Så vidt jeg har forstået - uden at være ekspert og uden at kunne læse artiklen, er grunden til at smitten er så voldsom i Storbritannien, at de har brugt Astra-Zeneca og Johnson/Johnson vaccinerne meget, som desværre ikke dækker nær så effektivt overfor Delta-varianten som Pfizer og moderna-vaccinen. Derudover er der vist også noget med, at de har udskudt det andet stik i vaccinerne, for at få så mange i gang som muligt, fordi der var så meget smitte fra den britiske variant omkring årsskiftet. Det var så bare rigtig uheldigt, at de blev ramt så hårdt af deltavarianten, før de nåede at færdigvaccinere flere. Stakkels dem!
og heldige os, hvor vores yderst forsigtige og ansvarlige sundhedsmyndigheder valgte, at vi skulle droppe de to vacciner, der senere viste sig at dække mindre godt, så vi nu står med en dominerende meget smitsom variant og en del nye smittede hver dag, og stadig ikke har set en eksplosion i antallet af dødsfald eller nyindlagte. Fantastisk. Det er da en historie, der kun bakker op om, at man kan have tillid til de danske sundhedsmyndigheder - de har jo valgt helt rigtigt i denne forbindelse.
Så umiddelbart er der ikke noget, der er naturstridigt eller mærkeligt eller som på nogen måder er uforståeligt for mig… vil du uddybe, hvor det er, du synes jeg sover??
Anmeld
Citér