Hvad er formålet med vaccinerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Boyz2 skriver:

Herudover undrer det mig virkeligt meget, at med alle de mennesker der har fået COVID vaccinen, at der ikke er lavet undersøgelser, der klart afviser, at vaccinen risikerer at komme i blodet, således at “højst usansynligt” bliver til “umuligt” eller “det kan klart afvises”.

Hvordan kan det undre dig, når du selv giver forklaringen længere oppe? “MRNA vaccinen er helt ny (eller mRNA metoden er ikke, men den er aldrig brugt som vaccine før). Derfor er der pt. ingen der ved om den opfører sig som en traditionel vaccine og bliver på vaccine stedet eller om den flytter sig ud i blodet og følger med blodstrømmen rundt, men riciko for bivirkninger som blodpropper, hjerneblødninger, hjertetilfælde osv. ” 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Mor og meget mere skriver:

Hvordan kan det undre dig, når du selv giver forklaringen længere oppe? “MRNA vaccinen er helt ny (eller mRNA metoden er ikke, men den er aldrig brugt som vaccine før). Derfor er der pt. ingen der ved om den opfører sig som en traditionel vaccine og bliver på vaccine stedet eller om den flytter sig ud i blodet og følger med blodstrømmen rundt, men riciko for bivirkninger som blodpropper, hjerneblødninger, hjertetilfælde osv. ” 

Men man kunne jo undersøge det - folk er jo blevet vaccineret siden januar 2021 - så 6 måneder. Man kunne jo starte med, at undersøge dem der er blevet vaccineret i de første par måneder. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Bianca14

De, der har deltaget i trials er helt sikkert også blevet undersøgt, men sådan er det altså med forskning... Man afviser intet som fuldstændig umuligt. Man har en hypotese (bygget på teori og evt. tidligere forsøg) og denne kan man så blive ved med at bekræfte, hvilket gør den mere og mere valid, men man omtaler det næppe som den fuldstændige sandhed. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Bianca14 skriver:

De, der har deltaget i trials er helt sikkert også blevet undersøgt, men sådan er det altså med forskning... Man afviser intet som fuldstændig umuligt. Man har en hypotese (bygget på teori og evt. tidligere forsøg) og denne kan man så blive ved med at bekræfte, hvilket gør den mere og mere valid, men man omtaler det næppe som den fuldstændige sandhed. 

Nej det har de ikke testet, i så fald ser jeg gerne dokumentation herpå, skulle du have det.

Anmeld Citér

25. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Boyz2 skriver:

Men man kunne jo undersøge det - folk er jo blevet vaccineret siden januar 2021 - så 6 måneder. Man kunne jo starte med, at undersøge dem der er blevet vaccineret i de første par måneder. 

Hvorfra har du din viden om, at man ikke undersøger dette?  

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Mor og meget mere skriver:

Hvorfra har du din viden om, at man ikke undersøger dette?  

Det ved jeg, fordi det nu er uvildige forskere, der er begyndt at undersøge dette. Pfizer er ikke på noget tidspunkt kommet frem med disse data, for at modbevise hvad de uvildige forskere har fundet frem til. Hvis disse data forelå, ville det være yderst let for Pfizer at modbevise, ved at fremføre dette data. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Bianca14

Boyz2 skriver:

Nej det har de ikke testet, i så fald ser jeg gerne dokumentation herpå, skulle du have det.

Det kan jeg da se om jeg kan grave frem, hvis du også lige gider finde en (valid) kilde til din påstand? - det er sgu altid nemt at slynge en eller anden random påstand ud og så skal vi andre sidde og finde evidens, der kan modbevise det....

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det kan jeg da se om jeg kan grave frem, hvis du også lige gider finde en (valid) kilde til din påstand? - det er sgu altid nemt at slynge en eller anden random påstand ud og så skal vi andre sidde og finde evidens, der kan modbevise det....

Men det er jo netop det regering gør. Kommer med en masse påstande og så kan andre sidde og modbevise det.

COVID 19 kommer fra en flagermus - det er så modbevist - læs dr. Faucis e-mails

AstraZeneca er en sikker vaccine - det er så modbevist, men først efter flere i Danmark blev vaccineret med den. 

vaccinerne er sikre for gravide - der er pt. 5 måneders data vedrørende testning på gravide og moderna er først nu begyndt at teste på gravide.

mRNA vaccinerne er gennem testet - vi har bare overset bivirkninger som hjerteflimmer hos unge mænd og blædningsforstyrelser hos kvinder og vi er ikke helt sikre på hvorfor, men vi smider lige nogle teser på banen. 

Jeg tænker, at der kommer flere modbeviser på regeringens påstande i fremtiden, så jeg tænker, at vi nok skal høre mere om den teori som uvildige forskere pt. fremlægger. 

du behøver ikke finde en kilde på denne påstand. Pt. er de påstande der kommer fra regeringerne og medicinalfirmaerne i verden alligevel så usikre, da ingen rigtigt ved noget efter kun 1,5 år med dissse vacciner.

Anmeld Citér

25. juli 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Boyz2 skriver:

Men det er jo netop det regering gør. Kommer med en masse påstande og så kan andre sidde og modbevise det.

AstraZeneca er en sikker vaccine - det er så modbevist, men først efter flere i Danmark blev vaccineret med den. 

vaccinerne er sikre for gravide - der er pt. 5 måneders data vedrørende testning på gravide og moderna er først nu begyndt at teste på gravide.

mRNA vaccinerne er gennem testet - vi har bare overset bivirkninger som hjerteflimmer hos unge mænd og blædningsforstyrelser hos kvinder og vi er ikke helt sikre på hvorfor, men vi smider lige nogle teser på banen. 

Jeg tænker, at der kommer flere modbeviser på regeringens påstande i fremtiden, så jeg tænker, at vi nok skal høre mere om den teori som uvildige forskere pt. fremlægger. 

du behøver ikke finde en kilde på denne påstand. Pt. er de påstande der kommer fra regeringerne og medicinalfirmaerne i verden alligevel så usikre, da ingen rigtigt ved noget efter kun 1,5 år med dissse vacciner.

Ej jeg undres gang på gang når folk bliver politiske og blander “regeringen” ind i vaccinesnakken. Det er jo altså et samlet folketing - og en samlet verden af regeringsledere, der anbefaler vaccinen ? 

Anmeld Citér

25. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Myndighederne anbefaler og oplyser ud fra de tilgengælige informationer - også i de eksempler du kommer med.

Der er teorier og mistanker om at Covid kommer fra et laboratorium og ikke fra dyr, men der er stadig ingen konkrete beviser.

AZ + JJ ER sikre vacciner. Risici for bivirkningerne blev vurderet lavere end risici for konplikationer ved corona. Derudover trak bl.a. Danmark vaccinen fra programmet ud fra et meget højt forsigtigshedsprincip og tillid til vaccinerne generelt.

mRNA vacciner kan sagtens være gennemtestet og stadig have risici for bivirkninger. Det er som med alt i denne verden ikke muligt at teste 100%.

Du behøver ikke kalde det for påstande. Det er vurderinger ud fra de tilgengængelige valide data. Og det er da rigtigt vi kun har begrænset viden om bivirkninger på lang sigt - ligesom vi kun har begrænset viden om langtidseffekterne af Corona. Det kan jo også gå hen og vise sig at langtidseffekterne af corona er værre end ved vaccinerne. Igen - det er en vurdering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.