Hvad er formålet med vaccinerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.304 visninger
78 svar
180 synes godt om
23. juli 2021

Tystys14

Når 4 ud af 10 coronaindlagte er færdig vaccineret. Hvad er formålet så ?

Prøv at vågne op.

Spændene om de fire ud af de ti så bliver dårligere imens de indlagte end dem uden vaccine.

https://www.berlingske.dk/videnskab/fire-ud-af-ti-coronaindlagte-er-vaccinerede-hvad-i-alverden-sker-der-i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2021

Babilooo

Prøv at vågne op.

Spændene om de fire ud af de ti så bliver dårligere imens de indlagte end dem uden vaccine.

https://www.berlingske.dk/videnskab/fire-ud-af-ti-coronaindlagte-er-vaccinerede-hvad-i-alverden-sker-der-i

Du får da sikkert mange til at reflektere med din hidsige retorik. 
I England er mange flere vaccineret med en anden vaccine, der har dårligere effekt ifht. Delta virussen. 
I usa er langt  langt de fleste med problemer og dem som indlægges folk der netop ikke er vaccinerede. 95 pct af dem der dør i USA med corona er ikke vaccinerede. 

Anmeld Citér

23. juli 2021

kamikaze

Tystys14 skriver:

Prøv at vågne op.

Prøv selv at vågne op. Den eneste årsag til at Danmark ikke er i en ny nedlukning nu hvor Delta har taget over, er at 70% af dine medmennesker har ladt sig vaccinere.

Du skal være velkommen til at tage dit eget valg, men lad være med at pisse på os, der lægger arm til for at beskytte dig og dine børn (sammen med vore egne).

Anmeld Citér

23. juli 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Så vidt jeg har forstået - uden at være ekspert og uden at kunne læse artiklen, er grunden til at smitten er så voldsom i Storbritannien, at de har brugt Astra-Zeneca og Johnson/Johnson vaccinerne meget, som desværre ikke dækker nær så effektivt overfor Delta-varianten som Pfizer og moderna-vaccinen. Derudover er der vist også noget med, at de har udskudt det andet stik i vaccinerne, for at få så mange i gang som muligt, fordi der var så meget smitte fra den britiske variant omkring årsskiftet. Det var så bare rigtig uheldigt, at de blev ramt så hårdt af deltavarianten, før de nåede at færdigvaccinere flere. Stakkels dem!

og heldige os, hvor vores yderst forsigtige og ansvarlige sundhedsmyndigheder valgte, at vi skulle droppe de to vacciner, der senere viste sig at dække mindre godt, så vi nu står med en dominerende meget smitsom variant og en del nye smittede hver dag, og stadig ikke har set en eksplosion i antallet af dødsfald eller nyindlagte. Fantastisk. Det er da en historie, der kun bakker op om, at man kan have tillid til de danske sundhedsmyndigheder - de har jo valgt helt rigtigt i denne forbindelse.

Så umiddelbart er der ikke noget, der er naturstridigt eller mærkeligt eller som på nogen måder er uforståeligt for mig… vil du uddybe, hvor det er, du synes jeg sover??

Anmeld Citér

23. juli 2021

Bianca14

Jeg tror det er dig, der skal vågne op og læse lidt op på statistik ��

Når langt størstedelen i England er vaccinerede og vaccinerne ikke er 100% sikre, så vil der (selvfølgelig) være flere vaccinerede indlagte vs. ikke vaccinerede (da denne gruppe efterhånden er meget lille og hovedsageligt består af raske unge, som har langt mindre risiko for i indlæggelse).

Så selvfølgelig nytter vaccinerne.... men de dækker desværre ikke 100%. Pfizer dækker fx kun 64% mod delta'en, som England har store problemer med. Men at 36 ud af 100, der bliver udsat for smitte, bliver smittet (og stadig har mindre risiko for indlæggelse end uden vaccine) er trods alt stadig bedre end at 100 ud af 100 bliver smittet! 

Anmeld Citér

23. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg tænker, at det er for tidligt, at vurdere endnu. Jeg tænker, at vi må se, hvad der sker til efterår / vinter.

Jeg tænker også, at det bliver interessant at se over de næste par år, om der er bivirkninger ved vaccinerne. Især om hjertetilfælde, blodpropper og hjerneblødningerne stiger i befolkningen og især i den yngre del af befolkningen der nu vaccineres. 

vi må huske på, at medicinal virksomheder som Pfizer og Johnson & Johnson tidligere har betalt store bøder for at lyve om testresultater. 

Anmeld Citér

23. juli 2021

AnoMor

kamikaze skriver:

Prøv selv at vågne op. Den eneste årsag til at Danmark ikke er i en ny nedlukning nu hvor Delta har taget over, er at 70% af dine medmennesker har ladt sig vaccinere.

Du skal være velkommen til at tage dit eget valg, men lad være med at pisse på os, der lægger arm til for at beskytte dig og dine børn (sammen med vore egne).

Men du må godt pisse på os der har valgt vaccinen fra ved at insinuerer at vi ikke vil passe på vores medmennesker?

Anmeld Citér

23. juli 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det skulle undre mig meget, om en vaccination gav alvorlige bivirkninger (som blodpropper) flere år efter. 
For selve indholdsstofferne i vaccinen er ude af kroppen kort tid efter vaccination, til gengæld har dit immunforsvar lært den at kende. 

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor kroppen 3 år efter pludselig skulle gå i selvsving. Det gør det trods alt ikke med nogen andre vacciner.. 

Anmeld Citér

23. juli 2021

kamikaze

Men du må godt pisse på os der har valgt vaccinen fra ved at insinuerer at vi ikke vil passe på vores medmennesker?

Jeg har ikke sagt noget om hvad du passer på. Jeg har netop vægtlagt at du skal have ret til at vælge præcis hvad du vil. Hvorfor bliver du vred på mig når det eneste jeg gør er at sende en "vågn op" tilbage til afsenderen?

Anmeld Citér

23. juli 2021

AnoMor

kamikaze skriver:

Jeg har ikke sagt noget om hvad du passer på. Jeg har netop vægtlagt at du skal have ret til at vælge præcis hvad du vil. Hvorfor bliver du vred på mig når det eneste jeg gør er at sende en "vågn op" tilbage til afsenderen?

Du insinuerer efter at os der ikke vaccineres ikke passer på vores medmennesker med den måde du netop angriber tystys på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.