Socialt bedrageri eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Ved ikke hvad det er. Men hvorfor er det noget du, ja undskyld, får ondt i måsen over?

I stedet for at anmelde det, eller hvad du har tænkt dig. Så vær voksen, og gå til dem først og fortæl hvad du tænker. Det er simpelthen for tamt at gå bag om ryggen på folk, uden de har en chance for at lave det om

Hvad med selv at være voksen og kom med sådan en udtalelse uden at lemme dig bag anonymitet ? Stå ved hvem du er i stedet for at være dobbeltmoralsk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ved ikke hvad det er. Men hvorfor er det noget du, ja undskyld, får ondt i måsen over?

I stedet for at anmelde det, eller hvad du har tænkt dig. Så vær voksen, og gå til dem først og fortæl hvad du tænker. Det er simpelthen for tamt at gå bag om ryggen på folk, uden de har en chance for at lave det om

Hun spørg jo fordi Hun IKKE er sikker

Så hun spørg os før hun beskylder nogen for noget. Slap dog lige af. 

Anmeld Citér

24. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Og hvor siger hun vil melde dem uden at snakke med dem først?

Kunne jo tænkes hun ville vise dem hvad de gør er forkert, når hun fik link herinde fra��‍♀️

Anmeld Citér

24. april 2021

Anonym

Socialt bedrageri er samfundsundergravende, så selvfølgelig skal det meldes - og man taler jo ikke med vedkommende først! For det første kan det jo være, at trådstarter ikke kender dem godt nok og for det andet, så selv hvis hun gør, og det så bliver meldt, så ved de jo ligesom godt, hvem der har meldt dem! Og hvis det så er et lille samfund og deres børn går i børnehave sammen osv, så bliver det jo hurtigt ubehageligt.

Det er jo bare ligesom, hvis man ved at naboen modtager f.eks. kontanthjælp, men man samtidig ser ham arbejde sort hele dagen - det har man da også pligt til at melde.

Vores velfærdssamfund burde være baseret på tillid og når sådan nogle mennesker, som dem du beskriver, udnytter det, så sætter det alle andre modtagere af sociale ydelser i et dårligt lys og fører i sidste ende til mistillid og så er det, at alle de mærkelig, hårde og absurde regler begynder at komme, så man til sidst ikke engang må holde jul sammen med sin eks!!

Anmeld Citér

24. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Inden du kommer alt for godt i gang, hvor ved du fra jeg ikke har spurgt ind til det? FOR DET HAR JEG. Men svaret er “hvorfor skal du blande dig i hvordan vi aflevere vores barn i børnehave

såå???

Anmeld Citér

24. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Inden du kommer alt for godt i gang, hvor ved du fra jeg ikke har spurgt ind til det? FOR DET HAR JEG. Men svaret er “hvorfor skal du blande dig i hvordan vi aflevere vores barn i børnehave

såå???

Du er i fuld ret til at anmelde det, og du behøver ikke at forsvare dig

Anmeld Citér

24. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

såå???

Som unicorn skriver. Du er i din fulde ret. Og du har ingen grund til at skulle forsvare det. Det er det rigtige at gøre. 
med det svar du har fået retur da su har spurgt dem. Viser bare de udemærket er klar over at de begår social bedrageri. 

jeg har smidt link ind i starten af tråden hvor du fonder svar på det hele pg hvordan man indberetter osv 

Anmeld Citér

24. april 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Som unicorn skriver. Du er i din fulde ret. Og du har ingen grund til at skulle forsvare det. Det er det rigtige at gøre. 
med det svar du har fået retur da su har spurgt dem. Viser bare de udemærket er klar over at de begår social bedrageri. 

jeg har smidt link ind i starten af tråden hvor du fonder svar på det hele pg hvordan man indberetter osv 

Tusind tak. Tak for hjælpen. Jeg synes egentligt også modsvaret fortæller det hele. De står dog helt fast på at det de laver er helt ok. 

Anmeld Citér

24. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Tusind tak. Tak for hjælpen. Jeg synes egentligt også modsvaret fortæller det hele. De står dog helt fast på at det de laver er helt ok. 

Selvfølgelig gør de det. Der er da ingen der vil indrømme det frivilligt. Så står de jo svagere i en evt sag mod dem

Anmeld Citér

25. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Unicorn1 skriver:

Uanset om man er venner eller kærester, så må man ikke være sammen hver dag, lave mad sammen osv., og kæresten/vennen skal fx selv tage sin egen tallerken af bordet og vaske den op.. Det må kvinden med børnene ikke gøre.. Hvis hun gør det, så anses det som socialt bedrageri 

Hvis det er sandt, så er det simpelthen til grin  tænk sig, man i dette land, laver en lovgivning der skriver præcis det. 
når det så er sagt, så er jeg meget imod socialt bedrageri i den klasse der. Men en tallerken

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.