Socialt bedrageri eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2021

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Ved ikke hvad det er. Men hvorfor er det noget du, ja undskyld, får ondt i måsen over?

I stedet for at anmelde det, eller hvad du har tænkt dig. Så vær voksen, og gå til dem først og fortæl hvad du tænker. Det er simpelthen for tamt at gå bag om ryggen på folk, uden de har en chance for at lave det om

Anoknappen er ikke til personangreb -  venligst husk at gå efter bolden , og  ikke "manden. "

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2021

Baby.mamma

Ja, det er socialt bedrageri. Nu kender vi ikke hele historien, så svaret er kort, ja. Men hvis passet har været gået fra hinanden i 1 uge/1.5 uge og gør sådan i starten for at give børnene en stille og tryg overgang til skilsmisselivet, så vil der ikke blive gjort noget ved det. Det ved jeg, mange gør.

Men overordnet set, ja, det er socialt bedrageri. Det er en hårfin linje, og der står ikke direkte skrevet, hvor grænsen går. Det er den pågældende kommune, som tager stilling. Ja, den pågældende socialrådgiver faktisk. Så udfaldet kan se meget forskelligt ud, alt efter, hvilken kommune og hvilket skrivebord, sagen havner på.

Hvor længe har de været fra hinanden? Og du har forsøgt at snakke med dem om det?

Anmeld Citér

25. april 2021

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Ja, det er socialt bedrageri. Nu kender vi ikke hele historien, så svaret er kort, ja. Men hvis passet har været gået fra hinanden i 1 uge/1.5 uge og gør sådan i starten for at give børnene en stille og tryg overgang til skilsmisselivet, så vil der ikke blive gjort noget ved det. Det ved jeg, mange gør.

Men overordnet set, ja, det er socialt bedrageri. Det er en hårfin linje, og der står ikke direkte skrevet, hvor grænsen går. Det er den pågældende kommune, som tager stilling. Ja, den pågældende socialrådgiver faktisk. Så udfaldet kan se meget forskelligt ud, alt efter, hvilken kommune og hvilket skrivebord, sagen havner på.

Hvor længe har de været fra hinanden? Og du har forsøgt at snakke med dem om det?

De har været fra hinanden siden januar i år. Og ja, jeg forsøgte at tale med dem både i onsdags og i torsdags. Det eneste svar der kommer er hvorfor jeg har behov for at blande mig i hvordan de aflevere deres barn i børnehave og at de på ingen måde gør noget forkert. 

Anmeld Citér

25. april 2021

Baby.mamma

Anonym skriver:

De har været fra hinanden siden januar i år. Og ja, jeg forsøgte at tale med dem både i onsdags og i torsdags. Det eneste svar der kommer er hvorfor jeg har behov for at blande mig i hvordan de aflevere deres barn i børnehave og at de på ingen måde gør noget forkert. 

Ja, det er selvfølgelig lang tid, og lyder ikke til, at det er en let overgang, men nærmere noget, de synes fungerer rigtig godt. Jeg ville tage en snak med dem igen, og fortælle, at de ville få en underretning på det, hvis de ikke rettede ind. De lyder til at være nogle bekendte/måske venner, med den viden, du sidder inde med, hvorfor det ville være "god stil".

Anmeld Citér

25. april 2021

FruStolpe

Det virker for mig til at være nogle fantastiske forældre der sætter deres barn i første række. Som alle deleforældre burde gøre.

Og så tænker jeg man skal passe på med ikke at få vabler, skoen må godt nok være til den lille side hvis man vil sætte et venskab over styr på det.

Men det er jo bare min mening, der heldigvis ikke aner hvad det vil sige at være dele forældre

Anmeld Citér

25. april 2021

Anonym

Fra en som er anmeldt flere gange: 

hvis du spørger dem først, så synes jeg godt du kan melde det. Men vær så sød at spørge. Det er røvhårdt at blive meldt for noget man ikke har gjort. Jeg er meget ked af at naboerne snager hos os- og jeg ikke ved hvem det er! 
Jeg modtager intet af staten/kommunen og derfor er der heller ik noget at komme efter, men det er hårdt at nogen tror jeg har snydt. Jeg er mistroisk over for alle som er tæt på os nu. 

Anmeld Citér

25. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Fra en som er anmeldt flere gange: 

hvis du spørger dem først, så synes jeg godt du kan melde det. Men vær så sød at spørge. Det er røvhårdt at blive meldt for noget man ikke har gjort. Jeg er meget ked af at naboerne snager hos os- og jeg ikke ved hvem det er! 
Jeg modtager intet af staten/kommunen og derfor er der heller ik noget at komme efter, men det er hårdt at nogen tror jeg har snydt. Jeg er mistroisk over for alle som er tæt på os nu. 

TS har åbenbart snakket med dem minimum 2 gange.. Hvortil hun så får af vide, at hun skal blande sig udenom.. Så vil da sige, at hun har gjort sin del

Anmeld Citér

25. april 2021

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg må indrømme, at fordi de siger, at du skal blande dig udenom, så er det ikke bevis for mig, at de gør noget forkert, men at de bare ikke synes at det vedkommer dig...

Jeg er så træt af, at vi har et stikker samfund... man skal blande sig uden om, så længe det ikke omhandler vold og overgreb på folk og børn... 

Det kan jo være, at de slet ikke er sammen, fordi de ikke fungere som kærester, men som venner... og det fungere måske rigtig godt for dem, som familie.... at man anmelder dem, kommer til at have en negativ indvirkningen på børnene... de blir taberne..  husk at have det i baghovedet.... 

Anmeld Citér

25. april 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MVM skriver:

Jeg må indrømme, at fordi de siger, at du skal blande dig udenom, så er det ikke bevis for mig, at de gør noget forkert, men at de bare ikke synes at det vedkommer dig...

Jeg er så træt af, at vi har et stikker samfund... man skal blande sig uden om, så længe det ikke omhandler vold og overgreb på folk og børn... 

Det kan jo være, at de slet ikke er sammen, fordi de ikke fungere som kærester, men som venner... og det fungere måske rigtig godt for dem, som familie.... at man anmelder dem, kommer til at have en negativ indvirkningen på børnene... de blir taberne..  husk at have det i baghovedet.... 

Er det også stikkeri, hvis man blander sig i, at nogen begår butikstyveri eller stjæler fra kassen på jobbet? Det er jo samme princip. 
Og selvfølgelig må de være venner alt det, de vil. Det ændrer sig vel ikke af, at de ikke modtager ydelser, de ikke er berettiget til? 

Anmeld Citér

25. april 2021

sandramor

Og må sige jeg har en tendens til at give dem ret

helt ærlig???? Seriøst? Har du virkelig behov for at gå op i det?? 

men ja jeg er nok også inhabil da jeg dagligt i mig arbejde hører og ser alle dem laver anonyme underretninger.. og seriøst?? Kæft det er bagateller folk går op i!!  

hvis nu det ikke kunne gøres anonymt er jeg ret sikker på antallet af underretninger ville falde drastisk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.