Hvad er formålet med vaccinerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du insinuerer efter at os der ikke vaccineres ikke passer på vores medmennesker med den måde du netop angriber tystys på 

Hun skriver om dem der lægger arm til. Det siger ret beset ikke meget om dig eller andre fravælgere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2021

kamikaze

AnoMor skriver:

Du insinuerer efter at os der ikke vaccineres ikke passer på vores medmennesker med den måde du netop angriber tystys på 

Jeg angriber ikke tystys. Jeg sender blot hendes egen sprogbrug tilbage til hende.

Det eneste jeg har sagt om dem, der ikke vaccineres, er at det må de selv om. Check selv mit indlæg.

Anmeld Citér

23. juli 2021

Babilooo

Men helt objektivt set passer man mere på andre ved at lade sig vaccinere. Det er med til at gøre smitten mindre. Jo færre der smittes jo færre nye varianter vil vi se. Så.....

Men det er da ens eget valg og skal da også være det. Men grunden til at folk vælger vaccinen fra, er fordi de er bange for at den er skadelig - for dem selv. Og grunden til at folk lader sig vaccinere er fordi de tror de selv eller deres nærmeste bliver mindre syge. Samfundssind osv kommer mange gange i anden række   Som i de fleste andre valg har vi os selv og vores nærmeste mest i tankerne. 
Hvis man have et helt overordnet blik og tænkte altruistisk ville man ikke  have håndteret situationen, som man gjort. Det har skabt mange flere barnebrude, projekter i afrika der ikke bliver til noget = sult og tørst osv. Men det er børn vi ikke kender så det er mindre vigtigt. Langt langt de fleste valg omkring corona er egoistiske på individ og på national plan. Og det er fair nok - bare vi erkender det. Det er i sin essens både egoistisk at lade sig vaccinere og ikke at lade sig vaccinere. Vi er selv i centrum.

Anmeld Citér

23. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det skulle undre mig meget, om en vaccination gav alvorlige bivirkninger (som blodpropper) flere år efter. 
For selve indholdsstofferne i vaccinen er ude af kroppen kort tid efter vaccination, til gengæld har dit immunforsvar lært den at kende. 

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor kroppen 3 år efter pludselig skulle gå i selvsving. Det gør det trods alt ikke med nogen andre vacciner.. 

Det er sådan de traditionelle vacciner opfører sig. Denne vaccine er jo en mRNA vaccine og tesen er som du skriver, at den opfører sig som en traditionel vaccine. MRNA vaccinen er helt ny (eller mRNA metoden er ikke, men den er aldrig brugt som vaccine før). Derfor er der pt. ingen der ved om den opfører sig som en traditionel vaccine og bliver på vaccine stedet eller om den flytter sig ud i blodet og følger med blodstrømmen rundt, men riciko for bivirkninger som blodpropper, hjerneblødninger, hjertetilfælde osv. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg tror, du vil have meget gavn af at læse i gruppen “Spørg en læge om coronavirus”, hvor de blandt andet forklarer, hvorfor det er højst usandsynligt, at den pludselig skulle kunne komme i blodet via injektion i skulderen, og at selvom ingen kan spå om fremtiden, så er der ikke nogen velbegrundede teorier, der peger på fx en pludselig kæmpe stigning i blodpropper. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tystys14 skriver:

Når 4 ud af 10 coronaindlagte er færdig vaccineret. Hvad er formålet så ?

Prøv at vågne op.

Spændene om de fire ud af de ti så bliver dårligere imens de indlagte end dem uden vaccine.

https://www.berlingske.dk/videnskab/fire-ud-af-ti-coronaindlagte-er-vaccinerede-hvad-i-alverden-sker-der-i

Har du egentlig læst artiklen, du linker til? Den giver svar på dine spørgsmål og spekulationer - og dit “færdigvaccineret” er ikke korrekt. 
Jeg anbefaler, at du selv vågner op, ærligt talt, og læser artiklen grundigt et par gange. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Sorry, men hvorfor blive så provokerende overfor hinanden? 

Kan alle ikke bare være ligeglade med, hvad andre gør? Om de bliver vaccineret eller ej kan vel overhovedet ikke komme andre ved?! 

Man kan da tænke sit, men hvorfor behøver I at komme med de der direkte eller indirekte provokerende svar? Og her er det ikke kun TS, jeg tænker på.. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

kamikaze

Unicorn1 skriver:

Sorry, men hvorfor blive så provokerende overfor hinanden? 

Kan alle ikke bare være ligeglade med, hvad andre gør? Om de bliver vaccineret eller ej kan vel overhovedet ikke komme andre ved?! 

Man kan da tænke sit, men hvorfor behøver I at komme med de der direkte eller indirekte provokerende svar? Og her er det ikke kun TS, jeg tænker på.. 

Vi undgår kun et nyt nedlukket år hvis tilstrækkelig mange lader sig vaccinere. Vi er alle afhængige af hinandens adfærd. Jeg er rigtig glad for at vaccineopslutningen i DK er så stor at vi slipper for at tvinge folk til vaccination. Det ville være enormt skidt. Men vi er alle dybt afhængig af hinandens valg. Derfor er folk ikke ligeglade med hvad andre gør.

Kunne jeg ikke lade være at smide TS' grimme retorik tilbage til hende? Jo, det kunne jeg vel. Men jeg synes også det skal være lov at sige fra til folk på deres eget sprog.

Anmeld Citér

24. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Savanna skriver:

Jeg tror, du vil have meget gavn af at læse i gruppen “Spørg en læge om coronavirus”, hvor de blandt andet forklarer, hvorfor det er højst usandsynligt, at den pludselig skulle kunne komme i blodet via injektion i skulderen, og at selvom ingen kan spå om fremtiden, så er der ikke nogen velbegrundede teorier, der peger på fx en pludselig kæmpe stigning i blodpropper. 

Måske er det højst usansynligt og det håber jeg. Vi må bare vente og se tiden an, for ingen ved det, det er alt sammen spekulationer, idet mRNA teknologien aldrig er forsøgt i en vaccine før. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Savanna skriver:

Herudover undrer det mig virkeligt meget, at med alle de mennesker der har fået COVID vaccinen, at der ikke er lavet undersøgelser, der klart afviser, at vaccinen risikerer at komme i blodet, således at “højst usansynligt” bliver til “umuligt” eller “det kan klart afvises”.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.