker, det er jo helt nyt roligt og uskyldigt. Ses en dag? Droppe det nu?

Eller hvad ville i?

Det kan sagtens lade sig gøre. Min mor blev kærester med min pædagog dengang jeg gik i fritidshjem. Det påvirkede overhovedet ikke min relation til ham når jeg var der.

Det var to typer af relation og det kunne både ham og jeg navigere i. Der var ingen mobning eller anden negativ tilgang. 
Desuden så er SFO jo kun 3 + 4 klasse og det er jo ikke sikkert han kommer til at være lærer i mellemskolen for dit barn. 
Go for it

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.