Flytte hjem til min familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså en så dyr ting som en elcykel ville herhjemme være noget vi skal blive enige om at det er noget vi godt vil bruge penge på. 
Og hvis du ikke har langt til noget så kan jeg måske godt forstå din mand ikke lige synes det er en nødvendighed. 
Vil du kunne besøge dine forældre hvis du havde en elcykel. Hvis ja ville jeg synes det er en god ide, men hvis ikke så vil jeg mene at en almindelig cykel også kan gøre det. 
jeg har heller ikke kørekort. Jeg afleverer og henter tre børn og cykler på arbejde. Jeg har ikke el cykel. De to store cykler på egne cykler og den lille sidder på min - så det fungerer fint. 
Jeg har ikke langt til noget udover min søster.

Det tager mig cirka 50 min på cykel at komme ud til hende. Den tid nyder jeg egentlig, for så har jeg den tid for mig selv samtidig med at jeg får lidt god motion. 

Egentlig tror jeg også at du prøver at finde noget der kan ændre det faktum at du ikke er glad for den by du bor i - og efter 3 år tror jeg nu ikke en elcykel vil kunne ændre på den følelse. 
så måske skal I have en snak om hvorvidt han er villig til på et tidspunkt at flytte tættere på dine forældre og måske få talt om en tidshorisont for det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2021

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Altså en så dyr ting som en elcykel ville herhjemme være noget vi skal blive enige om at det er noget vi godt vil bruge penge på. 
Og hvis du ikke har langt til noget så kan jeg måske godt forstå din mand ikke lige synes det er en nødvendighed. 
Vil du kunne besøge dine forældre hvis du havde en elcykel. Hvis ja ville jeg synes det er en god ide, men hvis ikke så vil jeg mene at en almindelig cykel også kan gøre det. 
jeg har heller ikke kørekort. Jeg afleverer og henter tre børn og cykler på arbejde. Jeg har ikke el cykel. De to store cykler på egne cykler og den lille sidder på min - så det fungerer fint. 
Jeg har ikke langt til noget udover min søster.

Det tager mig cirka 50 min på cykel at komme ud til hende. Den tid nyder jeg egentlig, for så har jeg den tid for mig selv samtidig med at jeg får lidt god motion. 

Egentlig tror jeg også at du prøver at finde noget der kan ændre det faktum at du ikke er glad for den by du bor i - og efter 3 år tror jeg nu ikke en elcykel vil kunne ændre på den følelse. 
så måske skal I have en snak om hvorvidt han er villig til på et tidspunkt at flytte tættere på dine forældre og måske få talt om en tidshorisont for det. 

Okay det kan godt være vi skulle have en snak. Fedt at du cykler til job  

Anmeld Citér

18. marts 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Okay det kan godt være vi skulle have en snak. Fedt at du cykler til job  

Jeg har ikke langt til job så det er skam ikke noget særligt

Anmeld Citér

18. marts 2021

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har ikke langt til job så det er skam ikke noget særligt

Hvor langt har du?

Anmeld Citér

18. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ærligt så tror jeg, at du og andre herinde måske gør din mand ondere, end han egentlig er.. Jeg tænker mere, at han måske har en grund til at sige som han gør.. Har en idé om, at du ikke arbejder, eller er vildt aktiv i løbet af dagen, hvor du fx træner eller lignende.. Og nu ved jeg ikke, om du er overvægtig eller hvad, men sådanne ting kan  gøre, at din mand gerne vil have, at du får noget motion, og derfor ser en el-cykel som en for nem løsning.. 

Og hvis du ikke arbejder, ja så har du jo i princippet masser af tid til at tage nogle lange cykelture.. Fx cykle ind til toget eller bus og så tage dét hen til dine forældre..

Og derudover så er hele din mands sætning taget ud af kontekst, har jeg en mistanke om.. Jeg går hjemme som arbejdsløs lige pt., og jeg ville da elske at have en bil for mig selv.. Men her siger min "dumme" kæreste også, at det er unødvendigt.. At jeg bare vil blive doven og bruge den til at aflevere datteren fx.. Men som han OGSÅ siger, så har vi ikke råd til en bil mere og det er fuldstændig unødvendigt, når jeg alligevel bare går hjemme.. Også selvom det da vil give mig mere frihed til fx at søge job (dengang man måtte gå ud med ansøgninger).. Og jeg ved jo, at han har ret, selvom jeg da også synes, at han er dybt uretfærdig nogle gange.. 

Så jeg tænker mere, at du skal fokusere på, hvorfor du har det sådan her.. Evt. gå til psykolog, så du kan få opklaret, hvorfor du er så ulykkelig

Anmeld Citér

18. marts 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Ærligt så tror jeg, at du og andre herinde måske gør din mand ondere, end han egentlig er.. Jeg tænker mere, at han måske har en grund til at sige som han gør.. Har en idé om, at du ikke arbejder, eller er vildt aktiv i løbet af dagen, hvor du fx træner eller lignende.. Og nu ved jeg ikke, om du er overvægtig eller hvad, men sådanne ting kan  gøre, at din mand gerne vil have, at du får noget motion, og derfor ser en el-cykel som en for nem løsning.. 

Og hvis du ikke arbejder, ja så har du jo i princippet masser af tid til at tage nogle lange cykelture.. Fx cykle ind til toget eller bus og så tage dét hen til dine forældre..

Og derudover så er hele din mands sætning taget ud af kontekst, har jeg en mistanke om.. Jeg går hjemme som arbejdsløs lige pt., og jeg ville da elske at have en bil for mig selv.. Men her siger min "dumme" kæreste også, at det er unødvendigt.. At jeg bare vil blive doven og bruge den til at aflevere datteren fx.. Men som han OGSÅ siger, så har vi ikke råd til en bil mere og det er fuldstændig unødvendigt, når jeg alligevel bare går hjemme.. Også selvom det da vil give mig mere frihed til fx at søge job (dengang man måtte gå ud med ansøgninger).. Og jeg ved jo, at han har ret, selvom jeg da også synes, at han er dybt uretfærdig nogle gange.. 

Så jeg tænker mere, at du skal fokusere på, hvorfor du har det sådan her.. Evt. gå til psykolog, så du kan få opklaret, hvorfor du er så ulykkelig

Har gået til psykolog før uden det har hjulpet

Anmeld Citér

18. marts 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hvad gør du aktivt i din hverdag for at tage magt over din situation, at få det bedre og leve et liv, som gør dig nogenlunde glad og tilfreds? 

Anmeld Citér

18. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvad gør du aktivt i din hverdag for at tage magt over din situation, at få det bedre og leve et liv, som gør dig nogenlunde glad og tilfreds? 

Jeg taler med min mand om det, og sørger for at komme ud hver dag. Andet ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Det hjælper da også lidt på det, men grund følelsen af ubehag er der bare stadig.

Anmeld Citér

18. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Kan være, at du gik hos den forkerte

Anmeld Citér

18. marts 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg synes hele denne tråd er kommet til at handle meget om den elcykel og i bund og grund så handler det jo om din trivsel.

Du trives ikke der hvor I bor skriver du. En af grundene er at du har for langt til dine forældre.

Jeg tænker du skal prøve at undersøge hvad der gør at du ikke trives / er lykkelig der hvor I bor. Altså er det kun fordi din familie bor for langt væk? Eller hvilke andre følelser er der på spil?

- det kan handle om din mand som person eller måske jeres forhold
- dit forhold til byen evt. at den ikke har de ting du skal bruge eller dine venner heller ikke bor her
- eller noget helt andet. 

Og så kan du heller ikke bruge til noget at andre i tråden mener du burde cykle på alm. cykel til alt muligt eller at de selv kan cykle langt til og fra job. Vi er alle forskellige og har forskelligt energi og formåen. Om man går hjemme eller ej.

Jeg synes det er forkert med den udskamning der lidt foregår i tråden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.