"Så min barsel er eksempelvis fra 9-16, hvor min man er væk. Der tjener jeg min barselsløn/dagpenge. Resten af tiden med børnene deler vi."
Så du ser seriøst din barsel som arbejde og samligner det med et 9-16 job 
Er det så også arbejde at gøre rent efter sig selv og vaske sit eget tøj ?
Alt det du nævner er jo daglige gøremål og igen intet har at gøre med arbejde.
Og selvom man konstant har et ansvar, har det da intet at gøre med tid for sig selv. Det kan man da sagtens have efter at ungerne er blevet puttet
TS mand arbejder mange timer, så det er da helt fair at TS som har studeret, hvilket som oftest ikke er mange timer, og nu går hjemme tager det meste af de daglige gøremål
Når jeg vasker tøj her hjemme er det sjældent mit. Det er oftes børnenes tøj, rod osv.
Når jeg rydder op, er der sjældent mit rod, for jeg rydder op med det samme - hvis jeg kan.
Men ja. Jeg er teknisk set ansat OG frigivet fra mit normale arbejde til kunne tage mig af mit barn.
Ellers - hvis man skulle følge dit argument - så ville man ikke skulle have penge på barsel.
Men som sagt er jeg ikke professionel mor. Men alt det arbejde jeg udfører rundt om barnet - som netop varetager barnets behov - det er arbejde, for af mit barn kan trives, som det skal. Men jeg gør det gerne - for jeg vidste jo godt, at det var en “arbejdsopgave” ved at få mine vidunderlige børn.
Jeg kalder det arbejde, netop fordi der er mange folk, som enten selv trives enormt godt i at rydde op og servicere ELLER aldrig har gjort det, og tror det er piece of cake med børn, som så mener, at (oftes) moderen nærmest har ferie på barsel/går hjemme.
Og for en del - som jeg kender - så er arbejdslivet meget mere præget af frihed og muligheden for at udvikle sig selv på en helt anden måde.
Jeg har da udviklet mig enormt af at få børn. Men jeg udvikler mig dælme også som mor på mit arbejde.
For jeg får tid til at reflektere på en helt anden måde på mit arbejde - og kan jeg ikke få det i ny og næ, fordi nogen ikke har forståelse eller evner at rumme, at en mor faktisk ikke synes det er fritid at samle lortebleer op og vaske gulve, så bliver jeg ærlig talt skør!
Det er skønt og dejligt, at andre har det på andre måder og trives. Jeg har bare ikke temperamentet til altid at skulle tilsidesætte min “frihed” for en spontan leverpostejsmad.
Men jeg ser hverken ned - eller forstår ikke, at man har en personlighed, hvor man faktisk ikke mærker at vasketøjet er en reel arbejdsbyrde.
Men hvad er det, du ikke forstår med ordet arbejde i sammenhæng med børn?
Arbejde handler jo ikke blot om at blive lønnet -
Man arbejder jo også som frivillig? Det handler om, at man udfører en opgave, som skal laves for at resten af “flokken”, samfundet, jobbet osv kan komme videre.