Hvad er formålet med vaccinerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2021

kamikaze

Boyz2 skriver:

I Danmark er dødstallet for 2020 ikke højere end andre år.

Danmark havde på tidspunktet for AstraZeneca nok Pfizer vacciner, til at begynde at vaccinere frontpersonale og de svage og ældre, som den oprindelige plan var. 

på tidspunktet da Danmark begyndte at vaccinere med AstraZeneca, var der allerede fokus på bivirkningerne af vaccinen fra England. 

Det er korrekt, at det var en afvejning fra sundhedsmyndighederne og man kan så efterfølgende i bagklogskab være enig eller uenig.

Nej, men 2020 var et røvsygt år hvor vi levede isoleret for at undgå smitte. Har du lyst til at leve videre på den måde? Det har jeg ikke, og så er vaccinerne den eneste udvej som ikke kommer med store dødstal.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2021

Kantar123

Boyz2 skriver:

Jeg er enig og rigtigt meget er teorier og spekulationer ud fra tilgængelig data og data kan Max være 1,5 år gammel, hvis man begyndte at udvikle vacciner ved epidemiens start i marts 2020.

Med hensyn til AstraZeneca kom forsigtighedsprincippet dog først i spil efter at mange i Danmark, var vaccineret første gang med den.

min skeptisk går på kort tids data, ny vaccine metode (mRNA) og bivirkninger der gradvist dukker op. 

Hvorfor er du ikke skeptisk eller kritisk overfor corona sygdommen? Hvorfor bekymrer du dig ikke om den levende vira fremfor den ikke levende? Og hvorfor forholder du dig ikke til mutationernes betydning for sundheden generelt i vores verdenssamfund?

Millioner er døde af corona relateret sygdom. Kan du sige det samme om vaccinerne fra Moderna og Pfizer - også med hensyn til bivirkninger?

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
kamikaze skriver:

Nej, men 2020 var et røvsygt år hvor vi levede isoleret for at undgå smitte. Har du lyst til at leve videre på den måde? Det har jeg ikke, og så er vaccinerne den eneste udvej som ikke kommer med store dødstal.

Det er jeg uenig i.

Jeg forstår, at de gamle, svage og udsatte skal vaccineres og så selvfølge alle dem der selv ønsker det. Når denne gruppe er vaccineret, så er de jo beskyttet mod et hårdt COVID forløb, hvilket jo var formålet med vaccineren.

jeg mener ikke, at det er nødvendigt at vaccinere unge og børn, samt folk der ikke er i risikogruppen eller folk der allerede har haft COVID. Jeg mener, at for dem ville det være bedre, at immunforsvaret selv klarede det. Risikoen for død og langtids bivirkninger er meget lille. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Kantar123 skriver:

Hvorfor er du ikke skeptisk eller kritisk overfor corona sygdommen? Hvorfor bekymrer du dig ikke om den levende vira fremfor den ikke levende? Og hvorfor forholder du dig ikke til mutationernes betydning for sundheden generelt i vores verdenssamfund?

Millioner er døde af corona relateret sygdom. Kan du sige det samme om vaccinerne fra Moderna og Pfizer - også med hensyn til bivirkninger?

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår spørgsmålet. 

jeg er mindre bekymret for COVID 19, end jeg er for vaccinerne. 

jeg kender mange, der har været smittet med COVID, bl.a. min søn, min svigerfamilie, mine kollegaer, min ex-mand og hans familie inklusiv hans mor og min svogers gamle mormor og morfar, begge med underliggende sygdomme bl.a. kræft. Forløbene har været forskellige og ikke alle behagelige, men ingen er heldigvis døde. 

jeg har konstateret, at der ingen overdødelighed var i Danmark i 2020 og jeg har ligeledes konstateret, at risikoen for død er lille, med mindre du er meget gammel eller i risikogruppen. Herudover kender sygevæsenet virussen bedre og hospitalerne er blevet bedre til at afhjælpe folk fra at dø.

mht. verdensundheden så er hospitalsvæsenet i bl.a. Indien og Indonesien meget dårligt. Ligeledes er jeg ikke sikker på, at man helt kan regne med de dødstal, der bliver meldt ud fra de forskellige lande. 

mht. mutation af virus så er det hvad virus gør. Du kan ikke stoppe en mutation ved en vaccine, ellers ville man have vaccineret hele verden for influenza virussen.

Anmeld Citér

25. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Boyz2 skriver:

Det er jeg uenig i.

Jeg forstår, at de gamle, svage og udsatte skal vaccineres og så selvfølge alle dem der selv ønsker det. Når denne gruppe er vaccineret, så er de jo beskyttet mod et hårdt COVID forløb, hvilket jo var formålet med vaccineren.

jeg mener ikke, at det er nødvendigt at vaccinere unge og børn, samt folk der ikke er i risikogruppen eller folk der allerede har haft COVID. Jeg mener, at for dem ville det være bedre, at immunforsvaret selv klarede det. Risikoen for død og langtids bivirkninger er meget lille. 

Det er bare ikke det sundhedsstyrelsen mener. Man ønsker en flokimmunitet for at beskytte dem hvor vaccinerne ikke virker tilstrækkeligt og dem der ikke kan få vaccinen af forskellige grunde. Nøjagtig samme årsag som flere af de børnesygdomme vi vaccinerer mod. Men du vaccinerer jo nok heller ikke dine børn fordi du har læst alt muligt random?

Anmeld Citér

25. juli 2021

kamikaze

Boyz2 skriver:

Det er jeg uenig i.

Er du uenig i at den manglende overdødelighed i 2020 skyldtes nedlukning? Det var ellers præcis derfor vi lukkede ned.

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Lillehjerte skriver:

Det er bare ikke det sundhedsstyrelsen mener. Man ønsker en flokimmunitet for at beskytte dem hvor vaccinerne ikke virker tilstrækkeligt og dem der ikke kan få vaccinen af forskellige grunde. Nøjagtig samme årsag som flere af de børnesygdomme vi vaccinerer mod. Men du vaccinerer jo nok heller ikke dine børn fordi du har læst alt muligt random?

Alle mine børn er vaccineret i henhold til det danske vaccinations program, der jo består af gamle og gennemtestede vacciner. De bliver dog ikke vaccineret med mRNA vaccinerne. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
kamikaze skriver:

Er du uenig i at den manglende overdødelighed i 2020 skyldtes nedlukning? Det var ellers præcis derfor vi lukkede ned.

Det kan vi jo reelt ikke vide.

Anmeld Citér

25. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Alle mine børn er vaccineret i henhold til det danske vaccinations program, der jo består af gamle og gennemtestede vacciner. De bliver dog ikke vaccineret med mRNA vaccinerne. 

Men ifølge dit udsagn er der jo ikke grund til at vaccinere dine (formentlig sunde og raske) børn med mfr- vaccinen?  Skal vi ikke bare lade immunforsvaret selv klare det? Og så er det jo ligegyldigt at andre mere svækkede kan blive alvorligt syge fordi de ikke kan tåle vaccinen, så længe ens egne børn ikke skal lægge arm til... 

Og mRNA vaccinerne er lige så gennemtestede som alle andre godkendte vacciner. Man har speedet processen op fordi man ikke har haft en økonomisk barriere, men den er testet på præcis samme måde som andre

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Lillehjerte skriver:

Men ifølge dit udsagn er der jo ikke grund til at vaccinere dine (formentlig sunde og raske) børn med mfr- vaccinen?  Skal vi ikke bare lade immunforsvaret selv klare det? Og så er det jo ligegyldigt at andre mere svækkede kan blive alvorligt syge fordi de ikke kan tåle vaccinen, så længe ens egne børn ikke skal lægge arm til... 

Og mRNA vaccinerne er lige så gennemtestede som alle andre godkendte vacciner. Man har speedet processen op fordi man ikke har haft en økonomisk barriere, men den er testet på præcis samme måde som andre

Mine børn er som sagt vaccineret i henhold til det danske vaccinations program med gamle gennemtestede vacciner.

De bliver ikke vaccineret med mRNA vacciner. Det er rigtigt, at Jeg ikke ofre mine børn for samfundets skyld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.