At gå ud med børnenes lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2021

Frizzy

Fordi det kan blive en kompliceret konstellation, føre til mobning børnene i mellem, børn der kan have svært ved at adskille hvornår pædagog er på arbejde og har fri (forskellige kasketter). 
Og så er det jo mange gange set, at når et par går fra hinanden, så kan de blive dødeligt uvenner, og så har vi et par børn som kommer i klemme.

For ikke at tale om, at forældre til andre børn i SFO’en, nok ikke vil synes det er det fedeste i verden, at pædagogen og moren ses privat. 
Jeg ville synes det var mega mærkeligt, at pædagogen ikke havde holdt en professionel distance, og jeg ville klart have mindre tillid til sådan en person.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man vil opsøge den slags, og jeg kan overhovedet ikke forstå, at pædagogen ligefrem finder single mødre på de sociale medier og liker deres billeder.
Det er mega uprofessionelt, og jeg synes det siger rigtig meget om ham.

Meget rummeligt

At du får ondt i røven af en forældre der kaffedater en anden forældre siger noget om dig. 

Det er meget sjovt,  at vi er i en tid hvor vi skal være i så rummelige og inkluderende i forhold til folk der er trans, drenge der er i kjole, homoseksuelles osv - pride over alt. Og samtidig står det i skærende kontrast til at alle søger accept for beslutninger hos andre og rigtig mange dømmer. Er du mod vacciner ... åh gud hvor er du er forfærdeligt menneske. Gør du sådan med dine børn- ej det gør man da ikke. Jeg ville gøre... osv osv. Alle går rundt med et mini politiskilt. Det begrænser kun folks mulighed for at søge lykke og bestemme selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Meget rummeligt

At du får ondt i røven af en forældre der kaffedater en anden forældre siger noget om dig. 

Det kan jeg heldigvis godt leve med, at du synes

Det er i øvrigt ikke en anden forældre. Men en lærer/pædagog.

Anmeld Citér

21. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville godt "turde". Han er selv opmærksom på at privat og professionel naturligvis skal kunne skilles ad. Så han er jo ikke idiot  

Det er heller ikke sikkert det overhovedet bliver noget som børnene bliver involveret i. Måske dater i noget tid og så finder i ud af at det ikke skulle være alligevel. Who knows.

På mine børns skole er der en lærer hvis egne børn også går på skolen.  Ingen problem. Ingen forskelsbehandling. Og der er også forældre der er privat venner med nogen af lærerne og pædagogerne, så de kender nogen af børnene på en anden måde end kun professionelt. Det ser jeg intet problem i. Så længe de er professionelle på arbejde og det oplever jeg overhovedet ikke er et problem.

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Droppe det , også af hensyn til dine børn. Tænker virkelig ikke det ville være fedt at ens mor gik ud med ens skolepædagog

Og igen , ligesom en anden tråd. Dybt uprofessionelt af ham

Du kan have dine egne børn i vs/børnehave, i skole.. Andre steder?

Hvorfor tænker du ikke der er fedt?

Er det fordi du tænker de vil behandle børnene anderledes?

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
EKAB skriver:

Fordi det kan blive en kompliceret konstellation, føre til mobning børnene i mellem, børn der kan have svært ved at adskille hvornår pædagog er på arbejde og har fri (forskellige kasketter). 
Og så er det jo mange gange set, at når et par går fra hinanden, så kan de blive dødeligt uvenner, og så har vi et par børn som kommer i klemme.

For ikke at tale om, at forældre til andre børn i SFO’en, nok ikke vil synes det er det fedeste i verden, at pædagogen og moren ses privat. 
Jeg ville synes det var mega mærkeligt, at pædagogen ikke havde holdt en professionel distance, og jeg ville klart have mindre tillid til sådan en person.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man vil opsøge den slags, og jeg kan overhovedet ikke forstå, at pædagogen ligefrem finder single mødre på de sociale medier og liker deres billeder.
Det er mega uprofessionelt, og jeg synes det siger rigtig meget om ham.

Mobning? Omkring hvad?

Bliver børn der har forældre arbejder hvor de børn så også mobbet?

Igen børn kan have deres forældre der arbejder det samme sted, eller deres moster, onkel eller andet de kender. De lære ret hurtigt at der er noget der hedder skole og hjemme. 

En inspektør kan have sine børn på sin egen skole. 

Hvorfor tænker negativt? 

Og de går jo kun i SFO til 3-4 klasse. 

Jeg ville ikke synes det var mærkeligt, hvorfor skulle jeg det? Voksne mennesker der dater.. Nej lad dog vær med det..

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
1518 skriver:

Jeg kommer fra et lille samfund, hvor mange af pædagogerne i børnehaven og lærerne på skolen havde relation til børnene på den ene eller den anden måde. F.eks. gik jeg i børnehave med en dreng, hvis mor var en af pædagogerne (gav ingen problemer - han kaldte hende bare mor, mens vi andre kaldte hende Marie). Min mor passede sin klasselærers børn. Min mor (og senere jeg) er blevet undervist af sin moster. Mange af lærerne på min folkeskole underviste deres egne børn, og det gav aldrig anledning til de store problemer.

Giv det et skud, tag det stille og roligt, og hvis det viser sig at være værd at fortsætte, så kan I begynde at overveje snakke om, om der er forbehold, der skal tages, inden i går videre.

Præcis. Det kan også ske hvor jeg bor, og hvis det ikke er familie, så er det venner til familien eller til andre i familien.

Sådan er det at bo et sted hvor mange kender hinanden.

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
EKAB skriver:

Det kan jeg heldigvis godt leve med, at du synes

Det er i øvrigt ikke en anden forældre. Men en lærer/pædagog.

Og?

Forældre kan undervise deres EGNE børn, være inspektøren, være pædagogen.. 

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
BAE skriver:

Mobning? Omkring hvad?

Bliver børn der har forældre arbejder hvor de børn så også mobbet?

Igen børn kan have deres forældre der arbejder det samme sted, eller deres moster, onkel eller andet de kender. De lære ret hurtigt at der er noget der hedder skole og hjemme. 

En inspektør kan have sine børn på sin egen skole. 

Hvorfor tænker negativt? 

Og de går jo kun i SFO til 3-4 klasse. 

Jeg ville ikke synes det var mærkeligt, hvorfor skulle jeg det? Voksne mennesker der dater.. Nej lad dog vær med det..

Jeg forstår desværre ikke dit spørgsmål. Om børn der har forældre som arbejder, bliver mobbet?

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
EKAB skriver:

Jeg forstår desværre ikke dit spørgsmål. Om børn der har forældre som arbejder, bliver mobbet?

Ja du siger at børnene hvis mor dater deres pædagog kan blive mobbet?? Med hvad?

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
BAE skriver:

Ja du siger at børnene hvis mor dater deres pædagog kan blive mobbet?? Med hvad?

Børn kan nærmest mobbe hinanden over hvad som helst. 
jeg synes ikke der er nogen grund til at sætte dem i en situation, hvor de kan blive mobbet med morens kærlighedsrelation til en lærer.

Nu har du citeret mig et hav af gange, og jeg gider ikke besvare dem enkeltvis

Jeg synes ikke det er OK af pædagogen/læreren, at opsøge en af sine elevers mor på de sociale medier, og jeg synes ikke det er OK, at date sit barns lærer/pædagog.

I min verden er der gigantisk forskel på, at blive undervist af sin moster, have sin farmor som pædagog, og på at ens mor dater barnets lærer. 

Det handler ikke om rummelighed for mig, overhovedet. Folk må gå i kjoler uanset køn, kalde deres børn Birger-Altan eller være non-binær. Jeg er bedøvende ligeglad. 
men nu spørger TS jo hvad vi synes om lige præcis det her, og jeg synes ikke det er ok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.