MVM skriver:
Jeg må indrømme, at fordi de siger, at du skal blande dig udenom, så er det ikke bevis for mig, at de gør noget forkert, men at de bare ikke synes at det vedkommer dig...
Jeg er så træt af, at vi har et stikker samfund... man skal blande sig uden om, så længe det ikke omhandler vold og overgreb på folk og børn...
Det kan jo være, at de slet ikke er sammen, fordi de ikke fungere som kærester, men som venner... og det fungere måske rigtig godt for dem, som familie.... at man anmelder dem, kommer til at have en negativ indvirkningen på børnene... de blir taberne.. husk at have det i baghovedet....
Det behøver da ikke gå ud over børnene, hvis forældrene anmeldes for socialt bedrageri. I sager om socialt bedrageri er det forældrene, der undersøges, så børnene behøver ikke at blive hevet ind i det i modsætning til, hvis det var en anmeldelse om vold eller mistrivsel.
Jeg har to veninder, der begge på et tidspunkt begik socialt bedrageri. Det var klassikeren med at lade den nye kæreste flytte ind uden at afmelde sig som enlig. Hvis nogen havde anmeldt dem, kan jeg ikke se, at det skulle gå ud over børnene. Moderen ville i begge tilfælde miste nogle tilskud de alligevel ikke var berettiget til, men det kunne deres økonomi fint klare.
De fik begge rettet til inden for et ½-1 år, så ingen af dem nåede at blive anmeldt, men var de blevet anmeldt havde de nok begge klaret det uden at lade det gå ud over børnene.
Anmeld
Citér