Socialt bedrageri eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2021

Baby.mamma

BAE skriver:

hvad hvis der noget andet? skal man så også bare sige skidt pyt, det gør de nok ikk. 

Man skal selvfølgelig altid gøre, hvad der er rigtigt. Men TS ved som sagt ikke, OM der modtages noget.. 

Havde det været børnesager, hvor man havde en grum mistanke om, at noget ikke var godt, så er det da bare med at sende en underretning. Men jeg er bare ikke fan af den anonyme del. Og ofte kan folk alligevel regne ud, hvem underretter er, grundet underretningens oplysninger. 

Jeg er næsten også sikker på, at parret her vil vide, at det er TS, som har underrettet, efter som hun flere gange har spurgt ind til det. Det er der ingen tvivl om. Men jeg mener nu, at man kommer længst ved at forberede folk på, at de evt. vil få en underretning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2021

FruStolpe

Man kan da godt kende folk uden at være venner? De kan være naboer der taler sammen, forældre der har børn samme sted, kolleger, what ever.

Som hun snakker med om forskellige ting der sker i livet.

Snager? Har du hørt om det ord der hedder en samtale? At de har snakket om det, og så har hun fået det af vide på den måde. Hvorfor er det at folk altid flyver til at folk snager og blander sig? De siger selv de er ligeglade, så de har jo nok ikke noget problem ved at snakke om det.

Og igen, ville du svare på samme måde hvis du havde fornemmelse på at forældrene drak, var voldlige eller andet, eller er det kun fordi det er lidt penge? 

Ny hat jeg slet ikke svaret på om ts bør anmelde eller ej. Det skal hun jo tage med sin samvittighed

Har hun beviser, så er det da vejen frem. Er det gætterier og formodninger så skal hun blande sig uden om. 

Men med det sagt, så er skilsmisse, og hvad man får i tilskud af kommunen en meget privat ting for mig. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at man "samtaler" med bekendte om så private ting. Men der er simpelthen alt for mange der har alt for travlt med hvad andre laver, at de nogen gange burde stoppe op og kigge indad.... 

Anmeld Citér

26. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
FruStolpe skriver:

Ny hat jeg slet ikke svaret på om ts bør anmelde eller ej. Det skal hun jo tage med sin samvittighed

Har hun beviser, så er det da vejen frem. Er det gætterier og formodninger så skal hun blande sig uden om. 

Men med det sagt, så er skilsmisse, og hvad man får i tilskud af kommunen en meget privat ting for mig. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at man "samtaler" med bekendte om så private ting. Men der er simpelthen alt for mange der har alt for travlt med hvad andre laver, at de nogen gange burde stoppe op og kigge indad.... 

Øhh du skriver det faktisk selv i din kommentar her.. Her skriver du jo netop, om hun skal anmelde eller ej .

"Har hun beviser, så er det da vejen frem. Er det gætterier og formodninger så skal hun blande sig uden om"

Og bare fordi DU ikke snakker med "fremmede" om private sager, så er det da ikke ensbetydende med, at andre ikke gør det.. Jeg er selv en meget åben person, og kan sagtens snakke med naboen, kollegaen eller andre "fremmede" om MEGET private ting.. Og det har TS og hendes bekendte åbenbart også gjort.. Tvivler nu på, at hun ville skrive alle de her informationer, hvis hun ikke havde fået dem fortalt af personen selv 

Anmeld Citér

26. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Baby.mamma skriver:

Man skal selvfølgelig altid gøre, hvad der er rigtigt. Men TS ved som sagt ikke, OM der modtages noget.. 

Havde det været børnesager, hvor man havde en grum mistanke om, at noget ikke var godt, så er det da bare med at sende en underretning. Men jeg er bare ikke fan af den anonyme del. Og ofte kan folk alligevel regne ud, hvem underretter er, grundet underretningens oplysninger. 

Jeg er næsten også sikker på, at parret her vil vide, at det er TS, som har underrettet, efter som hun flere gange har spurgt ind til det. Det er der ingen tvivl om. Men jeg mener nu, at man kommer længst ved at forberede folk på, at de evt. vil få en underretning.

Hvor ved du fra at TS ikke ved om de modtager noget? Fordi de ikke er venner? 

Anmeld Citér

26. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
FruStolpe skriver:

Så du tror hun spørg herinde, om de må modtage det og være sammen så ofte, hvis hun ikke var sikker.? 

Så bare fordi du ikke snakker med ikke-venner, så kan andre jo godt. 

Anmeld Citér

26. april 2021

Baby.mamma

BAE skriver:

Hvor ved du fra at TS ikke ved om de modtager noget? Fordi de ikke er venner? 

Mit svar kommer sig af, hvad jeg er oplyst om. Og TS udlader måske nogle oplysninger, hvorfor hendes svar på tråden heller ikke vil sidde "helt i skabet". Sådan er det jo, når man ikke giver så mange oplysninger, men det skal ikke afholde mig eller andre fra, at forsøge og vejlede og hjælpe TS. Om de er venner eller ej har intet med mine svar at gøre, det er der andre, der kommenterer på. 

Jeg tror, jeg har bidraget med det, jeg kunne i denne tråd, og håber, at TS føler sig oplyst nok til at handle på det, på den ene eller anden måde

Anmeld Citér

26. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Baby.mamma skriver:

Mit svar kommer sig af, hvad jeg er oplyst om. Og TS udlader måske nogle oplysninger, hvorfor hendes svar på tråden heller ikke vil sidde "helt i skabet". Sådan er det jo, når man ikke giver så mange oplysninger, men det skal ikke afholde mig eller andre fra, at forsøge og vejlede og hjælpe TS. Om de er venner eller ej har intet med mine svar at gøre, det er der andre, der kommenterer på. 

Jeg tror, jeg har bidraget med det, jeg kunne i denne tråd, og håber, at TS føler sig oplyst nok til at handle på det, på den ene eller anden måde

TS skriver da i sit første indlæg, at moren modtager ydelse som enlig.. Så siden hun skriver det, så må det jo være fordi, at hun ved det

Anmeld Citér

26. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Baby.mamma skriver:

Men du formoder jo at hun ikke ved med sikkerhed... Så går du jo ikke efter hvad der står(for det ville hentyde at hun ved)

Du kunne jo så have spurgt: er du sikker på de modtager og stadigvæk er sammen? 

Anmeld Citér

26. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Unicorn1 skriver:

TS skriver da i sit første indlæg, at moren modtager ydelse som enlig.. Så siden hun skriver det, så må det jo være fordi, at hun ved det

Det tænker jeg også, det hentyder da til at hun ved.

Men mange læser det åbenbart som at hun ikke ved noget.. 

Anmeld Citér

26. april 2021

FruStolpe

Unicorn1 skriver:

Øhh du skriver det faktisk selv i din kommentar her.. Her skriver du jo netop, om hun skal anmelde eller ej .

"Har hun beviser, så er det da vejen frem. Er det gætterier og formodninger så skal hun blande sig uden om"

Og bare fordi DU ikke snakker med "fremmede" om private sager, så er det da ikke ensbetydende med, at andre ikke gør det.. Jeg er selv en meget åben person, og kan sagtens snakke med naboen, kollegaen eller andre "fremmede" om MEGET private ting.. Og det har TS og hendes bekendte åbenbart også gjort.. Tvivler nu på, at hun ville skrive alle de her informationer, hvis hun ikke havde fået dem fortalt af personen selv 

Og det var også første gang jeg udtalte mig - jeg ved nu godt hvad jeg selv har skrevet

Men fordi du er uenig med mig, så er det nu engang ikke ensbetydende med at din holdning er den eneste rigtige... 

Hvis man ikke vil høre forskellige holdninger,  men bare ha ret. Så skal man ikke deltage i en debat tråd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.