Er i tvivl om jeg kan/skal tage på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Ok. Jeg har bestilt tid til test til imorgen. Dog skal jeg køre for det til en helt anden by... Vildt så booket der var og kø for at komme ind og booke en tid. Jeg har ringet til alle mine ledere og ingen tager telefonen. 
Jeg har stadig dårlig samvittighed. Mine symptomer er blevet mildere, og kan ikke lade være med at tænke på at jeg nok bare skulle være taget på arbejde.... Føler det her er spildt...

Det er ikke spor spildt !

selvfølgelig skal du ikke på arbejde og arbejde med syge/svage/ældre mennesker når du har milde symptomer på noget som kan være Corona!

god tur til test - håber selvfølgelig den er negativ.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Ok. Jeg har bestilt tid til test til imorgen. Dog skal jeg køre for det til en helt anden by... Vildt så booket der var og kø for at komme ind og booke en tid. Jeg har ringet til alle mine ledere og ingen tager telefonen. 
Jeg har stadig dårlig samvittighed. Mine symptomer er blevet mildere, og kan ikke lade være med at tænke på at jeg nok bare skulle være taget på arbejde.... Føler det her er spildt...

Du kan simpelthen ikke tillade dig at tænke på den måde hvis du arbejder med udsatte borgere. De kan jo ikke vælge ikke at møde dig. Bare følg reglerne.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Du kan simpelthen ikke tillade dig at tænke på den måde hvis du arbejder med udsatte borgere. De kan jo ikke vælge ikke at møde dig. Bare følg reglerne.

Nej, muligvis ikke. 

Men jeg har lige haft 1 uges ferie.

Jeg har ikke ondt i halsen mere. Højst en smule kriller, men det er næsten ingenting.

Jeg føler mig ikke syg.

Jeg føler bare at jeg sagtens kunne tage på arbejde. Jeg føler at jeg svigter mine kollegaer. Jeg føler mig pjattet og dum. Jeg føler at alt det her ikke er nødvendigt! At jeg burde passe mit arbejde istedet. 

Undskyld, men sådan har jeg det. Jeg skal muligvis heller ikke på arbejde i den her uge. Så har jeg ikke været på arbejde i 2 uger. Jeg føler ikke, at jeg kan være det bekendt. 
Jeg føler at mine kollegaer har mistillid til mig, da det jo er underligt at melde sig syg sammen dag man skal starte efter ferien.

Undskyld, men det er sådan jeg føler!! 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg føler at jeg overdramatiserer alt det her da jeg jo ikke føler mig syg!! 
Testen siger nok negativ og hvad så?? Så er hele mit fravær spildt?!!

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Nej, for du er jo syg?  Det kan være du så smitter med noget andet, som ikke lige er corona... der er jo en masse andre sygdomme. 

jeg forstår godt følelsen. Den får jeg også oftest, når jeg er syg, men du må virkelig ikke tænke dit fravær er spild. 

dit fravær vidner istedet om du har taget ansvar..

Anmeld Citér

26. oktober 2020

LSS

Anonym skriver:

Du mener simpelthen dit fravær er spildt? Du er jo syg. Corona eller ej, du ER syg. Selvfølgelig er det ikke spildt fravær. Det er ansvarligt fravær. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Og det er så stik mod anbefalingerne, især da for os, som arbejder med tæt kontakt til andre mennesker. 
Jeg havde let feber en dag, stensikkert en reaktion på en vaccine mod lungebetændelse dagen før, men blev alligevel beordret både af min leder og efterfølgende lægesekretæren til at tage hjem fra job og ikke vise mig igen, før jeg havde en negativ test. 

Men det fungerer altså bare heller ikke på arbejdspladsen, hvis du ligger dig så snart du hoster 

Så er der ikke nogen til at passe de ældre

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Dine følelser er meget naturlige. Vi er jo mange, der normalt ikke kunne drømme om at melde os syge p.gr.a. ondt i halsen og forkølelse. 

Men vi er midt i en pandemi, og intet er, som det plejer at være.

Du kan vælge at tænke, som du gør (og det er naturligt).

Eller du kan vælge at tænke:

Jeg har vist samfundssind. Jeg har været ansvarlig. Jeg har sat hensynet til de udsatte mennesker, jeg arbejder med over hensynet til mig selv og mit ubehag ved at melde mig syg.

Jeg synes, du skal vælge det sidste. Jeg ved godt, at det kan lyde lidt provokerende, men man kan faktisk lære at "vende sine tanker på hovedet".

Sandsynligvis er din test negativ. Men du har gjort, som det bliver anbefalet lige nu. Du er blevet hjemme. Du har fulgt retningslinjerne. Du har sat hensynet til andre udsatte mennesker over hensynet til dig selv og dine egne følelser.

Det er ikke fordi, jeg ikke forstår dig. Jeg melder mig normalt heller ikke syg p.gr.a. ondt i halsen. Men det ville jeg gøre nu, for det er ikke normale tider.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nej, muligvis ikke. 

Men jeg har lige haft 1 uges ferie.

Jeg har ikke ondt i halsen mere. Højst en smule kriller, men det er næsten ingenting.

Jeg føler mig ikke syg.

Jeg føler bare at jeg sagtens kunne tage på arbejde. Jeg føler at jeg svigter mine kollegaer. Jeg føler mig pjattet og dum. Jeg føler at alt det her ikke er nødvendigt! At jeg burde passe mit arbejde istedet. 

Undskyld, men sådan har jeg det. Jeg skal muligvis heller ikke på arbejde i den her uge. Så har jeg ikke været på arbejde i 2 uger. Jeg føler ikke, at jeg kan være det bekendt. 
Jeg føler at mine kollegaer har mistillid til mig, da det jo er underligt at melde sig syg sammen dag man skal starte efter ferien.

Undskyld, men det er sådan jeg føler!! 

Jeg forstår dig sagtens, men det er bare SÅ ærgeligt, fordi du har det kun sådan, fordi du og de fleste andre helt sikkert har oplevet kollegaer bagtale andre kollegaer, fordi de er væk, når de er syge eller har syge børn. Og nu er du sikkert bange for, hvad de tænker om dig. Men det kan du ikke bruge til noget. Jeg mener, at der helt generelt er noget fuldstændig galt med arbejdskulturen, når det gælder sygdom. Folk bliver bombarderet med dårlig samvittighed ved sygdom, når de ikke selv kan gøre for det. Folk praler med, at de kun har haft så og så mange sygedage. Folk praler af, at de aldrig har haft barn syg. Men det er jo ikke fordi vores børn aldrig bliver syge og det er jo heller ikke fordi, vi aldrig selv bliver syge. Nej vi skal bare have noget, vi kan højne os selv med, så vi bliver set på som seje og vi skulle nødig blive set på som svage, men jeg synes, at folk skulle tage at pusse glorien en gang. I mine øjne er det en hel kultur, den er gal med.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres konstruktive råd og input  Det hjælper lidt på det hele.

Og ja, der er en kultur med at kollegaerne ikke kan lade være med at kommentere på når der er en kollega der melder sig syg desværre.... Nok derfor jeg også har lidt svært ved det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.