Flytte hjem til min familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Okay, hvis det alene handlede om prisen, så kan jeg godt se hvorfor du ikke trives der. Den fejl har jeg også begået, det er sgu ensomt og trist. 

Hvad siger din mand? Har han det helt fint med at bo der? Uden netværk eller familie i nærheden?  

Ja det er trist  og ja, det har han det fint med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja det er trist  og ja, det har han det fint med.

Så er det svært. Hvis i skal have en fremtid sammen skal i jo gerne kunne nå til enighed om hvor i bor. 

Jeg ville tage det op med din mand. Hvis ingen af jer har noget at miste hvis i flytter, så ville jeg klart tage springet. 

Anmeld Citér

19. marts 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Så er det svært. Hvis i skal have en fremtid sammen skal i jo gerne kunne nå til enighed om hvor i bor. 

Jeg ville tage det op med din mand. Hvis ingen af jer har noget at miste hvis i flytter, så ville jeg klart tage springet. 

Vi er ved at spare op til at kunne flytte

Anmeld Citér

20. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi er ved at spare op til at kunne flytte

Jamen så er der da en løsning på vej  

Anmeld Citér

20. marts 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jamen så er der da en løsning på vej  

ja om nogle år

Anmeld Citér

20. marts 2021

Kir

Ok, nu giver efterhånden mere mening at din mand ikke synes du skal bruge penge på en elcykel når du har gæld og I sparer op til at flytte. 7000 kr til en cykel er alligevel mange penge.

Jeg tænker at du har to muligheder: Enten så køber du en elcykel og må acceptere du bliver uvenner med din kæreste og at det vil tage længere tid før I kan flytte, men at det (måske) bliver bedre for dig at bo der. Eller at du må prøve at finde nogle positive ting ved at bo hvor I gør, mens I sparer op. Fx at gå til noget fritidsinteresse. Måske kan du begynde at cykle mere på alm cykel og derved træne dine ben så du kan cykle længere afstande end du kan nu? Så du kan komme mere rundt end du kan nu.

Tænker også om corona forværrer tingene og forstærker din "fanget" - følelse. 

Anmeld Citér

20. marts 2021

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Du virker virkelig nedtrykt og ikke særlig optimistisk. 
Jeg synes det er sparsomt hvad der bliver svaret, på nogle af de stillede spørgsmål. 

Arbejder du? 
Hvad gør du aktivt for at ændre på din tilværelse? 
Hvordan er jeres parforhold generelt?

Lever I meget sparsomt pga. lave indkomster?

Er du i stand til at kunne anvende en almindelig cykel? 
Tænker du en elcykel vil gøre dig mindre “fanget” og du bedre kan holde tilværelsen ud, inden i har fået sparet sammen til at flytte? 

Det er nogle af de ting jeg mangler svar på. Du skriver et sted at du har gået til psykolog, uden effekt, men tænker virkelig at du godt kunne bruge noget professionel hjælp. Det er drænende at have det sådan, både for dig selv og din lille familie. 

Og så tænker jeg at du skal forsøge at få dig et lille netværk. Meld dig til noget der kan gøre dig glad og komme lidt på andre tanker. Før Corona gik jeg til gospel. Og jeg glæder mig til det starter igen. Det var mit fristed, der hvor jeg var mig selv, kunne slappe af og det var én gang om ugen, så jeg “belastede” ikke min familie med mit “fravær.” Det var også her jeg mødte nogle virkelig søde mennesker og én af dem, går jeg tur med en gang om ugen nu hvor vi ikke kan komme afsted. 

Anmeld Citér

20. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg tænker mere og mere på at blive skilt fra min mand og flytte hjem til familien igen.

Anmeld Citér

20. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg tænker mere og mere på at blive skilt fra min mand og flytte hjem til familien igen.

Jamen hvorfor tror du, at det hjælper noget at blive skilt fra din mand? 

Og hvorfor skulle det hjælpe at flytte hjem til dine forældre? 

Tag i stedet kontrol over dit eget liv og få noget professionel hjælp, samt gør noget aktivt for at få det godt.. Det andet er bare at flygte fra hverdagen og vil bare flytte problemerne et nyt sted hen

Anmeld Citér

20. marts 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Jamen hvorfor tror du, at det hjælper noget at blive skilt fra din mand? 

Og hvorfor skulle det hjælpe at flytte hjem til dine forældre? 

Tag i stedet kontrol over dit eget liv og få noget professionel hjælp, samt gør noget aktivt for at få det godt.. Det andet er bare at flygte fra hverdagen og vil bare flytte problemerne et nyt sted hen

Fordi at en stor del af trivslen ville blive bedre af af flytte hjem til dem, det er jeg overbevist om. Jeg gør allerede nogle ting for at skulle få det godt igen  men jeg tror mest det bliver løst ved ar flytte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.