At gå ud med børnenes lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Frizzy skriver:

..??? Øh hvad

Spritbilister slår ihjel og indbrudstyve gør noget som er ulovligt? Du kan selv blive dræbt eller bestjålet..?  Det er næppe dødeligt eller ulovligt at drikke kaffe eller have sex. Jeg kan bare ikke se på hvilken måde det kan påvirke dig at andre udforsker en mulighed i det private. Hvorfor har du behov for at bestemme det eller lader dig påvirke at det..?

Det er egentligt ikke fordi jeg pudser min glorie - jeg forstår det bare ikke. På hvilken måde påvirker det dig negativt. 

Det er da samme princip. Det påvirker ikke mig og mine, så jeg skal åbenbart være ligeglad. Det var præcis det du skrev. 
det er jo ikke sådan tingene fungerer i verden, at man ikke må have en holdning til ting der ikke nødvendigvis vedrører en selv.
TS spørger jo selv, så hvad bliver du så forarget over?

Du har din mening, og jeg har min. Du forsøger ikke at forstå eller sige “Ok, det er din holdning”. Du bliver anklagende og passiv agressiv.

Så meget for at være rummelig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
EKAB skriver:

Nej. Det gør jeg ikke.

Hvorfor så bringe det op, når en siger at du da kan være ligeglad, da det ikke påvirker dig? 

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
EKAB skriver:

Det er da samme princip. Det påvirker ikke mig og mine, så jeg skal åbenbart være ligeglad. Det var præcis det du skrev. 
det er jo ikke sådan tingene fungerer i verden, at man ikke må have en holdning til ting der ikke nødvendigvis vedrører en selv.

Du har din mening, og jeg har min. Du forsøger ikke at forstå eller sige “Ok, det er din holdning”. Du bliver anklagende og passiv agressiv.

Du må da gerne have din holdning, men hvorfor komme op med de negative ting? skræmme TS... Få det til at lyde som den største forbrydelse at man drikker kaffe med en pædagog der lige passer ens børn. 

Hvorfor ikke bare skrive: nej, det synes jeg ikke..

Og det er da ikke samme princip.. hvordan skal to mennesker der dater nogensinde kunne påvirke dig? Hvor en spritbilist eller indbrudstyv præcis KAN påvirke dig lige pludselig, du kan miste alt eller en du har kære... og at to voksne mennesker dater, kan ikke skade dig, det kan de andre. 

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Frizzy skriver:

..??? Øh hvad

Spritbilister slår ihjel og indbrudstyve gør noget som er ulovligt? Du kan selv blive dræbt eller bestjålet..?  Det er næppe dødeligt eller ulovligt at drikke kaffe eller have sex. Jeg kan bare ikke se på hvilken måde det kan påvirke dig at andre udforsker en mulighed i det private. Hvorfor har du behov for at bestemme det eller lader dig påvirke at det..?

Det er egentligt ikke fordi jeg pudser min glorie - jeg forstår det bare ikke. På hvilken måde påvirker det dig negativt. 

Synes også at det er voldsomt at bringe på banen, i en snak om kemi mellem to voksne mennesker..

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
BAE skriver:

Du må da gerne have din holdning, men hvorfor komme op med de negative ting? skræmme TS... Få det til at lyde som den største forbrydelse at man drikker kaffe med en pædagog der lige passer ens børn. 

Hvorfor ikke bare skrive: nej, det synes jeg ikke..

Og det er da ikke samme princip.. hvordan skal to mennesker der dater nogensinde kunne påvirke dig? Hvor en spritbilist eller indbrudstyv præcis KAN påvirke dig lige pludselig, du kan miste alt eller en du har kære... og at to voksne mennesker dater, kan ikke skade dig, det kan de andre. 

Det har ikke været min hensigt at skræmme TS. 
men jeg er jo tydeligt ikke alene om at have den holdning, at det er forkert, og dét skal TS jo være forberedt på, at hun også vil møde i den virkelige verden, hvis hun indleder et forhold til sit barns lærer.

Det er da det fuldstændigt samme, at du mener, jeg skal være ligeglad, bare det ikke påvirker mig og mine. Der var dine ord, ikke mine. Jeg spørger om det så også gælder spritbilister, bare det ikke rammer mig og mine.

Det er da det fuldstændigt samme, at jeg åbenbart ikke må have en holdning, bare fordi det ikke vedrører mig. 

At de indleder et forhold kan jo sagtens påvirke mit barn, hvis der opstår en eller anden konflikt eller situation omkring det forhold, som påvirker barnet/læreren/klassen.
Må jeg så have en holdning, hvis det sker?

Intet af det du har skrevet har ændret min holdning omkring, at jeg finder det ekstremt uprofessionelt at opsøge single mødre fra skolen på sociale medier, like deres billeder osv. 

Der mener jeg, at man må have en professionel distance.

Anmeld Citér

21. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BAE skriver:

Du kan have dine egne børn i vs/børnehave, i skole.. Andre steder?

Hvorfor tænker du ikke der er fedt?

Er det fordi du tænker de vil behandle børnene anderledes?

Man kan ikke "bare" flytte sine børn er andet sted hen, så flytter du dem fra deres kammerater og det er da hammeren egoistisk at tænke på den måde

Ville du synes det var fedt, da du gik i folkeskole, hvis en af dine forældre pludselig var sammen med din skole pædagog/lære? - Det er i forvejen svært for de fleste børn når deres forældre får en ny kæreste, det gør det da på ingen måde nemmere at det er en de kender og person derved får en dobbeltrolle.

Nej det tænker jeg ikke, hvorfor skulle man det?

Anmeld Citér

21. august 2021

Kir

Mht at børnene kan blive mobbede, så er det da en risiko. Kan huske der var en på min skole hvis mor var lærer, han blev da mobbet. Men, som en anden skriver, så kan man ikke undlade at gøre ting fordi der så kan ske mobning. Børn behøver ikke en grund til at mobbe, og de kan bruge hvad som helst. Dit navn, hvad dine forældre laver, din hårfarve osv. Så det er den dårligste begrundelse for ikke at date ham

Anmeld Citér

21. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BAE skriver:

Ja du siger at børnene hvis mor dater deres pædagog kan blive mobbet?? Med hvad?

"Din mor er en luder" "Hun knepper med X, så du kan få bedre karakterer" osv osv.

Børn kan altid finde noget at mobbe hinanden med, men man behøver jo ikke ligefrem servere det for dem og den konstellation er nem at mobbe med.

Og så er jeg helt enig i at jeg som forældre også ville miste al respekt for en skolepædagog/lære der pludselig dater og får forhold til en forældre, det er seriøst virkeligt uprofessionelt

Anmeld Citér

21. august 2021

Frizzy

EKAB skriver:

Min holdning er at man skal have en frihed i det omfang, at man ikke skader eller negativt påvirker andre. Ville det påvirke dig? - hvorfor ville du tænke over det.
Jeg prøver faktisk på at tale ind, i at der kan være en tendens til at man dømmer andre og har en holdning til andre. Jeg prøver heller ikke at omvende veganere selv om jeg synes at det er tåbeligt. Rummelighed synes jeg dækker over ikke unødvendigt at moralisere over andre - når det ikke er ulovligt, skadeligt men faktisk blot to mennesker der er interesseret i hinanden. 

Anmeld Citér

21. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Fortvivlet skriver:

Man kan ikke "bare" flytte sine børn er andet sted hen, så flytter du dem fra deres kammerater og det er da hammeren egoistisk at tænke på den måde

Ville du synes det var fedt, da du gik i folkeskole, hvis en af dine forældre pludselig var sammen med din skole pædagog/lære? - Det er i forvejen svært for de fleste børn når deres forældre får en ny kæreste, det gør det da på ingen måde nemmere at det er en de kender og person derved får en dobbeltrolle.

Nej det tænker jeg ikke, hvorfor skulle man det?

Hvorfor skulle børnene flyttes? Og ligger skoler 100 km fra hinanden, siden man mister alt ved at flytte skole? 

Hvis min moster var min lærer, var der da også en dobbelt rolle.. 

Jeg kan ikke se det store problem, nej det er ikke sikkert at børn synes det er fedt, men det kan også være de synes at det er FEDESTE!!! 

Det er fint at have en holdning, men at skræmme TS og få det til at lyde som den største forbrydelse og at få det til at lyde som om hun ikke tænker på børnene. Vi snakker lige pt om at drikke kaffe, og hvis det udvikler sig til mere, så snakker hun nok med sine børn omkring det.. Hun hopper jo nok ind i et forhold, og siger: Så børn, så skal "Lars" bo her og sådan er det bare.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.