At gå ud med børnenes lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
EKAB skriver:

Børn kan nærmest mobbe hinanden over hvad som helst. 
jeg synes ikke der er nogen grund til at sætte dem i en situation, hvor de kan blive mobbet med morens kærlighedsrelation til en lærer.

Nu har du citeret mig et hav af gange, og jeg gider ikke besvare dem enkeltvis

Jeg synes ikke det er OK af pædagogen/læreren, at opsøge en af sine elevers mor på de sociale medier, og jeg synes ikke det er OK, at date sit barns lærer/pædagog.

I min verden er der gigantisk forskel på, at blive undervist af sin moster, have sin farmor som pædagog, og på at ens mor dater barnets lærer. 

Det handler ikke om rummelighed for mig, overhovedet. Folk må gå i kjoler uanset køn, kalde deres børn Birger-Altan eller være non-binær. Jeg er bedøvende ligeglad. 
men nu spørger TS jo hvad vi synes om lige præcis det her, og jeg synes ikke det er ok.

Men jeg kan ikke se hvad de skal mobbe omkring. Man kan også lære børn at kærlighed er kærlighed.

Så spørg jeg dig: hvorfor synes det er så forkert? De kan jo også synes det er det Fedeste at de skal være sammen med  "Lars" hele tiden og ikke bare I SFO. 

Fair nok at du synes at det er No go, men at starte på at de vil blive mobbet, alt det negative.

Og hvorfor er det så skrækkeligt at date barnets lærer/pædagog, men det er fint at din søster har din søn i skolen?  Der skal det jo også lære at skelne mellem skole og fritid. Mosteren skal være neutral. Hvad hvis I bliver uvenner? Skal barnet så flyttes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
BAE skriver:

Men jeg kan ikke se hvad de skal mobbe omkring. Man kan også lære børn at kærlighed er kærlighed.

Så spørg jeg dig: hvorfor synes det er så forkert? De kan jo også synes det er det Fedeste at de skal være sammen med  "Lars" hele tiden og ikke bare I SFO. 

Fair nok at du synes at det er No go, men at starte på at de vil blive mobbet, alt det negative.

Og hvorfor er det så skrækkeligt at date barnets lærer/pædagog, men det er fint at din søster har din søn i skolen?  Der skal det jo også lære at skelne mellem skole og fritid. Mosteren skal være neutral. Hvad hvis I bliver uvenner? Skal barnet så flyttes?

Jeg synes altså jeg har skåret det ud i pap en del gange nu

Der er for mig forskel på, at have et familieforhold til en lærer, pædagog, læge, whatever, og så på en kærlighedsrelation. 

Det virker som om, at du ikke rigtigt vil forstå, at jeg synes det er uprofessionelt af læreren, og det er noget, som jeg som forældre vil kigge skævt til.

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
EKAB skriver:

Der er for mig forskel på, at have et familieforhold til en lærer, pædagog, læge, whatever, og så på en kærlighedsrelation. 

Det virker som om, at du ikke rigtigt vil forstå, at jeg synes det er uprofessionelt af læreren, og det er noget, som jeg som forældre vil kigge skævt til.

Men hvorfor er kærlighed slemt, men familierealtioner ikke slemt? 

Må man så heller ikke ses privat som venner? Eller er det kun kærlighedsbrud der kan gøre det surt for børnene?

Sku trist at folk vil se skævt til at nogen har fundet kærligheden..  

Jeg forstår der bare. Men jeg er også fra et sted, hvor man næsten ikke kan rende ind i nogen man kender, og at ses med en pædagog eller lærer privat, ikke ville være mærkeligt, og kærlighed mellem voksne mennesker ikke er noget slemt, hverken om de er pædagog/forældre eller andet. 

Vi er ikke så dømmende.. �� 

Anmeld Citér

21. august 2021

Frizzy

EKAB skriver:

Men kan du ikke være fuldstændig ligeglad..?

Det er da ikke noget der påvirker dig... eller dine

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Frizzy skriver:

Men kan du ikke være fuldstændig ligeglad..?

Det er da ikke noget der påvirker dig... eller dine

Så jeg skal også være ligeglad med spritbilister og indbrudstyve, så længe det ikke påvirker mig eller mine?

Det må simpelthen være vidunderligt at være så rummende et menneske. Jeg kan godt se, at vi andre dødelige har lang vej igen.

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
EKAB skriver:

Så jeg skal også være ligeglad med spritbilister og indbrudstyve, så længe det ikke påvirker mig eller mine?

Det må simpelthen være vidunderligt at være så rummende et menneske. Jeg kan godt se, at vi andre dødelige har lang vej igen.

Seriøst? sidder du og samlignr noget ulovligt, farligt og nogle gange med død, med en lærer/pædagog der dater en forælder? 

Anmeld Citér

21. august 2021

Frizzy

EKAB skriver:

..??? Øh hvad

Spritbilister slår ihjel og indbrudstyve gør noget som er ulovligt? Du kan selv blive dræbt eller bestjålet..?  Det er næppe dødeligt eller ulovligt at drikke kaffe eller have sex. Jeg kan bare ikke se på hvilken måde det kan påvirke dig at andre udforsker en mulighed i det private. Hvorfor har du behov for at bestemme det eller lader dig påvirke at det..?

Det er egentligt ikke fordi jeg pudser min glorie - jeg forstår det bare ikke. På hvilken måde påvirker det dig negativt. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut
Anonym skriver:

Måske hører den egentlig ikke under her, men kunne ikke placere den andre steder. 

Jeg bliver nød til at høre jeres mening.

Mine børns far og jeg er ikke sammen.

På børnenes skole er der en lære/pædagog, han har altid fanget min opmærksomhed. Der er noget over ham jeg bliver enorm tiltrukket af. Jeg har dog aldrig snakket med ham, andet end “hej og farvel”.

Men nu pludselig ud i det blå, fra den ene dag til den anden, begyndte han at like mine billeder på sociale medier. Pludselig begyndte vi at skrive meget uskyldigt frem og tilbage, om alt og ingen ting.

Han synes åbenbart også jeg er lidt sød.

Og så skrev han at han da gerne vil ses med mig en dag.

Men nu har han børnene (mine børn) i en af lektionerne i skoletiden i løbet af ugen.

Jeg er lidt itvivl om jeg allerede nu skal droppe det pga han har dem i løbet af ugen i lektioner, men han har dem jo også i sfo som sfo pædagog, som alle de andre børn også.

Min eks vil blive tosset hvis han fandt ud af det, men han ville rent faktisk bare blive tosset lige meget hvem jeg endte med at ses med.

Jeg nævnte det for ham. Og spurgte om hans mening. Han sagde at så længe det blev privat mellem os og skole osv holdes adskilt fra hinanden, kunne han ikke se problem i vi snakkede. Men han kunne også forstå mig.  

Hvad ville i gøre?

Forstætte og se hvad der sker, det er jo helt nyt roligt og uskyldigt. Ses en dag? Droppe det nu?

Eller hvad ville i?

Jeg synes helt roligt, I kan se hvad der sker, lade være med at have for travlt, og så, hvis det udvikler sig mellem jer, ret tidligt tage stilling til, hvordan I vil håndtere det i forhold til børnene. Også i tilfælde af, at det skulle gå i stykker.

Jeg er selv lærer på den skole, hvor mit barn (senere børn) går. Det er altså noget, man finder ud af, sådan noget med at relationer pludselig er på flere forskellige måder. 
Jeg tror jeg ville tøve, hvis det var mit barns klasselærer jeg skulle date, eller kontaktpædagogen. Men ikke når det bare er en af de mange voksne, der er ind over børnene i løbet af en uge.

Selvfølgelig kan han godt være en kæmpeidiot, der viser sig at lade et forlist forhold til dig gå ud over dine børn i skolen. Men altså, de pædagoger og lærere jeg arbejder sammen med, ville altså godt kunne forholde sig professionelt. 

Og mobning - det tvivler jeg virkelig på. Og som med alt mobning ville det, hvis det skulle opstå, være et symptom på andre problematikker i børnefællesskabet, som der skal tages hånd om fra skole og forældres side - og således ikke noget, der forhindres ved at vi voksne undlader at date bestemte personer, gå i bestemt tøj eller ikke kalde vores børn potentielle ‘mobbeoffer-navne’…

Jeg synes det lyder sødt og hyggeligt, og jeg er sikker på, I nok skal finde ud af det, uden det går ud over børnene - hverken dine eller nogen andre.

Og så hold det lidt privat, til I finder ud af, hvad det handler om, og lad måske være med at råsnave i SFOen…

Sagt med andre ord: Så længe I opfører jer som voksne mennesker, behøver ingen andre blive forargede. Bliver de det alligevel, kan det være, du skulle foreslå dem at få noget mere interessant at gå op i…

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
BAE skriver:

Seriøst? sidder du og samlignr noget ulovligt, farligt og nogle gange med død, med en lærer/pædagog der dater en forælder? 

Nej. Det gør jeg ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.