Er i tvivl om jeg kan/skal tage på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2020

Carina:-)

Når du ikke føler dig syg kan du selv booke en tid på coronaprøver.dk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Når du ikke føler dig syg kan du selv booke en tid på coronaprøver.dk 

Det er jeg igang med, og der er sku kø til at kunne komme ind og booke en tid  Havde jeg nu ikke forventet!! 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym skriver:

Det er jeg igang med, og der er sku kø til at kunne komme ind og booke en tid  Havde jeg nu ikke forventet!! 

Det er forkølelse og influenza sæson - men alle skal jo testet for at være sikker .

Og så er der alle dem der booker test flere gange om ugen bare fordi ... de belaster jo systemet voldsomt.

Men kan du ikke få en test på dit arbejde? Nu du arbejder i sundhedsvæsenet. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det er forkølelse og influenza sæson - men alle skal jo testet for at være sikker .

Og så er der alle dem der booker test flere gange om ugen bare fordi ... de belaster jo systemet voldsomt.

Men kan du ikke få en test på dit arbejde? Nu du arbejder i sundhedsvæsenet. 

Altså der har været skrivelse og snak om det, men det er vidst ikke oppe at køre endnu det der med at blive testet på arbejde.

Men jeg har det meget bedre nu.... Jeg må se hvad min leder siger når hun ringer engang. Måske hun vil have mig på arbejde imorgen når jeg har det bedre... På en måde håber jeg det lidt, for føler mig godt nok lidt dum  

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym skriver:

Altså der har været skrivelse og snak om det, men det er vidst ikke oppe at køre endnu det der med at blive testet på arbejde.

Men jeg har det meget bedre nu.... Jeg må se hvad min leder siger når hun ringer engang. Måske hun vil have mig på arbejde imorgen når jeg har det bedre... På en måde håber jeg det lidt, for føler mig godt nok lidt dum  

Det skal du  nu ikke gøre - du følger jo bare de regler der lige nu er stukket ud. 

Og hvis nu det er corona - er det jo vigtigt du bliver hjemme mhs til dit arbejde. 

Så jeg synes du har handlet yderst fornuftigt  

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Ano18

Når man har symptomer, selv milde, skal/må man ikke benytte de “åbne” teststeder, men skal henvises af lægen og bestille tid på coronaprøver.dk. Netop for at gå med både livrem og seler. 

Det kan være det er forskelligt fra sted til sted så - argh tingene ændres jo konstant. Lige pt hos os er der et sted for milde symptomer og et sted hvor man symptomfri kan testes  Jeg tænker det måske laves om igen, så der bliver større mulighed for at teste anderledes - men vi får se  Jeg er som sundhedspersonale informeret om at det første jeg mærker til et symptom skal jeg testes asap / reagere for at stoppe spredning / kunne sætte ind. Plus jeg ikke må komme før negativ test. Og ligeledes i ungernes institutioner hvor de siger søskende er nærmeste pårørende. Dvs alt er strammet op. Jvf min bemærkning om at til en anden gang så skal man måske testes lidt hurtigere selvom jeg nu godt forstår TS. Nu har TS været på ferie så det er nok lidt anderledes og det er skam heller ikke min mening at være efter nogen - vi skal alle vænne os til hvordan vi nu agerer og jeg kender godt til den dårlige sam over at melde mig syg. Derfor er det også vigtigt vi kan fralægge os den og at arbejdspladsen støtter op om dette

Anmeld Citér

26. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Du skal være hjemme 48 timer efter symptomerne er stoppet.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Du skal være hjemme 48 timer efter symptomerne er stoppet.

Ok. Jeg har bestilt tid til test til imorgen. Dog skal jeg køre for det til en helt anden by... Vildt så booket der var og kø for at komme ind og booke en tid. Jeg har ringet til alle mine ledere og ingen tager telefonen. 
Jeg har stadig dårlig samvittighed. Mine symptomer er blevet mildere, og kan ikke lade være med at tænke på at jeg nok bare skulle være taget på arbejde.... Føler det her er spildt...

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja, du har ret. Kan sagtens se hvad du mener, men føler bare at jeg overreagerer og jeg plejer jo altid at få ondt i halsen her i efteråret, så der er ikke noget unormalt i det for mit vedkommende hvis du kan forstå hvad jeg mener.... Og hvad så hvis jeg tester negativt..??.. Så føler beg lidt at det er spildt at jeg blev hjemme. Jeg kan forstå det hvis man har feber men ondt i halsen....I min verden melder man sig ikke syg pga ondt i halsen, men en af symptomerne er jo ondt i halsen. Jeg vil jo heller ikke male fanden på væggen. Resten af familien herhjemme er der ikke noget med. Burde der ikke være det hvis jeg nu var positiv?? 

Jeg plejer heller ikke at melde mig syg med ondt i halsen, men det gør jeg i øjeblikket. Og det er udelukkende for at passe på mine medmennesker. Og hvis den er negativ skal du bare være glad, og møde på arbejde hurtigst muligt derefter 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Ok. Jeg har bestilt tid til test til imorgen. Dog skal jeg køre for det til en helt anden by... Vildt så booket der var og kø for at komme ind og booke en tid. Jeg har ringet til alle mine ledere og ingen tager telefonen. 
Jeg har stadig dårlig samvittighed. Mine symptomer er blevet mildere, og kan ikke lade være med at tænke på at jeg nok bare skulle være taget på arbejde.... Føler det her er spildt...

Jeg synes ikke det er spild..

jeg bliver faktisk lidt frustreret over at det overhovedet er et spørgsmål om man skal blive hjemme ved sygdom..

jeg blev så arrig på en tidligere kollega da hun troppede op med halsbetændelse fordi hun mente så var hun "sej" eller whatever.. det endte med at jeg sad med en dreng på 4 med halsbetændelse og det satte sig også på hans sårbare øje og jeg selv endte med dobbeltsidet kold lungebetændelse som tog mig 3 uger at komme igennem før jeg kunne trække vejret normalt igen..

jeg er så træt af at høre at man bare tager afsted selvom man er syg... tænk på os andre der hurtigt kan blive smittet og det så muterer til alt muligt andet... Specielt når du så oven i købet arbejder tæt med andre mennesker som du skal passe på og varetage der er endnu mere sårbare overfor sygdomme end jeg er...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.