Er i tvivl om jeg kan/skal tage på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Men det fungerer altså bare heller ikke på arbejdspladsen, hvis du ligger dig så snart du hoster 

Så er der ikke nogen til at passe de ældre

Så du laver dine egne regler, stik mod de officielle, og råder endda andre til at følge dem? Man bliver da stensikkert populær, hvis man bliver dén, der spreder smitte blandt ældre og svagelige borgere på jobbet, forbi man tænker kortsigtet og går imod reglerne. 

Og så er der i øvrigt ikke tale om at lægge sig med hoste, men om at reagere på et vivid-19-symptom, blive testet og afvente svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg føler at jeg overdramatiserer alt det her da jeg jo ikke føler mig syg!! 
Testen siger nok negativ og hvad så?? Så er hele mit fravær spildt?!!

Tænk på at du uanset hvad har gjort det

rigtige. Både for dine kollegaer og borgere. Jeg arbejder selv med ældre og jeg ville som kollega være glad for at min kollega sygemeldte sig ved de mindste Tegn på corona. Også selvom du skriver det er gået væk igen. Da du sygemeldte dig havde du jo ondt i halsen. Så stop med den dårlige samvittighed . Du har gjort det rigtige 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Så du laver dine egne regler, stik mod de officielle, og råder endda andre til at følge dem? Man bliver da stensikkert populær, hvis man bliver dén, der spreder smitte blandt ældre og svagelige borgere på jobbet, forbi man tænker kortsigtet og går imod reglerne. 

Og så er der i øvrigt ikke tale om at lægge sig med hoste, men om at reagere på et vivid-19-symptom, blive testet og afvente svar. 

Man skal man sig syg hvis man har symptomer (ER) altså flertal. Du ligger dig sku ikke fordi du hoster, så kan du lige så godt melde ud du ikke kommer før til sommer 

Hvis alle gør det, hvem tænker du så skal passe de ældre? - så kan det være at gamle Birthe bliver syg fordi hun ikke får sin medicin og dør af det , eller dør af forsømmelse fordi der ingen er på job

Ja man skal passe på Corona og smitte, men man skal også være realistisk

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg er ked af det og frustreret  Jeg er lige kørt 25 km for at blive testet. Jeg havde forinden ringet til min læge for at sikre mig at man ikke behøver en henvisning når man har milde symptomer for at bestille en tid på Corona prøver.dk 

Der var ekstrem meget ventetid igår og da jeg endelig kom til kunne jeg kun komme til længere væk end hvor jeg bor. 
På hjemmesiden står der at hvis man har milde symptomer behøver man ikke nogen henvisning.

Jeg dukker så op til min aftalte tid og damen foran mig bliver afvist pga for mange milde symptomer.

Og hvad gør jeg.....det samme!!!!  Jeg bliver så gal og frustreret! Han vil ikke nægte mig adgang eller teste mig pga jeg har 3 milde symptomer på Covid. Jeg skulle få en henvisning fra min læge og podes på sygehuset!! OMG!!!

Så sidder jeg her og sidder i kø på Coronaprøver.dk igen, igen og igen. Min læge syntes også det lød meget underligt, men har selvfølglig lavet en henvisning til mig. Men hvornår jeg kan komme til på sygehuset aner jeg ikke  Og hvorfor vil de ikke teste mig mes milde symptomer når jeg havde bestilt tid og følger deres henvisning!! Damen foran blev sur og det samme gjorde jeg sku!! Syntes det er for dårligt!!! Damen og jeg havde jo intet forkert gjort.

Jeg tudbrølede i bilen på vej hjem  Det bliver for meget det her....øv....

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg er ked af det og frustreret  Jeg er lige kørt 25 km for at blive testet. Jeg havde forinden ringet til min læge for at sikre mig at man ikke behøver en henvisning når man har milde symptomer for at bestille en tid på Corona prøver.dk 

Der var ekstrem meget ventetid igår og da jeg endelig kom til kunne jeg kun komme til længere væk end hvor jeg bor. 
På hjemmesiden står der at hvis man har milde symptomer behøver man ikke nogen henvisning.

Jeg dukker så op til min aftalte tid og damen foran mig bliver afvist pga for mange milde symptomer.

Og hvad gør jeg.....det samme!!!!  Jeg bliver så gal og frustreret! Han vil ikke nægte mig adgang eller teste mig pga jeg har 3 milde symptomer på Covid. Jeg skulle få en henvisning fra min læge og podes på sygehuset!! OMG!!!

Så sidder jeg her og sidder i kø på Coronaprøver.dk igen, igen og igen. Min læge syntes også det lød meget underligt, men har selvfølglig lavet en henvisning til mig. Men hvornår jeg kan komme til på sygehuset aner jeg ikke  Og hvorfor vil de ikke teste mig mes milde symptomer når jeg havde bestilt tid og følger deres henvisning!! Damen foran blev sur og det samme gjorde jeg sku!! Syntes det er for dårligt!!! Damen og jeg havde jo intet forkert gjort.

Jamen det er jo kaos det skide covid. 

Få en test også må du jo ligge den dårlige samvittighed væk

Anmeld Citér

27. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå er vildt frustrerende. Tak for at du gør det alligevel.

Anmeld Citér

27. oktober 2020

kamikaze

kamikaze skriver:

Det kan jeg godt forstå er vildt frustrerende. Tak for at du gør det alligevel.

(Og husk at efter 48 symptomfri timer må du godt gå på arbejde uden test)

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Man skal man sig syg hvis man har symptomer (ER) altså flertal. Du ligger dig sku ikke fordi du hoster, så kan du lige så godt melde ud du ikke kommer før til sommer 

Hvis alle gør det, hvem tænker du så skal passe de ældre? - så kan det være at gamle Birthe bliver syg fordi hun ikke får sin medicin og dør af det , eller dør af forsømmelse fordi der ingen er på job

Og jeg gentager - dette handler ikke om hoste, og ingen har nævnt hoste udover dig.
Fint, at du ved bedre end lægerne, hvad MAN gør. Endnu finere, at de fleste følger lægernes og ikke dine råd. 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

K&S

Fortvivlet skriver:

Hvorfor først ved flere symptomer? 
Er man i dine øjne ikke syg, hvis man kun har ET symptom på sygdom? 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Og jeg gentager - dette handler ikke om hoste, og ingen har nævnt hoste udover dig.
Fint, at du ved bedre end lægerne, hvad MAN gør. Endnu finere, at de fleste følger lægernes og ikke dine råd. 

Nej det var mit eksempel, men det ændre da ikke at TS kun har et symptom ondt i halsen 

Det har intet med at vide bedre at gøre, i den perfekte verden hvor det er uanede mængder af penge og resurser ville det da være fint, men man er nødt til at være realistisk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.