Socialt bedrageri eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2021

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Det virker for mig til at være nogle fantastiske forældre der sætter deres barn i første række. Som alle deleforældre burde gøre.

Og så tænker jeg man skal passe på med ikke at få vabler, skoen må godt nok være til den lille side hvis man vil sætte et venskab over styr på det.

Men det er jo bare min mening, der heldigvis ikke aner hvad det vil sige at være dele forældre

Står der nogle steder at der er et venskab?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sandramor skriver:

Og må sige jeg har en tendens til at give dem ret

helt ærlig???? Seriøst? Har du virkelig behov for at gå op i det?? 

men ja jeg er nok også inhabil da jeg dagligt i mig arbejde hører og ser alle dem laver anonyme underretninger.. og seriøst?? Kæft det er bagateller folk går op i!!  

hvis nu det ikke kunne gøres anonymt er jeg ret sikker på antallet af underretninger ville falde drastisk

Er det en udbredt holdning blandt socialrådgivere, at ydelser modtaget på et fejlagtigt grundlag er bagateller? Jeg spørger af interesse - kender ikke til en evt. generel holdning. 
Og ja, selvfølgelig ville antallet af underretninger falde, det giver sig selv. Men ville det kun sortere de “useriøse”, mindre alvorlige eller helt grundløse fra, tror du? Nogen og noget skulle jo gerne forebygge fremtidige Tønder-sager og lignende katastrofer, og det er vel, desværre, ikke alvoren af en sag, der afgør, om folk har mod til at underrette ikke-anonymt? 
Jeg har i øvrigt fuld forståelse for, at det er enerverende og uholdbart med underretninger helt uden hold i. 

Anmeld Citér

25. april 2021

AnoMor

Forstår virkelig ikke der er nogen der støtter op om socialt bedrageri. Lukker i også øjnene hvis nogen stjæler fra kassen på jeres job? Hvis nogen begår butikstyveri som i ser osv? 

det er præcis det samme. Socialt bedrageri er tyveri fra statskassen. 

Anmeld Citér

25. april 2021

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Mor og meget mere skriver:

Er det også stikkeri, hvis man blander sig i, at nogen begår butikstyveri eller stjæler fra kassen på jobbet? Det er jo samme princip. 
Og selvfølgelig må de være venner alt det, de vil. Det ændrer sig vel ikke af, at de ikke modtager ydelser, de ikke er berettiget til? 

Hvis du har beviser, så er det fint, at man overlevere beviserne til politiet, men ellers skal man ikke blande sig... 

Danmark er blevet et samfund, hvor vi i den grad anklager og stikker hinanden uden beviser, bare vi har en formodning og for mig, er det et skråplan og det er jeg bare ikke tilhænger af... 

TS ved jo ikke, hvad der egentlig foregår... hun ved ikke, om de får diverse tilskud, men det er noget som hun formoder... formodninger er ikke sandheden... og taberne i dette blir børnene... der er så mange indberetninger på familier, hvor størstedelen er nogen som har ondt i sjælen og som mener de er berettiget til at stikke en kæp i hjulet på netop den person... men tænker ikke over konsekvenserne for personen/familie/børnene, som det går udover.... derfor går jeg ikke ind for at anmelde nogen uden konkrete/håndholdte beviser.... 

Anmeld Citér

25. april 2021

FruStolpe

Anonym skriver:

Står der nogle steder at der er et venskab?

Står der nogen steder det ikke er

Det er de færreste der samtaler med fremmede om deres skilsmisse og derudover har viden om andres privatliv... just saying.... 

Anmeld Citér

25. april 2021

Baby.mamma

sandramor skriver:

Og må sige jeg har en tendens til at give dem ret

helt ærlig???? Seriøst? Har du virkelig behov for at gå op i det?? 

men ja jeg er nok også inhabil da jeg dagligt i mig arbejde hører og ser alle dem laver anonyme underretninger.. og seriøst?? Kæft det er bagateller folk går op i!!  

hvis nu det ikke kunne gøres anonymt er jeg ret sikker på antallet af underretninger ville falde drastisk

Helt enig. TS ved reelt ikke, om kvinden får nogen former for tilskud, og jeg kan da godt forstå, selv hvis man har rent mel i posen, at man beder andre om at blande sig udenom. Uh, det var da utroligt. 

Og ja, jeg vil også mene, at der ville komme færre underretninger, uberettigede underretninger og bagateller som ikke vil blive ført videre fra kommunens side, hvis man ikke havde muligheden for anonym underretning. Men vi som socialrådgivere skal da nok tage dem alle fra en ende af, også dem, som kommer fra folk, som ikke har noget som helst hold i deres anklager, og dem, som har et horn i siden på naboen. Det er bare synd, da det tager så meget tid fra andre vigtige områder, men ja, anonym underretning, det skal folket da ha

Anmeld Citér

25. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MVM skriver:

Hvis du har beviser, så er det fint, at man overlevere beviserne til politiet, men ellers skal man ikke blande sig... 

Danmark er blevet et samfund, hvor vi i den grad anklager og stikker hinanden uden beviser, bare vi har en formodning og for mig, er det et skråplan og det er jeg bare ikke tilhænger af... 

TS ved jo ikke, hvad der egentlig foregår... hun ved ikke, om de får diverse tilskud, men det er noget som hun formoder... formodninger er ikke sandheden... og taberne i dette blir børnene... der er så mange indberetninger på familier, hvor størstedelen er nogen som har ondt i sjælen og som mener de er berettiget til at stikke en kæp i hjulet på netop den person... men tænker ikke over konsekvenserne for personen/familie/børnene, som det går udover.... derfor går jeg ikke ind for at anmelde nogen uden konkrete/håndholdte beviser.... 

hvor står der hun formoder?

de har gjort det siden jan, hun har snakket med dem, de ser det ikke som noget forkert, og det er forkert..

Hun har jo ikke været sikker og derfor ikke bare meldt, det ved hun nu og jo hun skal melde det..

jeg giver dig ret i at man ikke bare skal gå og melde folk, (men hvis man bryder en lov, skal det stoppes), på minimalle ting, men hvis det handlede om mistanke på misrøgt, vold eller overgreb, skal man så også vente på at man ser det ske eller skal man gøre noget? (som en anden nævner tønder sagen, ingen gjorde noget) 

Anmeld Citér

25. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Baby.mamma skriver:

Helt enig. TS ved reelt ikke, om kvinden får nogen former for tilskud, og jeg kan da godt forstå, selv hvis man har rent mel i posen, at man beder andre om at blande sig udenom. Uh, det var da utroligt. 

Og ja, jeg vil også mene, at der ville komme færre underretninger, uberettigede underretninger og bagateller som ikke vil blive ført videre fra kommunens side, hvis man ikke havde muligheden for anonym underretning. Men vi som socialrådgivere skal da nok tage dem alle fra en ende af, også dem, som kommer fra folk, som ikke har noget som helst hold i deres anklager, og dem, som har et horn i siden på naboen. Det er bare synd, da det tager så meget tid fra andre vigtige områder, men ja, anonym underretning, det skal folket da ha

hvad hvis der noget andet? skal man så også bare sige skidt pyt, det gør de nok ikk. 

Anmeld Citér

25. april 2021

Mor og meget mere

FruStolpe skriver:

Står der nogen steder det ikke er

Det er de færreste der samtaler med fremmede om deres skilsmisse og derudover har viden om andres privatliv... just saying.... 

Du er med på, det er trådstarter, du svarer? Hun ved nok, om det er et venskab eller ej. 

Anmeld Citér

25. april 2021

Mor og meget mere

MVM skriver:

Lad os blive ved det aktuelle spørgsmål og lad os sige, at der er hold i mistanken om socialt bedrageri. Hvordan bliver børnene tabere, hvis det kommer for en dag? Mener du, at de er ansvarlige forældre, hvis de på grundlag af en sag og bortfald af tilskud samt en bødestraf holder op med at være sammen? Er det de penge, de i givet fald snyder sig til nu, der sikrer børnene, at deres forældre ikke reelt går fra hinanden? Det er i mine øjne alt andet end kærligt og omsorgsfuldt over for børnene at lade økonomien afgøre, om man er forældre sammen eller ej. 
Og lad os så sige, at der ikke er hold i mistanken. Hvordan vil dét ramme børnene? 

Jeg har ingen grund til at antage, at TS har ondt i sjælen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.