Anonym skriver:
Måske hører den egentlig ikke under her, men kunne ikke placere den andre steder.
Jeg bliver nød til at høre jeres mening.
Mine børns far og jeg er ikke sammen.
På børnenes skole er der en lære/pædagog, han har altid fanget min opmærksomhed. Der er noget over ham jeg bliver enorm tiltrukket af. Jeg har dog aldrig snakket med ham, andet end “hej og farvel”.
Men nu pludselig ud i det blå, fra den ene dag til den anden, begyndte han at like mine billeder på sociale medier. Pludselig begyndte vi at skrive meget uskyldigt frem og tilbage, om alt og ingen ting.
Han synes åbenbart også jeg er lidt sød.
Og så skrev han at han da gerne vil ses med mig en dag.
Men nu har han børnene (mine børn) i en af lektionerne i skoletiden i løbet af ugen.
Jeg er lidt itvivl om jeg allerede nu skal droppe det pga han har dem i løbet af ugen i lektioner, men han har dem jo også i sfo som sfo pædagog, som alle de andre børn også.
Min eks vil blive tosset hvis han fandt ud af det, men han ville rent faktisk bare blive tosset lige meget hvem jeg endte med at ses med.
Jeg nævnte det for ham. Og spurgte om hans mening. Han sagde at så længe det blev privat mellem os og skole osv holdes adskilt fra hinanden, kunne han ikke se problem i vi snakkede. Men han kunne også forstå mig.
Hvad ville i gøre?
Forstætte og se hvad der sker, det er jo helt nyt roligt og uskyldigt. Ses en dag? Droppe det nu?
Eller hvad ville i?
Jeg synes helt roligt, I kan se hvad der sker, lade være med at have for travlt, og så, hvis det udvikler sig mellem jer, ret tidligt tage stilling til, hvordan I vil håndtere det i forhold til børnene. Også i tilfælde af, at det skulle gå i stykker.
Jeg er selv lærer på den skole, hvor mit barn (senere børn) går. Det er altså noget, man finder ud af, sådan noget med at relationer pludselig er på flere forskellige måder.
Jeg tror jeg ville tøve, hvis det var mit barns klasselærer jeg skulle date, eller kontaktpædagogen. Men ikke når det bare er en af de mange voksne, der er ind over børnene i løbet af en uge.
Selvfølgelig kan han godt være en kæmpeidiot, der viser sig at lade et forlist forhold til dig gå ud over dine børn i skolen. Men altså, de pædagoger og lærere jeg arbejder sammen med, ville altså godt kunne forholde sig professionelt.
Og mobning - det tvivler jeg virkelig på. Og som med alt mobning ville det, hvis det skulle opstå, være et symptom på andre problematikker i børnefællesskabet, som der skal tages hånd om fra skole og forældres side - og således ikke noget, der forhindres ved at vi voksne undlader at date bestemte personer, gå i bestemt tøj eller ikke kalde vores børn potentielle ‘mobbeoffer-navne’…
Jeg synes det lyder sødt og hyggeligt, og jeg er sikker på, I nok skal finde ud af det, uden det går ud over børnene - hverken dine eller nogen andre.
Og så hold det lidt privat, til I finder ud af, hvad det handler om, og lad måske være med at råsnave i SFOen…
Sagt med andre ord: Så længe I opfører jer som voksne mennesker, behøver ingen andre blive forargede. Bliver de det alligevel, kan det være, du skulle foreslå dem at få noget mere interessant at gå op i…