Flytte hjem til min familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2021

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Jeg synes hele denne tråd er kommet til at handle meget om den elcykel og i bund og grund så handler det jo om din trivsel.

Du trives ikke der hvor I bor skriver du. En af grundene er at du har for langt til dine forældre.

Jeg tænker du skal prøve at undersøge hvad der gør at du ikke trives / er lykkelig der hvor I bor. Altså er det kun fordi din familie bor for langt væk? Eller hvilke andre følelser er der på spil?

- det kan handle om din mand som person eller måske jeres forhold
- dit forhold til byen evt. at den ikke har de ting du skal bruge eller dine venner heller ikke bor her
- eller noget helt andet. 

Og så kan du heller ikke bruge til noget at andre i tråden mener du burde cykle på alm. cykel til alt muligt eller at de selv kan cykle langt til og fra job. Vi er alle forskellige og har forskelligt energi og formåen. Om man går hjemme eller ej.

Jeg synes det er forkert med den udskamning der lidt foregår i tråden. 

Jeg er lidt enig hvad angår det med at tråden handler for meget om elcykel.

Det er nogle gode råd du kommer med, jeg er også i fuld gang med at finde ud af, hvad der gør at jeg ikke er glad her. Det er bare svært at finde ud af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2021

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Har du noget netværk i byen? 

Ellers begynd evt til noget sport i den lokale forening. Det er en god måde at møde andre på, og der er altid folk med forskellige kropstyper og evner mm. Det er åbent for alle. 

Jeg er lige begyndt til fodbold her i min landsby. Jeg er 38 år gammel og har ikke rørt en fodbold i 15 år - og jeg har aldrig kunne ramme den alligevel. Men efter en vinter i hi med alt lukket og uden at se mange mennesker, trængte jeg til at komme ud blandt folk. Ja, jeg er den ældste på holdet, men jeg er velkommen, og vi hygger og har det sjovt. Ingen af os har nogen chancer for at komme på landsholdet alligevel. 

Så sådan nogle ting kunne måske også hjælpe på trivslen hos dig? 

Græsset er ikke altid grønnere på den anden side, og nissen flytter med. At flytte løser ikke dine problemer, hvis du ikke først finder ud af, hvorfor du ikke trives  

Anmeld Citér

19. marts 2021

Anonym trådstarter

PT skriver:

Har du noget netværk i byen? 

Ellers begynd evt til noget sport i den lokale forening. Det er en god måde at møde andre på, og der er altid folk med forskellige kropstyper og evner mm. Det er åbent for alle. 

Jeg er lige begyndt til fodbold her i min landsby. Jeg er 38 år gammel og har ikke rørt en fodbold i 15 år - og jeg har aldrig kunne ramme den alligevel. Men efter en vinter i hi med alt lukket og uden at se mange mennesker, trængte jeg til at komme ud blandt folk. Ja, jeg er den ældste på holdet, men jeg er velkommen, og vi hygger og har det sjovt. Ingen af os har nogen chancer for at komme på landsholdet alligevel. 

Så sådan nogle ting kunne måske også hjælpe på trivslen hos dig? 

Græsset er ikke altid grønnere på den anden side, og nissen flytter med. At flytte løser ikke dine problemer, hvis du ikke først finder ud af, hvorfor du ikke trives  

Nej det har jeg faktisk ikke, det er svært for mig at lære nye folk at kende 

Anmeld Citér

19. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nej det har jeg faktisk ikke, det er svært for mig at lære nye folk at kende 

Hvad med din mand? Har han netværk i jeres nærområde? 

Anmeld Citér

19. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvad med din mand? Har han netværk i jeres nærområde? 

Nej det har han desværre heller ikke. Hans netværk er i vores gamle.

Anmeld Citér

19. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nej det har han desværre heller ikke. Hans netværk er i vores gamle.

Hvordan kan det være at i har bosat jer der hvor i har?

Hvis du skal finde ud af hvordan du kommer til at trives, skal du nok ikke kun se på hvad du mangler og ønsker dig, men måske også på hvorfor du/i har taget de valg i har. Er der noget du bare ikke længere sætter pris på? Noget du er begyndt at tage for givet og faktisk vil savne hvis i flyttede? 

Anmeld Citér

19. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvordan kan det være at i har bosat jer der hvor i har?

Hvis du skal finde ud af hvordan du kommer til at trives, skal du nok ikke kun se på hvad du mangler og ønsker dig, men måske også på hvorfor du/i har taget de valg i har. Er der noget du bare ikke længere sætter pris på? Noget du er begyndt at tage for givet og faktisk vil savne hvis i flyttede? 

Det har vi gjort fordi det var billigt at købe lejlighed. 

Jeg tror ærligt talt ikke jeg kommer til at savne noget ved byen  jeg savner min gamle by hver evig eneste dag. 
jeg fortryder at vi er flyttet hertil.

men det er sgu svært, hvordan jeg skal trives igen..

Anmeld Citér

19. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg var lidt naiv da jeg i sin tid valgte at flytte med i sin tid.

Anmeld Citér

19. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det har vi gjort fordi det var billigt at købe lejlighed. 

Jeg tror ærligt talt ikke jeg kommer til at savne noget ved byen  jeg savner min gamle by hver evig eneste dag. 
jeg fortryder at vi er flyttet hertil.

men det er sgu svært, hvordan jeg skal trives igen..

Okay, hvis det alene handlede om prisen, så kan jeg godt se hvorfor du ikke trives der. Den fejl har jeg også begået, det er sgu ensomt og trist. 

Hvad siger din mand? Har han det helt fint med at bo der? Uden netværk eller familie i nærheden?  

Anmeld Citér

19. marts 2021

Kir

Altså nu har jeg flyttet en del og boet mange steder. Og jeg vil sige at det er helt normalt at det tager flere år før man falder til et sted. Synes det er nogle gode forslag ift at starte til noget fritidsinteresser, eller evt blive frivillig et sted. Det er en god måde at lære nye mennesker på, og dermed få opbygget et netværk.

Jeg vil så også sige at uanset hvor jeg har boet, så har jeg aldrig følt samme tilknytning til stedet som jeg føler for der hvor jeg er født og opvokset. Det føles stadig som hjemme selvom det er 15 år siden jeg boede der. Tror ikke man kan forvente at få de samme følelser for et nyt sted, fordi det er følelser der er forankret i ens barndom. Og derfor vil det have helt særlig status.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.