Jeg forstår hvad du tænker 
Men lige nu er der INGEN der vil synes det er for galt at du melder dig syg for det. Formodentlig er det ingenting, men hvis.. bare nu hvis det lige netop i år ikke var din vante ømhed. Hvis det lige netop var nu at du var ramt af corona og kun havde milde symtomer.. vil du kunne se dine kollegear i øjnene om 3 mdr, når op mod hver 5. Af jeres borgere måske var gået bort, fordi du havde en fornemmelse af at det nok bare var det sædvanlige kriller?
Jeg har unger, som nu af 3 omgange har været holdt hjemme pga symptomer. Jeg ved at det ikke var corona, men vaccinebivirkninger, tandfrembrud og almindelig snue med klar snot og let feber. Men netop fordi de havde let feber alle gange, blev de holdt hjemme til 48 timer efter det var væk. Er det pisse træls? Ja? Blev vores arbejdsgivere irriteret over alle de barns sygedage? En smule, men det er altså sådan det er nu.
Glem de gamle tiders arbejdsmoral hvor man kørte et par panodiler og troppede op. Vi lever bare i en anden virkelighed end sidste efterår
Anmeld
Citér