Er i tvivl om jeg kan/skal tage på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2020

Anonym

Jeg forstår hvad du tænker 

Men lige nu er der INGEN der vil synes det er for galt at du melder dig syg for det. Formodentlig er det ingenting, men hvis.. bare nu hvis det lige netop i år ikke var din vante ømhed. Hvis det lige netop var nu at du var ramt af corona og kun havde milde symtomer.. vil du kunne se dine kollegear i øjnene om 3 mdr, når op mod hver 5. Af jeres borgere måske var gået bort, fordi du havde en fornemmelse af at det nok bare var det sædvanlige kriller?

Jeg har unger, som nu af 3 omgange har været holdt hjemme pga symptomer. Jeg ved at det ikke var corona, men vaccinebivirkninger, tandfrembrud og almindelig snue med klar snot og let feber. Men netop fordi de havde let feber alle gange, blev de holdt hjemme til 48 timer efter det var væk. Er det pisse træls? Ja? Blev vores arbejdsgivere irriteret over alle de barns sygedage? En smule, men det er altså sådan det er nu. 

Glem de gamle tiders arbejdsmoral hvor man kørte et par panodiler og troppede op. Vi lever bare i en anden virkelighed end sidste efterår

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg begyndte fredag aften at få ondt i halsen. Her sidder jeg så søndag aften og har stadig ondt i halsen. Det skal lige siges at jeg tit går med jakken åben pga jeg får det for varmt meget hurtigt, så har nok fået vind ind på halsen. Dumt, jeg ved det. Det kradser og gør ondt når jeg synker og min stemme er ved at blive påvirket  

Ellers har jeg der fint. Jeg plejer altid at få ondt i halsen her i efteråret, så det er ikke noget nyt.

Men nu er Coronaen her, og jeg arbejder med ældre, syge og svage 

Hvad havde I gjort?? Jeg vil allerhelst bare tage på arbejde. Jeg har haft 1 uges ferie og skal starte imorgen tidlig. Det virker lidt dumt ikke at komme første dag efter ferien syntes jeg. 

Hvad havde I gjort?? 

Jeg var blevet hjemme 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ano18 skriver:

Man kan altid være bagklog men til en anden gang må du nok i stedet tænke ved de første symptomer “nu bliver jeg testet med det samme så jeg er klar asap ved negativ test”. Også så man ikke går rundt og smitter imens man håber det går væk. Jeg skriver det ikke i en dårlig belærende mening, mere at “sådan er tingenes tilstand altså nu”. I min kommune var der fx åbent hus for testning lørdag uden tilmelding og man kunne komme alle steder fra. Tror de havde sådsn steder opsat rundt omkring eller du kunne have fået henvisning fra 1813 og komme direkte på coronavejen noget hurtigere. Dvs du evt kunne have kommet på arbejde mandag - og nu må du nok vente nogle dage ... om man så er vant til at have ondt i halsen eller ej skal man gå m livrem og seler nu 

Når man har symptomer, selv milde, skal/må man ikke benytte de “åbne” teststeder, men skal henvises af lægen og bestille tid på coronaprøver.dk. Netop for at gå med både livrem og seler. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Når du kun har ondt i halsen ville jeg tage på arbejde, ellers kan du melde dig syg det næste halve år 

Og det er så stik mod anbefalingerne, især da for os, som arbejder med tæt kontakt til andre mennesker. 
Jeg havde let feber en dag, stensikkert en reaktion på en vaccine mod lungebetændelse dagen før, men blev alligevel beordret både af min leder og efterfølgende lægesekretæren til at tage hjem fra job og ikke vise mig igen, før jeg havde en negativ test. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du melder dig syg, ringer til din læge, bliver coronatestet og husker at fortælle at du er frontmedarbejder, som du jo er, for så får du svar ret hurtigt. Er den negativ kan du tage på arbejde igen og vide at din ondt i halsen ikke skyldes corona 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Du melder dig syg. Selvfølgelig gør du det. Ingen kigger skævt til dig. Men hvis du får smittet nogen (om det er Corona eller ej) så bliver der kigget skævt. For du har jo vist, at du havde symptomer. 

Så du bliver hjemme. Og jeg håber din chef bakker op om det, så næste gang (for der sker helt sikkert igen) bare melder dig syg uden dårlig samvittighed. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

kamikaze

Mor og meget mere skriver:

Når man har symptomer, selv milde, skal/må man ikke benytte de “åbne” teststeder, men skal henvises af lægen og bestille tid på coronaprøver.dk. Netop for at gå med både livrem og seler. 

Det er jeg ret sikker på at de lige har lavet om. Men hvis man logger ind på coronaprover.dk, plejer det at stå hvad man skal gøre.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

De ændrede det i fredags milde symptomer så. Bestiller man selv tid på coronaprøve.dk

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Godmorgen! 

Lige en Update! 

Jeg har ringet til mit arbejde og forklaret situationen. Min kollega syntes at det var den helt rigtige beslutning at blive hjemme. Jeg tænker at min leder ringer lidt senere...det plejer hun at gøre ved sygdom...

Men hvad gør jeg så nu?? Skal jeg ringe til min læge for at få en henvisning til en test?? Eller hvordan gør jeg?? Jeg kan forstå at fordi jeg er sundhedspersonale, så kan jeg få svaret hurtigere??

Anmeld Citér

26. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Godmorgen! 

Lige en Update! 

Jeg har ringet til mit arbejde og forklaret situationen. Min kollega syntes at det var den helt rigtige beslutning at blive hjemme. Jeg tænker at min leder ringer lidt senere...det plejer hun at gøre ved sygdom...

Men hvad gør jeg så nu?? Skal jeg ringe til min læge for at få en henvisning til en test?? Eller hvordan gør jeg?? Jeg kan forstå at fordi jeg er sundhedspersonale, så kan jeg få svaret hurtigere??

Som de andre skriver - gå ind på coronaprover.dk. Tidligere skulle man gennem lægen hvis man har symptomer, men noget tyder på de har ændret det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.