At gå ud med børnenes lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.120 visninger
54 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2021

Anonym trådstarter

Måske hører den egentlig ikke under her, men kunne ikke placere den andre steder. 

Jeg bliver nød til at høre jeres mening.

Mine børns far og jeg er ikke sammen.

På børnenes skole er der en lære/pædagog, han har altid fanget min opmærksomhed. Der er noget over ham jeg bliver enorm tiltrukket af. Jeg har dog aldrig snakket med ham, andet end “hej og farvel”.

Men nu pludselig ud i det blå, fra den ene dag til den anden, begyndte han at like mine billeder på sociale medier. Pludselig begyndte vi at skrive meget uskyldigt frem og tilbage, om alt og ingen ting.

Han synes åbenbart også jeg er lidt sød.

Og så skrev han at han da gerne vil ses med mig en dag.

Men nu har han børnene (mine børn) i en af lektionerne i skoletiden i løbet af ugen.

Jeg er lidt itvivl om jeg allerede nu skal droppe det pga han har dem i løbet af ugen i lektioner, men han har dem jo også i sfo som sfo pædagog, som alle de andre børn også.

Min eks vil blive tosset hvis han fandt ud af det, men han ville rent faktisk bare blive tosset lige meget hvem jeg endte med at ses med.

Jeg nævnte det for ham. Og spurgte om hans mening. Han sagde at så længe det blev privat mellem os og skole osv holdes adskilt fra hinanden, kunne han ikke se problem i vi snakkede. Men han kunne også forstå mig.  

Hvad ville i gøre?

Forstætte og se hvad der sker, det er jo helt nyt roligt og uskyldigt. Ses en dag? Droppe det nu?

Eller hvad ville i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Droppe det , også af hensyn til dine børn. Tænker virkelig ikke det ville være fedt at ens mor gik ud med ens skolepædagog

Og igen , ligesom en anden tråd. Dybt uprofessionelt af ham

Anmeld Citér

21. august 2021

Kir

Altså det er, så vidt jeg ved, ikke imod reglerne. Min eneste bekymring ville være om han ville kunne holde tingene adskilt ift at særbehandle dine børn. Særligt hvis der skete noget så I blev uvenner. Men ellers synes jeg ikke det er et problem. Men hvis I blev kærester ville det nok være fint hvis han kunne undgå at skulle undervise dem. 

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Kæmpe no go. 
Det er bare forbudt område af hensyn til børnene. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Måske hører den egentlig ikke under her, men kunne ikke placere den andre steder. 

Jeg bliver nød til at høre jeres mening.

Mine børns far og jeg er ikke sammen.

På børnenes skole er der en lære/pædagog, han har altid fanget min opmærksomhed. Der er noget over ham jeg bliver enorm tiltrukket af. Jeg har dog aldrig snakket med ham, andet end “hej og farvel”.

Men nu pludselig ud i det blå, fra den ene dag til den anden, begyndte han at like mine billeder på sociale medier. Pludselig begyndte vi at skrive meget uskyldigt frem og tilbage, om alt og ingen ting.

Han synes åbenbart også jeg er lidt sød.

Og så skrev han at han da gerne vil ses med mig en dag.

Men nu har han børnene (mine børn) i en af lektionerne i skoletiden i løbet af ugen.

Jeg er lidt itvivl om jeg allerede nu skal droppe det pga han har dem i løbet af ugen i lektioner, men han har dem jo også i sfo som sfo pædagog, som alle de andre børn også.

Min eks vil blive tosset hvis han fandt ud af det, men han ville rent faktisk bare blive tosset lige meget hvem jeg endte med at ses med.

Jeg nævnte det for ham. Og spurgte om hans mening. Han sagde at så længe det blev privat mellem os og skole osv holdes adskilt fra hinanden, kunne han ikke se problem i vi snakkede. Men han kunne også forstå mig.  

Hvad ville i gøre?

Forstætte og se hvad der sker, det er jo helt nyt roligt og uskyldigt. Ses en dag? Droppe det nu?

Eller hvad ville i?

Kærlighed findes mange steder. På arbejdspladser i tennisklubber osv. 

Det er ikke tit man møder en man klikker med og har god kemi med på det rigtige tidspunkt hvor begge er single. 

Jeg ser intet galt i en kop kaffe og hvis det er mere i det på sigt, må I håndterer det til den tid. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym

Bare NEJ, lad det ligge! 

Anmeld Citér

21. august 2021

Frizzy

EKAB skriver:

Kæmpe no go. 
Det er bare forbudt område af hensyn til børnene. 

Det er da kun I børnenes interesse at have glade forældre. Hvorfor skulle man ikke kunne  være pædagog i en fritidsordning og håndtere børnene på lige fod med de andre børn. 

intet no go i det. Folk dater da på kryds og tværs og møder  hinandens mange forskellige sammenhænge. 

Anmeld Citér

21. august 2021

1518

Jeg kommer fra et lille samfund, hvor mange af pædagogerne i børnehaven og lærerne på skolen havde relation til børnene på den ene eller den anden måde. F.eks. gik jeg i børnehave med en dreng, hvis mor var en af pædagogerne (gav ingen problemer - han kaldte hende bare mor, mens vi andre kaldte hende Marie). Min mor passede sin klasselærers børn. Min mor (og senere jeg) er blevet undervist af sin moster. Mange af lærerne på min folkeskole underviste deres egne børn, og det gav aldrig anledning til de store problemer.

Giv det et skud, tag det stille og roligt, og hvis det viser sig at være værd at fortsætte, så kan I begynde at overveje snakke om, om der er forbehold, der skal tages, inden i går videre.

Anmeld Citér

21. august 2021

Frizzy

1518 skriver:

Jeg kommer fra et lille samfund, hvor mange af pædagogerne i børnehaven og lærerne på skolen havde relation til børnene på den ene eller den anden måde. F.eks. gik jeg i børnehave med en dreng, hvis mor var en af pædagogerne (gav ingen problemer - han kaldte hende bare mor, mens vi andre kaldte hende Marie). Min mor passede sin klasselærers børn. Min mor (og senere jeg) er blevet undervist af sin moster. Mange af lærerne på min folkeskole underviste deres egne børn, og det gav aldrig anledning til de store problemer.

Giv det et skud, tag det stille og roligt, og hvis det viser sig at være værd at fortsætte, så kan I begynde at overveje snakke om, om der er forbehold, der skal tages, inden i går videre.

Love it.

selvfølgelig kan det lade sig gøre

Anmeld Citér

21. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Frizzy skriver:

Det er da kun I børnenes interesse at have glade forældre. Hvorfor skulle man ikke kunne  være pædagog i en fritidsordning og håndtere børnene på lige fod med de andre børn. 

intet no go i det. Folk dater da på kryds og tværs og møder  hinandens mange forskellige sammenhænge. 

Fordi det kan blive en kompliceret konstellation, føre til mobning børnene i mellem, børn der kan have svært ved at adskille hvornår pædagog er på arbejde og har fri (forskellige kasketter). 
Og så er det jo mange gange set, at når et par går fra hinanden, så kan de blive dødeligt uvenner, og så har vi et par børn som kommer i klemme.

For ikke at tale om, at forældre til andre børn i SFO’en, nok ikke vil synes det er det fedeste i verden, at pædagogen og moren ses privat. 
Jeg ville synes det var mega mærkeligt, at pædagogen ikke havde holdt en professionel distance, og jeg ville klart have mindre tillid til sådan en person.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man vil opsøge den slags, og jeg kan overhovedet ikke forstå, at pædagogen ligefrem finder single mødre på de sociale medier og liker deres billeder.
Det er mega uprofessionelt, og jeg synes det siger rigtig meget om ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.